7/2/11

Η "ΤΕΧΝΗ" ΩΣ ΜΕΘΟΔΟΣ ΜΑΝΙΠΟΥΛΑΡΙΣΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΜΑΖΩΝ

ΚΑΙ Η ΥΒΡΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΩΣ ΑΞΙΑ ΒΡΑΒΕΙΟΥ NOBEL

Ζήτημα εγινε με το ανέβασμα του θεατρικού έργου Nobody Else της Κίρκης Καραλή, (έγινε της μοδας η ονοματοδοσία με ονόματα μαγισσών που μετατρέπουν τους ανθρώπους σε γουρούνια;) κόρης της Σεμίνας Διγενή. Κάποιοι λέει "έφτασαν μέχρι του σημείου να απειλούν και τους συντελεστές της παράστασης."

Αιτία είναι η οπτικοποίηση αποσπασμάτων από το βιβλίο τού Νομπελιστα Πορτογάλου άθεου ροζ κομμουνιστή José de Sousa Saramago που πέθανε πέρσι, "Το Κατά Χριστόν Ευαγγέλιο" όπου παρουσιάζει ενα Χριστό εντελώς ευάλωτο στις επιθυμίες και στα πάθη και που προξένησε σάλο στην Πορτογαλία και την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία. Η δε επίμαχη θεατρική σκηνή παρουσιάζει το Χριστό να ερωτοτροπεί επί σκηνής με την Μαρια τη Μαγδαληνή. Θέμα ιδιαίτερα προσφιλες στο Σιωνιστικό λόμπυ το οποίο εχει προβαλει και μεσα από τα ΜΜΕ που ελέγχει. Το ότι οι παραγωγοί του θεατρικού εργου πονταρισαν στην επίμαχη σκηνή φαίνεται και από το γεγονός ότι στα δελτία τύπου αυτή ακριβως προβάλουν.

Η δυσαρέσκεια κάποιων θεατών που αποχώρησαν από την παράσταση αφού είχαν σκασει τα λεφτουδάκια τους είναι απολύτως θεμιτή. Οι απειλές όμως ΑΝ ήταν πραγματικές και ΟΝΤΩΣ προέρχονται από θερμοκεφαλους θρησκευόμενους ή υπερπατριώτες σαφως δεν αντικατοπτρίζουν αυτό που ο ίδιος ο Χριστός θα έκανε. Να δεχθεί το φτύσιμο αδιαμαρτύρητα. Χωρις αυτό να σημαίνει οτι και ο υπόλοιπος κόσμος δεν θα πρέπει να διαμαρτυρηθεί με την ιδιοτητα του Έλληνα πολίτη - εκτος αν την χασαμε κι αυτη και την βρήκαν άλλοι στο πεζοδρόμιο.

Αλλά το "δεχομαστε απειλές" έτσι κατά δήλωση πετυχαίνει με ένα σμπαρο δυο τριγώνια:

Α. Αμαυρώνει την εικονα του χριστεπώνυμου πλήθους παρουσιάζοντάς τους ως βαρβάρους στα κατευθυνόμενα ΜΜΕ και άντε να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας.

Β. Διαφημιζει το έργο ώστε να προξενήσει το ενδιαφερον του κοινού.

Όσον αφορα το έργο του Σαραμαγκο, δεν ξερουμε πως θα αντιδρουσε και ο ίδιος αν έβλεπε την θεατρική παράσταση καθότι πολλές φορες η μεταφορά ένος έργου στην σκηνή ή στην οθόνη αλοιώνει τις προθεσεις ή την καταθεση ψυχής του συγγραφέα. Ας πούμε η φράση σε ένα βιβλίο "έκαναν παθιασμένα έρωτα" μπορεί να οπτικοποιηθεί και ως άγρια τσόντα για ενα λιγουριασμένο κοινό από ένα λιγουριασμένο ή ξεπουλημένο σκηνοθέτη.

Επίσης το όλο ανάλογο ζήτημα που ειχε εγερθει με βάση το εργο "ο Τελευταίος πειρασμός" του Καζαντζάκη αν και έχει κοινά χαρακτηριστικά δεν είναι ακριβώς το ίδιο. Και αυτό διοτι αν το προσεγγισει κανεις θεολογικά σύμφωνα με το Ευαγγέλιο ο Χριστός υπήρξε "πειρασθείς κατά πάντα καθ΄ομοιότητα ημών" (Εβραίους 4:15) τουτέστιν, αντιμετώπισε ως πειρασμό το καθε πάθος και την καθε επιθυμία -αθώα ή ένοχη- που μπορεί να είχε άνθρωπος επί της γης. Και μια από αυτες θα ήταν το να έχει γυναίκα και παιδιά. Αλλά ο Χριστός είναι η ενσάρκωση της άρνησης των επιθυμιών και των παθών ακόμα και των μη αμαρτωλών.

Συνεπώς το βιβλίο του Σαραμάγκο ειναι όντως προκλητικό και υβριστικό αλλά μπορει να αντιμετωπιστεί με συμπάθεια αν θεωρηθεί ως κατάθεση του υπαρξιακού προβλήματος και της εσωτερικής πάλης ενός ανθρώπου σχετκά με την παραμόρφωση που θεωρεί ο ίδιος πίστη ή την παραμόρφωση που το θρησκευτικό κατεστημενο της χώρας του του έχει παρουσιάσει.

Δεν ισχύει το ίδιο βέβαια με το θεατρικό έργο όπου το φαγητό από το στόμα κάποιου άλλου μπορεί να θεωρηθεί και ως εμμετός. Ιδιαίτερα στους πονηρους καιρούς που ζουμε και που η αντιχριστιανική ή η ομοφυλοφιλική ατζέντα χρηματοδοτείται αδρά από τους νονούς της show biz, από τα ΜΜΕ (βλεπε εξώφυλλο του 2010 του Playboy με αφιέρωμα Saramago) αλλά και από διεθνείς οργανισμούς που παράγουν πολιτική και μανιπουλάρουν τις μαζες υποβάλλοντας πρότυπα. Ειναι δυνατόν να αφήνανε έναν άθεο συγγραφέα από Ρωμαιοκαθολική χώρα που να απομυθοποιεί στα όρια του βλάσφημου το Χριστό και να τον αφήνανε χωρίς βραβείο Νόμπελ;

Σαν να μας λένε: ΑΥΤΟ θα διαβάσετε και ΑΥΤΟ θα δείτε.


Φωτο: Από το Πορτογαλικο Playboy της Πορτογαλίας του Μπαροζο.
Αριστερά: Σε λατρευουμε Μαρία
Δεξιά: Εσωτερικό του τεύχους που ειναι αφιερωμένο στον Saramago και που δειχνει το Χριστό να παρισταται σε σκηνές με γυμνά, λεσβιακά φιλιά κλπ.

______________

ΥΓ1. Για το τι τραβηξε ο Mel Gibson για την ταινία του Passion από τους ένθερμους οπαδούς του Κατά Ιούδα Ευαγγελίου των οποίων τα 30 αργυρια αυγάτισαν στην Wall Street, θα ασχοληθούμε κάποια άλλη φορά.

ΥΓ2. Για το ποιοί ελέγχουν την πορνογραφία επίσης θα ασχοληθούμε άλλη φορά.

5 σχόλια:

Cacofonix είπε...

Ναι άλλα άμαν είναι μαγκες να βάλουνε και τον μωάμεθ σε μια αντίστοιχη σκηνή.

Για να δούμε σε πλέρια ανάπτυξη την πολυπολιτισμικότητα τους...

Γιατί με τον Ιησού Χριστό έχει καταντήσει τρε μπανάλ.

Το ίδιο θα πρότεινα και με τους ιδρυτές του κράτους του Ισραήλ και την καμπάλα. Για να μας πείσουν για τις πολυπολιτισμικές ευαισθησίες τους...

Vater Panajiotis είπε...

ο Μελ Γκίμπσον είχε την ατυχία να είναι Ρωμαιοκαθολικός φανατικός (έχτισε και δική του εκκλησία και έφερε επίσκοπο να την εγκαινιἀσει)ο οποίος προσπάθησε να φέρει επί της μεγάλης οθόνης το πάθος του Χριστού, όσο πιο κοντά στην πραγματικότητα (οκ, όπως την σκεφτόταν εκείνος) μπορούσε. Ήταν τρομακτικό για τους τσιφούτηδες να βλέπουν το Ιερατείο να λέει :το αίμα Του στα κεφάλια των παιδιών μας! Σκηνή βέβαια την οποία έκοψαν! Ύστερα, έστειλαν την κα Oksana Davidof (το Grigorievna είναι το μητρώνυμό της)να συμπληρώσει το παζλ. Χώρισε τον Μελ από την γυναίκα του, έκμεταλλεύτηκε όλα τα μέσα για να τον κάνει να φαίνεται ψυχοπαθής, βοηθήθηκε από τα Μέσα αλλά και από ..πατριώτισσες όπως η Winona Laura Horowitz (Ryder για μας τους ...εθνικούς)η οποία θυμήθηκε μετά από 15(!!!!!!) χρόνια πως σε ένα πάρτυ ο Μελ είπε:καλό θα ήταν να καείς στο φούρνο! Φυσικά, τα κανάλια το πολλαπλασίασαν, το στόλισαν και ο μέσος αμερικάνος το έφαγε!

Theoprovlitos είπε...

@Cacofonix

Για ην Καμπαλα δεν χρειαζεται! Εχουν την Μαντονα που τους εξευτελιζει από μονη της - για οσους εχουν ματια και βλεπουν.

@Vaterpanajiotis

Δυστυχως η Show Biz, τα ΜΜΕ, ο Τυπος, ο εκδοτικος τομεας, η τεχνολογια του internet και της τηλεφωνιας και οτι gadget αφορα στην... ασφάλεια μας ειναι στα χερια τους.

Απλα στοχοποιουν οποιον θελουν και καποιοι εκτελουν τα συμβολαια του ηθικου τους θανατου.

Να μην σου πω οτι εχω βασιμες υποψιες οτι η πορνογραφια που ειναι στα χερια τους και μαλιστα η ακραια (παιδοφιλία) ειναι το καλυτερο αλλοθι και παρακολουθησης και ενοχοποιησης.

Δεν ειναι τυχαιο οτι γραφτηκε οτι στα γραφεια του Σειρηνακη της τσοντας της Τζουλια βρεθηκε και παιδοφιλικο πορνό ενω η ταινια κυκλοφορησε ανήμερα του ΔΝΤ. Τυχαιο;

SkyWatcher είπε...

Δεν συμφωνώ περί της αδιαμαρτύρητης αποδοχής του φτυσίματος του κάθε κομπλεξικού «ανθρώπου της τέχνης». Και αν κάποιος έχει φτάσει στο επίπεδο του Χριστού (!) ή των Αγίων, εντάξει ας ζήσει έτσι. Αλλά δεν τίθεται για μένα, θέμα «θρησκευτικού φανατισμού» ή «μεσαιωνισμού» ή ακόμα ότι θίγονται τα «ιερά και όσιά» μας (που θίγονται βάναυσα). Αλλά τίθεται θέμα ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΗΣ και ΠΑΡΑΧΑΡΑΞΗΣ της αλήθειας. Ποιος είσαι εσύ δηλαδή, που σου’ρχεται και γράφεις ότι ο Χριστός είχε «ερωτική σχέση με την Μαγδαληνή»; Και γιατί να μην προσθέσουν οι πρόθυμοι κατηχητές του gay-ισμού ότι είχε με τον Βαραββά ή με τον Πιλάτο; Δηλαδή ο καθένας μπορεί σε τούτη τη ρημάδα τη χώρα και εν ονόματι της ρημάδας της «ελευθερίας της έκφρασης» να σκηνοθετεί και να παρουσιάζει στο φιλοθέαμον κοινό ότι κατεβάσει το τσερβέλο του; Διάβασα χθες – και δεν το ήξερα – ότι οι συγγενείς των θυμάτων της τραγωδίας της θύρας 7 (8/2/81 –χθες η «επέτειος») έχουν πετύχει με αγώνες να μην παρουσιαστεί στην τηλεόραση και να αφαιρεθεί από τα video clubs η ταινία του Φώσκολου «Θύρα 7 - Η Μεγάλη Στιγμή» (1983), γιατί παραποιεί τα γεγονότα και παρουσιάζει τα παιδιά που χάθηκαν ως χούλιγκανς. Κάτι που θεωρούν όχι απλώς αυθαιρεσία, αλλά παραποίηση της αλήθειας, προσβολή και ιεροσυλία οι συγγενείς. Και θα έλεγε κάποιος «έξυπνος»: και που το ξέρουμε ότι δεν ήταν; Έλα, τώρα. Γιατί το λένε οι ΔΙΚΟΙ ΤΟΥΣ άνθρωποι που το ξέρουν. Και τέλος πάντων δεν θα μας το πει ο Φώσκολος!
Πως θα αντιδρούσαν λοιπόν οι μόνιμοι χλευαστές των χριστιανών και οι «υπερασπιστές της ελευθερίας και της έκφρασης» εάν ανέβαινε ένα θεατρικό έργο και έδειχνε τον Α. Παπανδρέου να ανήκε στα νιάτα του στην χιτλερική νεολαία; Ή τον Φλωράκη να φοράει τακούνια και να αδελφίζει; Ή να βάλει κάποιος τον Milk (που πήρε – φυσικά- όσκαρ),τον hero των ομοφυλόφιλων να έχει κρυφή και παθιασμένη σχέση με την Rosa την κοκκινομάλλα;

Theoprovlitos είπε...

@SkyWatcher

Μα γραφω
"Χωρις αυτό να σημαίνει οτι και ο υπόλοιπος κόσμος δεν θα πρέπει να διαμαρτυρηθεί με την ιδιοτητα του Έλληνα πολίτη - εκτος αν την χασαμε κι αυτη και την βρήκαν άλλοι στο πεζοδρόμιο."

Λεω οτι θα το δεχοταν ο Χριστος αδιαμαρτυρητα αλλα ο Παυλος εκανε χρηση της ιδιοτητας του του Ρωμαιου πολιτη.

Αυτο που δεν μπορω να συμφωνησω ειναι οι χουλιγκανισμοι χωρις αυτο να σημαινει οτι δεν θεωρω οτι οποιος τους δεχεται δεν ειναι και άξιος των επιλογων του.