17/10/08

MY NAME'S EPHRAIM. JAMES EPHRAIM.

GOLDFINGER

Το ότι το Άγιον Όρος είναι θέατρον και πεδίον δράσης μυστικών υπηρεσίων, δεν είναι δα και καμμιά πρωτοτυπία. Έτσι ενδεικτικά θα αναφερθώ στους υποτιθέμενους "μοναχούς" που είχαν επανδρώσει κατά χιλιάδες την Ρωσσική Μονή επί Τσάρου, την γνωστή σε μερικούς "Εφορία Ζωγράφου" με αντικείμενο ενδιαφέροντος επί κομμουνισμού την ομώνυμη Βουλγάρικη μονή κλπ.

Αλλά και σχετικά πρόσφτατα, το 1993, κατά την διάρκεια επίσκεψης στο Όρος με φίλο δημοσιογράφο πετύχαμε επίσκεψη στην Μονή Σταυρονικήτα - ως επίσημου προσκεκλημένου του Πατριάρχη - του Αμερικάνου Πρέσβυ στην Κωνσταντινούπολη, ο οποίος συνοδευόταν μάλιστα από τον James Bond. ΔΕΝ κάνω πλάκα. Αν θέλετε να σας ορκιστώ. Μας έδειξε και το διαβατήριό του όταν αργότερα συστηθήκαμε και πιάσαμε κουβέντα στον περίβολο της μονής για την κατάσταση στα Βαλκάνια και τα ζητήματα των μειονοτήτων, με την τότε ιδιότητά μας των Μελών ΔΣ Ανθρωπιστικού Συλλόγου που δραστηριοποιόταν στα μετακομμουνιστικά Βαλκάνια του 1993.

Αλλά και σήμερα αν μου έλεγαν πως στο Βατοπαίδι περνάνε και μυστικές υπηρεσίες ΔΕΝ θα έπεφτα από τα σύννεφα. Ο Πρίγκιπας Κάρολος πάει και έρχεται και χρηματοδοτεί την Μονή από το Ίδρυμά του, πολιτικοί, πρέσβεις, αρχηγοί κρατών, αρχηγοί υπερδυνάμεων, Πατριάρχες, ελικόπτερα πέφτουν έτσι ξαφνικά, Κύπριοι επιχειρηματίες που σχετίζονται με την Ρωσσία (Lada Hellas), μεγαλοξενοδόχοι. Όλος ο καλός ο κόσμος!

Η αλήθεια είναι πως το Βατοπαίδι είχε τα προσόντα να εκπροσωπίσει αξιοπρεπώς το Άγιον Όρος, αλλά από κοσμική άποψη. Όλα λειτουργούν στην εντέλεια σαν αξιοθαύμαστο ζωντανό μουσείο. Αλλά από πνευματικότητα μη με ρωτήσετε. Αν απαντήσω αρνητικά πιθανόν να αδικήσω και κάποιους. Πάντως, όσους έχω πάει ενθουσιάζονται αφού τα μάτια τους και τα ώτα τους εφραίνονται, αλλά τελικά η ψυχή τους αναπαύεται σε μέρη που είναι ο αντίποδας της Μονής.

Συνεπώς το αν η Μονή έχει καταστεί πέρασμα (ελπίζω όχι και κατοικητήριο) μυστικών υπηρεσίων ο Εφραίμ έχει την απόλυτη ευθύνη. Γιά όσους ξέρουν το Άγιον Όρος, θα ξέρουν και τις σημαντικές διαφοροποιήσεις που υπάρχουν από μονή σε μονή και που αντανακλούν ως ένα βαθμό την προσωπικότητα του κάθε ηγούμενου και την γραμμή που έχει επιβάλει.

Αλλά και αυτός ο Αλαβάνος πάλι, ο ηγούμενος του ΣΥΡΙΖΑ, ΠΩΣ το ξέρει πως στο σκάνδαλο Βατοπαιδίου εμπλέκονται και μυστικές υπηρεσίες και το καταγγέλει μάλιστα και δημοσίως, ιδιαίτερα αφού το σινάφι του δεν περνά έξω από το Άγιον Όρος ούτε σε κρουαζιερόπλοιο με τουρίστες.

Έχει αρχηγός Ελληνικού κόμματος προσβάσεις και διασυνδέσεις με το παρακράτος; Υπάρχουν στις μυστικές υπηρεσίες και κλαδικές κομμάτων, ας πούμε "Κλαδική Οργάνωση Μυστικών Υπηρεσιών ΣΥΡΙΖΑ" από όπου το κάθε κόμμα και ο Τύπος που το στηρίζει αντλεί πληροφορίες τις οποίες εν συνεχεία δημοσιοποιεί και χειρίζεται κατά το δοκούν;

Μήπως πάντως ο κος Αλαβάνος έχει δίκιο, γνωρίζοντας εκ των ΕΣΩ πως το σκάνδαλο Βατοπαιδίου είναι τελικά πόλεμος μυστικών υπηρεσιών, του Ρωσοκυπριακού άξονα εναντίον του Αμερικανοϊσραηλινού; Μήπως τελικά οι δύο ηγούμενοι (της Βατοπαιδίου και του ΣΥΡΙΖΑ) είναι μέρος του προβλήματος ως υπαξιωματικοί στο διεθνές πολιτικό παρασκήνιο αλλά σε αντίπαλα στρατόπεδα;

Τί σχέση έχουν όλα αυτά και με την Δημοκρατία και με την Εκκλησία;

21 σχόλια:

ocean soul είπε...

εισαι μουλτομπλεντεράκι, όλα τα αλέθεις.

Cacofonix είπε...

Πάντα πιστεύεις ότι αυτό που βλέπεις είναι κι έτσι; Ειδικά όταν το βλέπεις με τους "δημοσιογραφικούς" φακούς;

Μάρκο Τ είπε...

Ο Αλαβάνος είναι γνωστός προχειρολόγος. Πετάει λάσπη εδώ κι εκεί, υπερβάλλει, προστατεύει κουκουλοφόρους και αντι-εξουσιαστές που διαπράττουν αδικήματα του κοινού ποινικού δικαίου, γενικά είναι ένας καραγκιοζάκος που επενδύει στο μπάχαλο και την απαξίωση της πολιτικής (λόγω εγκληματικών σφαλμάτων των δύο κομμάτων εξουσίας). Άρα, δεν χρειάζεται να παίρνουμε τοις μετρητοίς όσα λέει. Ψηφαλάκια κοιτάει να μαζέψει ο (αντι)Χριστιανός.
Ως προς το Βατοπέδι, δεν είμαι οπαδός της συνομωσιολογίας. Αυτό που βλέπω είναι ότι η υπερδραστηριότητα και η εκκοσμίκευση πάντα βλάπτουν τον μοναχισμό. Αυτή είναι η μεγάλη λούμπα όπου έχει πέσει κατά τη γνώμη μου ο π. Εφραίμ. Από κει και πέρα, θεωρώ ότι το να κλείσω τα μάτια και να μην βλέπω τα σφάλματα των Βατοπεδινών ή και να τους δικαιολογώ, κινδυνεύω να θεωρηθώ ότι δικαιολογώ αυτού του είδους τις δραστηριότητες σε μοναστήρια. Ίσως αν υπήρχε μία συνοδική απόφαση θα ήταν καλύτερα τα πράγματα. Αλλά όταν και οι ίδιοι οι επίσκοποι, οι περισσότεροι τουλάχιστον, είναι εκκοσμικευμένοι στο έπακρον, τί συνοδική απόφαση θα είναι αυτή; Άρα, έχουμε αφεθεί μόνοι μας όσοι έχουμε απομείνει Χριστιανοί σ' αυτή τη χώρα να προσπαθούμε να συνάγουμε συμπεράσματα.
Προσωπικά, εξανίσταται η συνείδησή μου που η άκριτη υπερδραστηριότητα μιας μονής κατασυκοφαντεί το σύνολο του μοναχισμού ή βλάφτει μοναστήρια που έχουν νόμιμα περιουσιακά δικαιώματα, για να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες τους, και βλέπουν αυτά τους τα δικαιώματα να καταπατούνται από ανθρώπους που μόνο πένητες και ακτήμονες δεν είναι.

Theoprovlitos είπε...

@Ocean Soul

Προσαπθω να μην χαριζομαι σε κανενα για να μην μεροληπτω

Theoprovlitos είπε...

@Cacofonix

Καπνος χωρις φωτια δεν υπαρχει. Και εαν καποιος ειχε τραβηξει τα λουρια του Εφραιμ νωριτερα δεν θα εδινε τωρα λαβες για να του προσαψουν ολα αυταπου του προσαπτουν, τα οποια δεν νομιζω να ειναι και καμμια οπτικη απατη. Η δημοσιογραφικη εκταση και η σκοπιμοτητα της παντως με προβληματιζει περισσοτερο από το σκανδαλο αυτο καθ' εαυτο

Theoprovlitos είπε...

@ΜΑρκο

Η περιγραφη του Αλαβανου ειναι σωστοτατη.

Αυτο που περιγραφεις για τον Εφραιμ, δηλαδη οτι εδωσε λαβες και για να απαξιωθει ο μοναχισμος και να υπαρχει δυσαρεσκεια για την εκκλησια, αλλα και για να εγερθουν πασης φυσεως διεκδικητες και καταπατητες ειναι που τον κανει τραγικα υπευθυνο ενωπιον Θεου και ανθρωπων. Διοτι λεει το Ευαγγελιο, αλοιμονο δι' ου θα ερθουν τα σκανδαλα.

Στα πλαισια αυτα τον εχω ικανο να εχει εμπλακει και με δραστηριοτητες στις οποιες οι μυστικες υπηρεσιες στηνουν πανηγυρι ακομα και εαν δεν σημαινει κατ αναγκη πως ο ιδιος συνεργαζεται μαζι τους.

Μάρκο Τ είπε...

Υπάρχουν μοναστήρια που έχουν νομιμότατα κάποιες εκτάσεις, χωράφια ή βοσκοτόπια, συνήθως άγονες. Βόσκουν λοιπόν τσομπάνηδες εκεί τα πρόβατά τους και αρνούνται να πληρώσουν έστω και ένα συμβολικό τίμημα ως ενοίκιο, με τον απώτερο στόχο μετά να τα διεκδικήσουν τα χτήματα και να τα πάρουν με χρησικτησία. Αυτές είναι πραγματικές περιπτώσεις και όχι φανταστικές. Από τη μια οι μοναχοί πολλές φορές διστάζουν να έρθουν σε σύγκρουση με την τοπική κοινωνία (δηλαδή με κάποιες μειοψηφίες, για να λέμε την αλήθεια), από την άλλη κινδυνεύει το μοναστήρι να χάσει ό,τι έχει και δεν έχει και να μην μπορεί να συντηρηθεί. Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα. Άντε τώρα μοναστήρι, μετά από όσα έγιναν, να μπορέσει να διεκδικήσει έκταση. Εδώ κάτι πονηροί κάτοικοι του Άη-Στράτη άρχισαν τώρα να λιγουρεύονται βοσκοτόπια που τα έχουν από αιώνες δύο αγιορείτικα μοναστήρια, το ένα μάλιστα από τα οποία είναι ασκητικότατο, η Καρακάλλου. Σου λέει, γιατί να τα έχουν τα μοναστήρια και να μην τα βουτήξουμε. Είχε σχετικό ρεπορτάζ η Ελευθεροτυπία. Πόσο στοίχημα πάει ότι θα πάψουν να καταβάλουν τα συμβολικά έστω ενοίκια που πληρώνουν στα μοναστήρια με απώτερο στόχο την ιδιοποίηση δια της χρησικτησίας; Και ποιός δικαστής θα τολμήσει να δικαιώσει το μοναστήρι τώρα στη μετα-Εφραίμ περίοδο; Αυτά είναι τα κακά που προξένησαν οι Βατοπεδινοί με την κυπραίϊκη νεοπλουτισιά τους και τη μανία τους για όλο και νέες δραστηριότητες.

2mnka είπε...

Να παρατηρήσω πως η ακατάσχετη υπερδραστηριότητα δείχνει όχι απλά πλήρη έλλειψη πνευματικότητας, αλλά φόβο και τρόμο προς την εσωτερική ενατένιση. Δηλαδή μοναχός-μαϊμού.

Και να ρωτήσω:
Τον Κάρολο σε ποιον άξονα τον κατατάσσεις; στον Ρωσοκυπριακό ή στον Αμερικανοϊσραηλινό;
Δε μου βγαίνει η πασιέντζα!

Theoprovlitos είπε...

Σωστο το ψυχογραφημα.

Ο Καρολος χμμμ. Θα τον κατετασα στον Οικονομικοδημοσιοσχεσιτικο άξονα.

Cacofonix είπε...

@Μάρκο
Τα μοναστήρια για τα θέματα των χρυσοβούλων έχουν ήδη δικαιωθεί από το Ευρωπαϊκό δικαστήριο κι από το δικαστήριο ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Μάλιστα έχουν βγει σχετικές αποφάσεις για το θέμα αυτό, κι η Ελληνική πολιτεία έχει αναγκαστεί να το περάσει και στο σύνταγμά της.
Οι κατσαπλιάδες στην Ελλάδα είναι πάρα πολλοί κι έχουμε αρκετούς πολιτικούς που τους χαϊδεύουν τα αυτιά. Νομίζω ότι η επόμενη κίνηση και του Εφραίμ αλλά και όλων των υπολοίπων μοναστηριών θα είναι να ξανακαταφύγουν στα πιο πάνω δικαστήρια για να κατοχυρώσουν τις περιουσίες τους. Και να ξέρεις ότι πλέον θα είναι εντελώς τυπικό το θέμα.

Εγώ όμως έχω μια άλλη απορία. Ο Αλαβάνος δεν έχει διαβάσει το σύνταγμα, κι ειδικά το άρθρο 18 παρ. 8; Εκεί είναι ξεκάθαρα διατυπωμένο κι είναι απόφαση του Δικαστηρίου ανθρωπίνων δικαιωμάτων, για τα θέματα της Εκκλησιαστικής περιουσίας.

8. Δεν επιτρέπεται να απαλλοτριωθεί η αγροτική ιδιοκτησία των Σταυροπηγιακών Iερών Mονών της Aγίας Aναστασίας της Φαρμακολύτριας στη Xαλκιδική, των Bλατάδων στη Θεσσαλονίκη και του Eυαγγελιστή Iωάννη του Θεολόγου στην Πάτμο, με εξαίρεση τα μετόχια. Eπίσης δεν επιτρέπεται να απαλλοτριωθεί η περιουσία που βρίσκεται στην Eλλάδα των Πατριαρχείων Aλεξάνδρειας, Aντιόχειας και Iεροσολύμων, καθώς και της Iερής Mονής του Σινά.

Τώρα μπορεί να μας εξηγήσει γιατί συμπεριφέρεται σαν ληστής και θέλει να καταπατήσει βασικά ανθρώπινα δικαιώματα, που μάλιστα ενισχύονται από αποφάσεις αρμόδιων δικαστηρίων;

Για την Καρακάλου γνωρίζω κι άλλες εκτάσεις στη Χαλκιδική που της έχουν καταπατηθεί. Βασικά ότι δεν βλέπεις κτισμένο στη Χαλκιδική, ανήκει σε μοναστήρι, και δεν μπορούν να εκδοθούν άδειες, γι' αυτό κι έχουμε τη λύση των λυόμενων...

Cacofonix είπε...

@theoprovlitos
Το θέμα έχει 2 πλευρές στη συγκεκριμένη περίπτωση: τη νομική και τη θεολογική.
Νομίζω ότι πρέπει να περιμένουμε πρώτα τη νομική και μετά να συζητήσουμε τη θεολογική.
Γιατί θα έχει μεγάλη πλάκα η νομική.
Α, και κάτι άλλο: ο καπνός μπορεί να είναι από διπλανό μπαξέ κι η φωτιά α βρίσκεται αλλού. Ας το έχουμε κι αυτό υπόψιν...

2mnka είπε...

"Ο Κάρολος χμμμ. Θα τον κατετασα στον Οικονομικοδημοσιοσχεσιτικο άξονα."

Μήπως το βλέπεις Αθηνοκεντρικά και ξεχνάς να συνυπολογίσεις την κρίσιμη συγκυρία του Κυπριακού;
Ο Κουτσού το 2004 ήταν κατά του σχεδίου Ανάν.
Για πες - αν ξέρεις- τώρα τι υποστηρίζει;
Κάρολος - Εφραίμ έχουν ακόμα αγαστές σχέσεις;
Πότε πήγε τελευταία φορά στο Ορος;

Πολλές απορίες. :D

2mnka είπε...

Διόρθωση: Ελλαδοκεντρικά είναι το σωστό.

Πχ, το ΒΒC και η Guardian ανακάλυψαν εσχάτως αποσχιστικό κίνημα στην ...Κέρκυρα.
Λέγεται πως την δημοσιογράφο σύστησε στους "αυτονομιστές" ο φιλλέλην(!) Αγγλος πρέσβης.

Μην ξεχνάμε και το ΄55 στην Κωνσταντινούπολη.
Στους Αγγλους δεν επιτρέπεται ποτέ να γυρνάς την πλάτη, όσο χαμογελαστοί κι ευγενείς κι αν είναι.

Δεν πιστεύω ο Κάρολος να λειτουργεί σαν ιδιώτης businessman !
Μαλλον σαν πολύ υψηλού επιπέδου
παιχνίδι μου φαίνεται.

Μάρκο Τ είπε...

@cacofonix: Στο Βατοπέδι υπάρχουν και νομικά προβλήματα με τη Βιστωνίδα. Τα χρυσόβουλλα δεν είναι ξεκάθαρα. Ξέρω διαπρεπείς βυζαντινολόγους (Τσουρής, Γουναρίδης) που δεν αποδέχονται τα επιχειρήματα της μονής. Η λίμνη (λιμνοθάλασσα στην πραγματικότητα) είχε παραχωρηθεί προς νομή. Άλλο αυτό, άλλο η κυριότητα.
Το σκανδαλώδες όμως εδώ είναι η ανταλλαγή. Εδώ σου λένε οι Βατοπεδινοί "τώρα που γυρίζει, ό,τι προλάβουμε" (δηλαδή, τώρα που ο Ρουσόπουλος είναι στα πάνω του). Το όλο θέμα μύριζε πολύ "επιχειρηματικό πνεύμα" που δεν πολυταιριάζει με τον μοναχισμό. Δηλαδή, να το πω πιο απλά, ξεπέρασε κάποιες λεπτές κόκκινες γραμμές το Βατοπέδι. Και θα πάρει στο λαιμό του όλα τα μοναστήρια που έχουν κάποια χωραφάκια.

Αυτά που λες για το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων είναι ορθά. Δηλαδή, οι μονές που είχαν προσφύγει κατά του νόμου Τρίτση δικαιώθηκαν. Επιπλέον, αρχίζουν οι παλιοφυλλάδες και τα ΜΜΕ να θέτουν γενικά θέμα μοναστηριακής περιουσίας. Λες και τα μοναστήρια δεν έχουν δικαίωμα στην ιδιοκτησία. Μόλις όμως μοναστήρι πάει να διεδικήσει το καταπατούμενο χωραφάκι του, το βγάζουν στα κανάλια. Όλοι οι χωριάτες που καταπατούν μοναστηριακά βγήκαν πένητες και ακτήμονες, τέτοια υποκρισία. Τώρα βέβαια με το κτηματολόγιο θα ξεκαθαρίσει σιγά-σιγά η κατάσταση.

Διάβασα είδηση ότι ενορία στον Τύρναβο έκανε έξωση σε ενοικιαστές που επί χρόνια πολλά δεν πλήρωναν νοίκι, ας ήταν και κάτω από 200 ευρώ. Και τη έκατσαν την ενορία στο γάιδαρο. Να ρωτήσω όμως: Το διαμέρισμα το είχε αφήσει κληροδότημα προφανώς στην ενορία κάποιος για να έχει η ενορία κάποια έσοδα. Κάποιοι το εκμεταλλεύτηκαν και το νοίκιασαν χωρίς να πληρώνουν νοίκι επί χρόνια. Δηλαδή, πόσα χρόνια να μακροθυμούσε η ενορία; Αυτό δεν έπληττε όλους τους ενορίτες, αλλά και άλλους φτωχούς ανθρώπους που ζητούσαν χρηματική ενίσχυση από την ενορία;
Η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία της Ελλάδας έχει τεράστια περιουσία, ειδικά στα νησιά, αλλά και στο Λεκανοπέδιο. Κανείς δεν το λέει αυτό, αντίθετα κλαίγονται διαρκώς ότι δεν τους δίνει λεφτά το κράτος να αποκαταστήσουν τον Άγιο Διονύσιο στην Πανεπιστημίου. Στην Αλβανία το τί χρήμα έχει πέσει απο τους Καθολικούς δεν λέγεται. Και εδώ μας λένε ότι πένονται και τους προβάλλουν κάτι "Ελευθεροτυπίες" ως καταπιεσμένη δήθεν μειονότητα...Ας βάλουν τα λεφτά από τα μαγαζιά που νοικιάζουν στη Σαντορίνη να φτιάξουν τη μητρόπολή τους. Και η δική μας η μητρόπολη είναι στα χάλια της τόσα χρόνια.

Cacofonix είπε...

@ Μαρκος
Αν υπάρχει σκάνδαλο στην ανταλλαγή, αυτό είναι από τη μεριά του κράτους, κι όχι από τη μεριά της μονής.
Την παρασκευή είχε η Παναγιωταρέα τον Βενιζέλο - αλήθεια ο συνήθως λαλίστατος έχει παράξενα σιωπάσει - όπου ούτε λίγο ούτε πολύ είπε ότι δεν υπάρχει νομικό πρόβλημα αλλά στην ουσία πνευματικό...

Κι εγώ απαντώ ότι το κράτος θα πρέπει να αποδώσει τις εκτάσεις πίσω στις μονές κι αυτές ας κάνουν ότι θέλουν ελπίζοντας σε φιλανθρωπία. Όχι όμως το κράτος - δηλαδή οι πολιτικοί - να τα ασπάξουν και να τα μοιράσουν δήθεν στους άκληρους, ουσιαστικά προσβλέποντας σε ψηφαλάκια...

Για τη ρυπαροτυπία εγώ δεν κάνω σχόλιο, γιατί αισθάνομαι ότι είναι σαν τη βουτιά σε υπόνομο...

Μάρκο Τ είπε...

@cacofonix: Αν υπήρχε σωστός χωροταξικός σχεδιασμός και αν υπήρχε κτηματολόγιο, αυτά τα ζητήματα θα ήταν λυμένα. Δηλαδή: 1. Κανένα μοναστήρι ή ιδιώτης δεν θα προσπαθούσε να εκμεταλλευτεί τουριστικά έκταση δασική ή προστατευόμενο βιότοπο. 2. Κανένας δεν θα μπορούσε να καταπατήσει περιουσία μονής ή κράτους ή άλλου οργανισμού.

Αυτά που λές, δηλ. να δώσει το κράτος πίσω την περιουσία στις μονές δεν είναι ούτε ορθά, ούτε εφικτά. Δεν φτάνει που η Εκκλησία έχει αποκτήσει πλέον κακό όνομα σε μεγάλο μέρος της κοινωνίας, δηλ. μεγάλο μέρος του κλήρου έχει χάσει την "έξωθεν καλή μαρτυρία", δικαίως ή αδίκως, επιπλέον έτσι θα συγκρουόταν ευθέως ο μοναχισμός με μεγάλο μέρος της κοινωνίας, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται αναντίρρητα και άνθρωποι πιστοί. Ας μην αναφέρουμε τα φαινόμενα ψευδο-μοναστηριών τύπου Πεντέλης και Τοπλού και το πώς εκμεταλλεύτηκαν τις εκτάσεις τους: αισχρά (δες και τι πάει να κάνει ο ηγούμενος της "μονής" Τοπλού στην Κρήτη με τα γκολφ και τα τουριστικα χωριά). Ή την ταβέρνα που επινοικιάζει η πατριαρχική μονή Αγίας Αναστασίας στη Χαλκιδική μπροστά στην είσοδο της μονής (που υπάγεται απευθείας στο δήθεν "πνευματικό" και "υπεράνω" "σεπτόν Κέντρον της Ορθοδοξίας").

Τα μοναστήρια πρέπει να διαφυλάξουν την περιουσία που έχουν τώρα και από κει και πέρα να κάνουν σωστή και μετρημένη χρήση της. Το Βατοπέδι αποτέλεσε ένα κακό παράδειγμα και ο π. Παϊσιος είχε προειδοποιήσει για τέτοιες καταστάσεις εκκοσμίκευσης στο Άγιον Όρος. Αν εμείς οι συνειδητοί Χριστιανοί δικαιολογούμε τα αδικαιολόγητα (πέρα από τα κακοήθη κίνητρα όσων τα προβάλλουν, αυτό είναι άλλο θέμα), θα βουλιάξουμε άπαντες μέσα στην απαξίωση της κοινωνίας, αλλά θα λέμε "οι άλλοι φταίνε, που είναι αντίχριστοι και μισούν την Εκκλησία". Συγγνώμη, αλλά το αρνούμαι αυτό για τον εαυτό μου. Όπως αρνούμαι στην ηγεσία της Βατοπεδίου το δικαίωμα να πάρει στο λαιμό της όλα τα μοναστήρια της Ελλάδας και τους πατέρες και μητέρες που ασκούνται σ'αυτά.

Πρέπει να το καταλάβουμε πως η απαξίωση της Εκκλησίας από την κοινωνία οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στον πλήρη αποχριστιανισμό της κοινωνίας. Για την απαξίωση αυτή ευθυνόμαστε ΚΑΙ εμείς, τα συνειδητά μέλη της Εκκλησίας, κληρικοί και λαϊκοί. Είμαστε ήδη στο παρά 5...

Cacofonix είπε...

@Μάρκος
Δεν δικαιολόγησα κανέναν! Αυτό που λέω απλά είναι να περιμένουμε τουλάχιστον να αποφανθεί η προδικαστική διαδικασία για να έχουμε μια εικόνα του τι έχει γίνει.

Αν είσαι πάνω από τα 40 θα θυμάσαι τι έχει γίνει το 1987 που είχε σαν αποτέλεσμα την παράγραφο στο σύνταγμα.

Σύντομα θα ανεβάσω παλαιότερα δημοσιεύματα εφημερίδων όπου οι άρπαγες χρησιμοποιούν τα ίδια κι απαράλλαχτα επιχειρήματα για να αρπάξουν την εκκλησιαστική περιουσία.

Κι ας μην ξεχνάμε ότι οι Βατοπαιδινοί είναι ακόμη αθώοι, άσχετα αν τους έχουν καταδικάσει πολλοί των ΜΜΕ και της εκκλησίας...

Περι πνευματικών επιφυλλάσομαι.

fvasileiou είπε...

Διάβασα την συνέντευξη του Γ. Δρυ στην "Ελευθεροτυπία" της Κυριακής. Ο άνθρωπος ήταν ξεκάθαρος: Η Μονή προσέφυγε στις αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους, αυτές απεφάνθησαν ότι είναι νόμιμη και η ιδιοκτησία και η ανταλλαγή και εκείνος ΕΠΡΕΠΕ να την υπογράψει. Αυτό ενισχύει την αίσθηση που είχα εξαρχής: Η όλη ιστορία είναι νόμιμη κι αν βρεθεί κάτι το παράνομο τελικά, αυτό θα είναι κάποιο πλημέλημα του κώλου.

Θα μου πείτε: Μα αυτό αφορά την νομική διάσταση αγνοείς την πνευματική.

Εδώ υπάρχει ένα πρόβλημα: Η πνευματικότητα είναι άγρια κατάσταση, δεν είναι ροζ, απαλή και χνουδωτή. Ατυχώς η ορθόδοξη θεολογία των τελευταίων 20 χρόνων ταυτίστηκε με μια ατέρμονη και αβαθή αγαπολογία, που μπορεί να σόκαρε τους υπέργηρους οργανωσιακούς, άλλα έδωσε την αίσθηση στους πολλούς ότι πνευματικότητα=ροζ, χνουδωτό συναίσθημα. Γιατί, πώς να το κάνουμε, Εκκλησία δεν σημαίνει μόνο ανοιχτή αγκαλιά, αλλά και δυνατό σκαμπίλι.

Μάρκο Τ είπε...

Φώτη, αυτό το τελευταίο που γράφεις, δηλαδή ότι "η πνευματικότητα είναι άγρια κατάσταση" είναι πέρα για πέρα αληθινό. Χορτάσαμε από αγαπολογίες και πνευματικότητες του καναπέ.
Από την άλλη, να πω ότι από εγκυρότατες πληροφορίες που έχω, πάρα πολλοί Αγιορείτες πνέουν μένος κατά του Εφραίμ, αλλά και μοναχοί με συνείδηση λένε "δεν πειράζει, καλά είναι τα σκαμπίλια, για να συνέλθουμε λίγο". Η εύκολη λύση είναι να κατηγορούμε τους εχθρούς της Εκκλησίας. Μα αυτοί υπήρχαν και θα υπάρχουν, και έχουν και όλα τα πόστα. Όταν όμως εμείς οι Χριστιανοί δίνουμε δικαιώματα;

Theoprovlitos είπε...

Παιδες για να διαxωρισω τα πραγματα, κατ εμέ από την μερια της ΜΟΝΗΣ παρανομια ΔΕΝ υφισταται. Το αδικημα της απιστιας (ή τελος παντων κατι αναλογο) υφισταται απο την μεριά της ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ η οποία με αδιαφανεις και συνοπτικες διαδικασίες ανταλλαξε φύκια (κυριολεκτικα) με μεταξωτες κορδελλες ωστε (υποθετω) με ολες αυτες της αγοραπωλησιες να ωφεληθουν και καποιοι ημέτεροι.

Οι ευθυνες της μονης είναι ΔΥΟ

Α) Πως μια μονη -από την στιγμη που αντιληφθηκε οτι της δινουν μεταξωτες κορδελλες των οποιων ο τελικος αποδεκτης ειναι οι ημετεροι- δεχτηκε να γινει βαπορακι και ενδιαμεσος της κομπινας.

Ξερω νεα παιδια που ανηκαν στον συλλογο Studium στην Ρουμανια του 1993 (μεσα στην φτωχεια δηλαδη) που εκαναν ανθρωπιστικο εργο με δωρεες από οργανισμο στη Σουηδια. Και αφου οι Σουηδοι τους γλυκαναν με τα λεφτα, τούς εσκασαν στο τελος και το παραμυθι, και τους ζητησαν να αποδεχτουν την "δωρεα" αξονικου τομογραφου ο οποιος εν συνεχεια θα κατεληγε σε υπο ιδρυση ιδωτικο Ιατρικο Κεντρο Ρουμανου μεγαλογιατρου ο οποιος αγορασε τον τομογραφο από την Σουηδια αλλα δεν ήθελε να πληρωσει φορο στο Ρουμανικο κρατος. Οποτε οι Σουηδοι σκεφτηκαν να χρησιμοποιησουν τον Χριστιανικο ανθρωπιστικο συλλογο ως βαπορακι.

Τα παιδια στην Ρουμανια, το σκεφτηκαν, αρνηθηκαν κατα συνειδηση και φυσικα αυτο σημανε το τελος της χρηματοδοτησης τους.
Ο Εφραιμ, ο πνευματικος πατερας και καθηγουμενος ΠΩΣ και ΔΕΝ αρνηθηκε τετοια κομπινα που στηθηκε με όχημα την μονη; Τον "εξαπατησαν";

Β. Βεβαιως και εχουν ισχυ τα περιουσιακα στοιχεια της μονης η οποια εχει δικαιωμα να τα χρησιμοποιήσει κατα το δοκουν. Αλλα αυτο το "κατα το δοκουν" ειναι σύμφωνα με το πνευμα του Ορθοδοξου μοναχισμου ή με το πνευμα του Λαμπρακη, του Κοκκαλη και του Βαρδινογιαννη. Γιατι η ολη δραση της μονης μαλλον κα Βαρδινογιαννη θυμιζει ως πρεσβειρα Καλης Ελπιδος παρα για ηγουμενο Μονης Αγιου Ορους που υποτιθεται πως εγκατελειψε τα εγκοσμια. Και να σκεφτει κανεις οτι κατηγορουμε και τους καθολικους για εκκοσμικευμενο μοναχισμο! Εδω κι αν γελαμε.

Αλλα και ολες αυτες οι δημοσιες σχεσεις, η συναφεια του κοσμου για την οποια μιλησε μεχρι και ο Καβαφης τι σχεση εχουν με το Αγιον Ορος;

Μπορει την στιγμη που ο κοσμος πειναει μια μονη να συμπεριφερεται σαν επιχειρηση; Στην τελικη καλιο να γκρεμιστει το μοναστηρι (οπως εγινε και με αλλα τοσα που υπηρχαν παλιοτερα στο Ορος ΟΠΩΣ ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΧΙΛΑΝΔΑΡΙ) και να καταφυγουν οι μοναχοι και παλι σε σκητες και σπηλιες παρα
αυτο το χαλι Μονη να εχει Αστικες Μη κερδοσκοπικες, Εμπορικες εταιριες και ειδικο γραφειο εκταμιευσης κονδυλιων μεσω προγραμματων της ΕΕ. Την οποια μαλιστα ΕΕ την κατακρινουμε στα κυρηγματα μας ως όργανο τηε Νεας Ταξης. Κανω λάθος;

Η συντηρηση μιας μονης δεν μπορει να ειναι αυτοσκοπος. Διοτι αν θελω να θαυμασω κειμηλια υπαρχει και το Βυζαντινο μουσειο. Ας τους τα παρουν λοιπον τα κειμηλια από τις αποθηκες της μονης να τα βαλουν σε ειδκο μουσειο εκτος Ορους για να τους απαλλαξουν από τις βιοτικές... μέριμνες μπας και αφιερωσουν και λιγο χρονο στην νηστεια και την προσευχη που τους κατεφαγαν οι δημοσιες σχεσεις.

ΥΓ Ο σκοτεινος ρολος βεβαια των ΜΜΕ στην υποθεση και η σκοπιμοτητα της ανάδειξης διαιωνισης του σκανδαλου δεν παραγνωριζεται.

Cacofonix είπε...

Θεοπρόβλητε:
1) Γιατί έχει αξία το Ολυμπιακό Ακίνητο, όταν δεν έχει πουληθεί κανένα άλλο ακίνητο, υπουργεία έχουν αρνηθεί να το χρησιμοποιήσουν, και παραμένει ετοιμόροππο 5 χρόνια μετά;
Για μένα το μεγαλύτερο σκάνδαλο είναι τα ίδια τα Ολυμπιακά ακίνητα. Αν το δημόσιο κατορθώσει και βγάλει έστω κι 1€ είναι κέρδος. Εκτός κι αν σου αρέσει η κατάσταση των υπολοίπων...
Για εμένα εδώ είναι το μεγαλύτερο σκάνδαλο. Γιατί χτίστηκαν αυτά τα ολυμπιακά ακίνητα, τι σχέδιο υπήρχε για μετά τους ολυμπιακούς, γιατί δεν εφαρμόστηκε, τι κόστισαν και μπορώ να βάλω 100 τέτοιες ερωτήσεις.
2) Όλα τα μοναστήρια έχουν τέτοιες μη Κερδοσκοπικές εταιρείες. Θα έλεγα ότι κι όλες οι μητροπόλεις έχουν παρόμοιους οργανισμούς. Μην ξεχνάς ότι θα πρέπει να αποδώσουν και στο Καίσαρα τω Καίσαρι. Εδώ βέβαια έχουμε τον Καίσαρα να ζητά και τα του Χριστού αλλά αυτό είναι μια άλλη κουβέντα...
3) Κατά της ΕΕ έχω ακούσει να καταφέρονται οι παλαιοημερολογήτες και οι Εσφιγμενίτες κι όχι οι υπόλοιποι Αγιορείτες...
4) Το να γκρεμιστούν τα μοναστήρια είναι κι αυτό μια άποψη. Το να μεταφερθούν τα ιερά λείψανα και κειμήλια; Κι εντάξει τα μοναστήρια μπορούν να περιορίσουν τα έξοδά τους είτε απαγορεύοντας τη φιλοξενία (θεολογικά δε στέκει) είτε χρεώνοντας την παραμονή (ούτε να το σκέφτομαι δε θέλω)...

Θα ήθελα να επισημάνω 2 πράγματα:
α) Παν μέτρον άριστον. Από όλους και για όλα.
β) Ας περιμένουμε να δούμε ότι έχουμε κατηγορούμενο και μετά ας ψέξουμε την αμαρτία, κι όχι τον αμρτάνοντα...