Η ΗΘΙΚΗ ΤΗΣ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Υπάρχει ένα ζήτημα σχετικά με την βιοηθική για το κατά πόσο ένα έμβρυο είναι ζωντανό πλάσμα ή απλά ιστοί.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία θεωρεί τα έμβρυα ως μη πλήρως διαμορφοποιημένα, ζωντανά πάντως πλάσματα, και μάλιστα σχετικά με τα ανθρώπινα έμβρυα κάθε επέμβαση στην κυοφορία τους ή την εξέλιξή τους χαρακτηρίζεται ως έγκλημα κατά της ζωής.
Τα πειράματα σε έμβρυα ζώων θα μπορούσαν να είναι αποδεκτά με την προοπτική της εξεύρεσης νέων τρόπων θεραπειών ή της ανακούφισης του ανθρώπινου πόνου, αλλά πειράματα ή χρησιμοποίηση ανθρώπινων εμβρύων; Είναι ζωντανά πλάσματα πιστεύω. Και όταν ερχόμαστε σε περιπτώσεις τεχνητής γονιμοποίησης σε εργαστηριακό σωλήνα τα έμβρυα που προέρχονται από αυτήν έχουν την ίδια αξία σαν τον σωλήνα τον ίδιο; Είναι το ίδιο άψυχα όσο και ο σωλήνας ή μήπως είναι ασχημάτιστα βρέφη;
Υπάρχουν περιπτώσεις ταυτόχρονης γονιμοποίησης πολλών ανθρώπινων ωαρίων με αποτέλεσμα τα παραπανίσια γονιμοποιημένα ωάρια να καταψύχονται ή/και αργά ή γρήγορα να καταστρέφονται, ενώ αυτά που χρησιμοποιούνται άμεσα, σε 9 μήνες γίνονται ανθρώπινα όντα.
Μερικοί θα πουν, μα τα έμβρυα είναι απλά ιστοί, δεν είναι άνθρωποι καθότι αδιαμόρφωτα και εξαρτώνται πλήρως από το σώμα της μητέρας για να επιβιώσουν.
Ε τότε και εγώ ρωτώ:
Η Ορθόδοξη Εκκλησία θεωρεί τα έμβρυα ως μη πλήρως διαμορφοποιημένα, ζωντανά πάντως πλάσματα, και μάλιστα σχετικά με τα ανθρώπινα έμβρυα κάθε επέμβαση στην κυοφορία τους ή την εξέλιξή τους χαρακτηρίζεται ως έγκλημα κατά της ζωής.
Τα πειράματα σε έμβρυα ζώων θα μπορούσαν να είναι αποδεκτά με την προοπτική της εξεύρεσης νέων τρόπων θεραπειών ή της ανακούφισης του ανθρώπινου πόνου, αλλά πειράματα ή χρησιμοποίηση ανθρώπινων εμβρύων; Είναι ζωντανά πλάσματα πιστεύω. Και όταν ερχόμαστε σε περιπτώσεις τεχνητής γονιμοποίησης σε εργαστηριακό σωλήνα τα έμβρυα που προέρχονται από αυτήν έχουν την ίδια αξία σαν τον σωλήνα τον ίδιο; Είναι το ίδιο άψυχα όσο και ο σωλήνας ή μήπως είναι ασχημάτιστα βρέφη;
Υπάρχουν περιπτώσεις ταυτόχρονης γονιμοποίησης πολλών ανθρώπινων ωαρίων με αποτέλεσμα τα παραπανίσια γονιμοποιημένα ωάρια να καταψύχονται ή/και αργά ή γρήγορα να καταστρέφονται, ενώ αυτά που χρησιμοποιούνται άμεσα, σε 9 μήνες γίνονται ανθρώπινα όντα.
Μερικοί θα πουν, μα τα έμβρυα είναι απλά ιστοί, δεν είναι άνθρωποι καθότι αδιαμόρφωτα και εξαρτώνται πλήρως από το σώμα της μητέρας για να επιβιώσουν.
Ε τότε και εγώ ρωτώ:
Πότε ο βάτραχος θεωρείται ως βάτραχος; Σε ποιο στάδιο; Τα έμβρυα του βατράχου είναι απολύτως ανεξάρτητα από την μητέρα τους εξ αρχής. Διαμορφώνονται δε σταδιακά, όταν σχηματίζονται τα χέρια και τα πόδια τους μέχρι να ολοκληρωθούν κάποια στιγμή. Μπορούν πάντως και εντάσσονται στο περιβάλλον και κολυμπούν άνετα ακόμα και όταν είναι ασχημάτιστα.
Έτσι λοιπόν πότε θα θεωρούσε κανείς πως σκοτώνει έναν βάτραχο; Μόνο όταν είναι πλήρως διαμορφωμένος; Θα έβαζε κανείς έτσι για πλάκα έναν ζωντανό βάτραχο στην κατάψυξη; Μάλλον όχι εκτός αν έπασχε από κρυφοσαδισμό. Και εάν δεν ήταν πλήρως διαμορφωμένος παρά τρεις ημέρες; Και εάν ήταν ακόμα στο στάδιο του εξελιγμένου γυρίνου; Και οι γυρίνοι δεν είναι ζωντανοί και ανεξάρτητοι πριν ακόμα αποκτήσουν τα πόδια και τα χέρια τους;
Έτσι λοιπόν πότε θα θεωρούσε κανείς πως σκοτώνει έναν βάτραχο; Μόνο όταν είναι πλήρως διαμορφωμένος; Θα έβαζε κανείς έτσι για πλάκα έναν ζωντανό βάτραχο στην κατάψυξη; Μάλλον όχι εκτός αν έπασχε από κρυφοσαδισμό. Και εάν δεν ήταν πλήρως διαμορφωμένος παρά τρεις ημέρες; Και εάν ήταν ακόμα στο στάδιο του εξελιγμένου γυρίνου; Και οι γυρίνοι δεν είναι ζωντανοί και ανεξάρτητοι πριν ακόμα αποκτήσουν τα πόδια και τα χέρια τους;
Και εάν τόσα ηθικά ζητήματα εγείρονται μόνο και μόνο για ένα βάτραχο τότε πόσα ζητήματα εγείρονται για τα ανθρώπινα έμβρυα; Διότι είμαι σε θέση να γνωρίζω από πρώτο χέρι την περίπτωση δύο υπέροχων διδύμων που ήταν κατεψυγμένα για δύο χρόνια, και γεννήθηκαν 2 χρόνια αργότερα από το πρώτο αδελφάκι τους, ενώ 4 ακόμα αδελφάκια τους ευρίσκονται ακόμα στην κατάψυξη μέχρι να πεταχτούν κάποια μέρα σαν να επρόκειτο περί γυρίνων.
Αλλά ακόμα και εάν τα ανθρώπινα αυτά πλασματάκια έχουν την ίδια αξία με έναν γυρίνο, είναι άδικο αφού τα φέρουμε στη ζωή αντί να τα αφήσουμε να ολοκληρωθούν σαν τα αδελφάκια τους που τώρα μιλάνε, γελάνε και έχουν ονόματα, να τα καταδικάσουμε να υπάρχουν σε ένα καθεστώς μεταξύ ζωής και θανάτου σε έναν εργαστηριακό καταψύκτη. Γιατί και γυρίνοι να ήταν με λίγη αγάπη και ένα φιλί θα μπορούσαν να γίνουν πρίγκιπες κάποια μέρα.
Υποτίθεται εξ άλλου πως τα μωρά θα έπρεπε να είναι καρπός της αγάπης. Ενώ εμείς τα καταντήσαμε να είναι καρπός των δικών μας επιθυμιών και μιας επίπλαστης «ολοκληρωμένης οικογενειακής ευτυχίας» και - ακόμα χειρότερα - «κοινωνικής καταξίωσης».
_______________________________
THE MORALS OF BIOTECHNOLOGY
There is a controversy about the morals of biotechnology, which tend to be rather loose when it comes to the question about whether an embryo or a fetus is a living being or just tissue.
The Orthodox Church considers both embryo and fetus to be incomplete living beings and when it comes to human embryos or fetuses any intervention on their development is considered to be a crime against human life. I guess it could be acceptable for the sake of scientific research to experiment with animal embryos with a view to relieving human suffering, but what about human embryos? They are alive I guess. And when it comes to artificial insemination those tube embryos, do they worth as much as the tube itself? And are they as dead as the tube itself or are they unformed babies?
There are cases where multiple human eggs are being fertilized and the overnumbered ones are being discarded or deep frozen for future use, while those that are going to be immediately implanted in the uterus are simply going to become completed human beings in 9 months.
Some would say, those "things" are not humans, just because they are not completed and fully formed and because they are completely dependent on their mother. But then let me ask: When is a frog considered to be a frog? At what stage? Frog embryos are completely independent from their mother from the very start. Then they are being gradually transformed, getting their legs and feet. They can swim even when they are unformatted. The Orthodox Church considers both embryo and fetus to be incomplete living beings and when it comes to human embryos or fetuses any intervention on their development is considered to be a crime against human life. I guess it could be acceptable for the sake of scientific research to experiment with animal embryos with a view to relieving human suffering, but what about human embryos? They are alive I guess. And when it comes to artificial insemination those tube embryos, do they worth as much as the tube itself? And are they as dead as the tube itself or are they unformed babies?
There are cases where multiple human eggs are being fertilized and the overnumbered ones are being discarded or deep frozen for future use, while those that are going to be immediately implanted in the uterus are simply going to become completed human beings in 9 months.
So if you killed one of them at what point would you consider that you killed a real frog? Only when its developement is accomplished? Would you put a living frog in the freezer for fun? I guess not. What if it wasn't fully formatted only by three days? How about tadpoles? Are they alive? Aren't they considered to be alive even before they get their legs?
And when so many moral issues and questions raise just about a frog, then how about HUMAN EMBRYOS? Because I am aware of a case of 2 beautiful baby twins that had been deep frozen for 2 years in some laboratory while 4 more of their brothers/sisters are still deep frozen until the day they will be discarded, as if they were frog tadpoles.
But even if human embryos would worth as much as frog tadpoles, we can't keep them in a laboratory freezer. Because if we kissed and showed love to them, one day it could become a prince out of them. They were supposed to be the fruits of love I suppose. Unless we have turned them to be just the fruits of our own desires.
12 σχόλια:
Καλό. Να υποθέσω ότι απευθύνεσαι στους ξένους αναγνώστες σου περισσότερο;
Μολις το μετάφρασα στα... Ελληνικα. Συμμετειχα σε ενα κυκλο email, όλοι ξενοι, κάποιοι ορθόδοξοι οι περισσότεροι όμως όχι. Γι αυτο και εγραψα την επιχειρηματολογια μου στα Αγγλικα κυρίως γι αυτους.
Καποια θεματα ειναι και διεθνους ενδιαφεροντος και εχει νοημα να ειναι στα Αγγλικα. Αλλα την διαβαλκανική κιτσαρία για παράδειγμα οι ξενοι δεν μπορουν να την καταλάβουν.
To ζήτημα της εξωσωματικής είναι μεγάλο, αλλά νομίζω ότι θα ήταν πλάνη και αδικαιολόγητη σκληρότητα να την καταδικάσουμε, ως Χριστιανοί εννοώ. Έχω ακούσει αγιορείτη πνευματικό τον οποίο γνωρίζω και σέβομαι πάρα πολύ να λέει πως δεν μπορούμε για τέτοια θέματα να μιλάμε καταδικαστικά, τη στιγμή που το βάρος των άτεκνων ζευγαριών κανείς μας, ούτε ο πνευματικό, δεν είναι διατεθειμένος να το σηκώσει. Και μάλιστα, ο ίδιος γέροντας δεν μίλησε θετικά για πνευματικούς που μέχρι και κανόνα επιβάλλουν σε ζευγάρια που έχουν κάνει εξωσωματική. Γνωρίζω ότι ανάλογη στάση έχει ο γέροντας Εφραίμ της Αμερικής (ο αγιορείτης πνευματικός που ανέφερα συνδέεται πνευματικά με τόν γέροντα Εφραίμ της Αμερικής. Αυτά για όσους συκοφαντούν τον γέροντα Εφραίμ ότι είναι υπερβολικά αυστηρός κ.λπ.).
Από την άλλη, φίλος με παιδιά από εξωσωματική πήγε να εξομολογηθεί σε κάποιον άλλο, μάλλον διαφημιζόμενο, αγιορείτη πνευματικό (όχι από τα "παιδιά" του γέροντα Εφραίμ), ο οποίος, με ύφος ελαφρά ιεροεξεταστή, του είπε ότι κακώς έκαναν την εξωσωματική κλπ. κλπ. Και σκέψου ότι ο άνθρωπος αυτός έχει δύο πανέμορφα παιδάκια! Εννοείται ότι ούτε καν θέλει να ξαναδει τον εν λόγω δήθεν "διακριτικό""παπούλη" στα μάτια του και καλά κάνει.
Δεν καταδικάζω την εξωσωματική αλλα την ευκολία που επιλεγουν να γονιμοποισουν 8 εμβρυα και να πεταξουν τα μισά. Παιρνει την ηθικη ευθυνη για αυτα κανενας πνευματικος; Μαλλον όχι.
Αλλα και γενικοτερα ειμαι επιφυλακτικός για την εξωσωματικη γιατι αυτος που εχει φτασει στην τελεια πίστη απλά προσευχεται και είτε η προσευχή του φέρνει καρπό είτε όχι, το εκλαμβανει ως θελημα του Θεού.
Αν παλι θελει οπωσδηποτε παιδιά υπάρχουν τοσα ορφανά στον κόσμο. Γιατι θα πρπει ντε και καλά να προέρχονται από το δικό μας σπέρμα;
Μάλιστα πριν τρεις μερες είχα αυτην την κουβεντα με φίλο μου προϊσταμενο σε ενα από τα μεγαλύτερα κέντρα εξωσωματικής σε μαιευτήριο και μου είπε πως και ο ίδιος θα προτιμούσε ηθικά την υιοθεσία από την εξωσωματική.
Τωρα περί γεροντάδων, θα πω μια κακία η οποία εχει μια δόση αλήθειας. Οι συμβουλες των γερονταδων γινονται αυστηρότερες ή επιοικέστερες αναλόγως του εαν ο εκαστοτε ερωτών είναι κανένας δωρητής της μονής ή όχι.
Αλλα και ετσι να μην είναι δεν νομίζω εαν ήξερε ο καθε γεροντας την πλήρη αλήθεια, δηλαδή οτι γονιμοποιούνται περισσοτερα έμβρυα τα οποία στην συνέχεια πετιούνται δεν νομίζω να συμφωνούσαν. Εκτός πια εαν ο εξομολογούμενος ήταν πιά κανενας... μεγαλοευεργέτης.
Σε πληροφορώ ότι ο συγκεκριμένος πνευματικός είναι απόλυτα ενήμερος για το θέμα. Και επίσης σε πληροφορώ ότι δεν είναι παραδόπιστος και δεν είναι της κατηγορίας που αναφέρεις, ακριβώς το αντίθετο. Άρα, μάλλον άστοχη η κουβέντα σου και η σύνδεση των πάντων με το παγκάρι.
Ως προς την εξωσωματική, είναι στο χέρι του ζευγαριού να ζητήσει να παραχθεί μικρός αριθμός γονιμοποιημένων ωαρίων και είναι στο χέρι του να τα χρησιμοποιήσει όποτε θέλει. Ένα ζευγάρι με χριστιανικές αρχές θα ζητήσει να παραχθεί μικρός αριθμός και θα κοιτάξει να κάνει χρήση όλων των γονιμοποιημένων ωαρίων.
Ξέρεις πόσα πολλά ωάρια γονιμοποιημένα αποβάλλονται από το σώμα της γυναίκας χωρίς ούτε η ίδια να το πάρει χαμπάρι; Άρα, τα θέματα αυτά δεν είναι μαύρο-άσπρο.
Δεν είμαι υπέρ των ζευγαριών που κάνουν άπειρες προσπάθειες για εξωσωματική, όμως ξέρω και περίπτωση ζευγαριού που πραγματικά είδαν "σημείο" από τον Θεό για την εξωσωματική. Δεν είναι δυνατό να φορτώνουμε με ενοχές τα ζευγάρια που έχουν παιδιά με εξωσωματική και είναι πάρα, μα πάρα πολύ εύκολο να πουλάμε πνευματική καθοδήγηση του τύπου "εμπιστευθείτε το θέλημα του Θεού", όταν εμείς αδυνατούμε παντελώς να μοιραστούμε τον σταυρό των ανθρώπων αυτών. Αρκετό σταυρό σηκώνουν τα χριστιανικά ζευγάρια που θέλουν κάνουν εξωσωματική, έχουν ενίοτε και το πετροβόλημα εκ των ένδον, από κληρικούς και λαϊκούς (ευτυχώς όχι όλους)! Έλεος πια!
Γράφω θυμωμένα, αλλά επειδή ξέρω τέτοιες περιπτώσεις στο στενό μου οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον και ξέρω τι σταυρό περνάνε ή πέρασαν, δεν μπορώ να μιλάω εύκολα περί "αμαρτίας" όταν πρόκειται για εξωσωματική. Αυτή καθεαυτή την εξωσωματική, για να είμαι ξεκάθαρος, δεν την θεωρώ αμαρτία και δεν έχει αποφανθεί και η Εκκλησία ότι είναι αμαρτία. Ο αγιορείτης πνευματικός που ανέφερα(ο πρώτος, όχι ο δεύτερος) και τον οποίο σέβομαι αφάνταστα είχε πει ότι τελικά, τη λύση για την εξωσωματική θα τη δώσουν τα ίδια τα παιδιά, όταν στο μέλλον θα έχουμε και ιερείς και επισκόπους που θα έχουν προέλθει από εξωσωματική. Τότε η Εκκλησία θα μπορέσει να αποφασίσει νηφάλια σχετικά με το ζήτημα αυτό. Ειλικρινά, τη χάρηκα πάρα πολύ την τοποθέτησή του.
Μαρκο,
κατ αρχην θελουν και οι διαφοροι αγιορειτες "πνευματικοί και Άγιοι ηγούμενοι" το βούρδουλά τους. Ειναι αδικο καποιους να τους αφηνουμε στο απυροβλητο, ενω μαλιστα διαβαλουν τον μοναχισμό και να τα βαζουμε μονο με τον Αλαβάνο π.χ. Ας κρινονται όλοι επί ίσοις όροις
Εγω θα ελεγα για να μην γινονται γενικευσεις καλυτερα να λες συγκεκριμενα ο ταδε γεροντας. Ωστε αν λεει κατι σωστο να το δεχθουμε, αν λεει κατι λαθος να κρινουμε τα λεγομενα του. Διοτι με την γνωμη που εχω για πολλους από αυτους τελευταια, το ότι το είπε ΕΝΑΣ γεροντας δεν μου λεει απολύτως τίποτα.
Τωρα για την εξωσωματική, το ξεκαθαρισα εξ αρχης οτι δεν ειμαι εναντιον και δεν την θεωρώ αμαρτια, υπο εναν μονο όρο. Να δινεται σεβασμος στα γονιμοποιημενα ωραρια γιατι αναφερα και την ιστορία της κουνιάδας μου που γονιμοποίησε 8 ωάρια και τα δυο τελευταία ανήψια μου ήταν επί δυο χρονια στην κατάψηξη ενω τωρα ειναι παιδάκια. Το μονο που μεσολαβησε ειναι οτι τα βγαλαν από την καταψυξη και τα έναλαν στην μητρα της. Επομενως και τα αλλα 4 που ειναι κατεψυγμενα ειναι παιδιά.
Οι γιατροι πρεπει να ενημερωνουν τον εμπλεκομενο για την ευθυνη που παιρνουν πετωντας γονιμοποιημενα ωάρια.
Αυτο που αναφερεις ειναι αποβολή σε πολύ πρώιμο στάδιο και το καθοριζει ο Θεος. Δεν επεμβαινει κανενος ανθρωπου το θέλημα.
Τωρα τους σταυρους που ανεφερα άλλος μπορει να τους σηκώνει και αλλος όχι. Το θεμα ειναι να τους σηκωνεις με ηρεμια και χαρα. Και να παρεις την ανώτερη -για μενα- απόφαση του να υιοθετήσης. Αν δεν μπορεις και ο σταυρος αυτος σε καταπλακώνει τοτε ας προχωρησεις στην εξωσωματική. Αμαρτια δεν είναι.
Δεν ξερω όμως τι θα απαντουσε ο γεροντας που λες αν του έθεταν το ερωτημα νετα-σκετα εξωσωματικη vs υιοθεσία και ποιά ειναι ανώτερη.
Απλή ερώτηση: Πόσο εύκολη είναι η υιοθεσία στην Ελλάδα; Φιλικό μου ζευγάρι, απόλυτα υγιές, με καλή οικονομική κατάσταση, είχαν απελπιστεί για την υιοθεσία, προσανατολίζονταν κατά Ρουμανία μεριά και τελικά η κοπέλλα έμεινε φυσιολογικά έγκυος, ανέλπιστα αλλά έγινε, και έληξε το θέμα.
Ο διακριτικός πνευματικός δεν απαντά γενικά και αόριστα σε τέτοια ερωτήματα, δηλ. τί είναι καλύτερο, εξωσωματική ή υιοθεσία, αλλά θα το προσωποποιήσει: Δηλ. αν μπορεί ένα συγκεκριμένο ζευγάρι να αντέξει την υιοθεσία χωρίς να δοκιμάσει προηγουμένως την εξωσωματική.
Συμφωνώ με το θέμα των γονιμοποιημένων ωαρίων ότι χρειάζεται προσοχή. Ας καταλάβουμε όμως ότι όσα χριστιανικά ζευγάρια σκέφτονται ή έχουν κάνει εξωσωματική έχουν ένα σταυρό παραπάνω να σηκώσουν και σε διαβεβαιώ, από τις περιπτώσεις που ξέρω, ότι το σκέφτονται αυτό το ζήτημα. Ας μην τους φορτώνουμε, εμείς οι απ' έξω, επιπλέον συνειδησιακά προβλήματα όταν εμείς δεν αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αυτοί.
Το θέμα του αγιορείτη πνευματικού το έθιξα επειδή ακριβώς σε ορισμένους χριστιανικούς κύκλους επικρατεί η ιδέα ότι η εξωσωματική είναι αμαρτία, είναι έλλειψη εμπιστοσύνης στον Θεό κ.λπ. Δηλαδή, φτηνή κριτική απέναντι σε ένα σοβαρό ζήτημα, την ατεκνία, που καταθλίβει συχνά τα ζευγάρια. Τελικά, όμως, υπάρχουν και παραδοσιακοί πνευματικοί, όπως αυτός που προανέφερα, που είναι συγκαταβατικοί απέναντι στην εξωσωματική, από διάκριση και όχι υστερόβουλα.
Ξέρω περιπτώσεις ζευγαριών που είχαν ηθελημένα απομονωθεί από πολύτεκνους φίλους τους, επειδή ακριβώς αισθάνονταν αμήχανα. Και δεν θεωρώ καθόλου διακριτικό τον πνευματικό που αποφαίνεται από καθέδρας ότι τα παιδιά ενός ζευγαριού είναι καρπός αμαρτίας, επειδή ακριβώς προέρχονται από εξωσωματική. Τέτοιες συμπεριφορές αδιάκριτων πνευματικών έχουν πληγώσει πολλούς ανθρώπους.
Βλεπεις λοιπον που ειναι απαραιτητο να ανεφερεται ξεκαθαρα ποιος πνευματικος είπε τι; Ιδιαίτερα αυτοι που θελουν να εχουν και υποτακτικούς. Ο καθενας βγαζει τα δικα του συμπερασματα και είτε τον πλησιαζει είτε παίρνει τις αποστασεις του. Τι εσυ και εγω θα λειτουργουμε ως προστατες τους; Οι απνευματοι πνευματικοι καλον θα ειναι να απομονωνονται.
Σε αυτον τον πνευματικο που ειναι υπερ παντως, θα ηθελα να ξερω εαν γνωριζει οτι στην εξωσωματικη μπορει και να πετιουνται και έμβρυα και να δημιουργουνται και παιδιά που μπαίνουν στον καταψυκτη. Διοτι ουτε εγω το ήξερα μεχρι που το εμαθα και το βιωσα και φρικαρα. Αμφιβαλω εαν ο καθε πνευματικος εχει την πληρη επιστημονικη γνωση και γνωριζει ολα τα δεδομενα ωστε να ταχθει χωρις καμμια επιφυλαξη είτε υπερ είτε κατά, χωρις να βαζει όρια και όρους.
Γιατι μπορει η επιθυμια μας για ενα παιδι που θα ειναι βιολογικα δικο μας να ειναι υπερανω και από την ζωη την ίδια;
Για την υιοθεσια δε, το ανεφερα οτι θα ηταν το ΙΔΑΝΙΚΟ και το πιό θυσιαστικό. Δεν υποχρεωσα ομως κανεναν να την...υιοθετήσει.
Για να πω την αλήθεια, έχω αμφιβολία για το αν ένα γονιμοποιημένο ωάριο, στο οποίο δεν υπάρχει καν καρδιακή λειτουργία, είναι έμβρυο. Άρα, το να λέμε ότι καταψύχονται παιδιά, μήπως είναι λίγο υπερβολικό, με δεδομένο ότι κάθε γυναίκα αποβάλλει άθελά της αριθμό γονιμοποιημένων ωαρίων, χωρίς ποτέ να το μάθει; Είμαστε σίγουροι ότι τα αποβαλλόμενα αυτά γονιμοποιημένα ωάρια έχουν ψυχή; Άλλο το εν δυνάμει, άλλο το εν ενεργεία. Προσωπικά, δεν έχω πειστεί καθόλου ότι αυτά τα ωάρια αποτελούν εν ενεργεία ανθρώπινο πρόσωπο, ούτε νομίζω ότι υπάρχει σαφής απάντηση στην Παράδοση της Εκκλησίας, με δεδομένη την εξ αντικειμένου επιστημονική άγνοια που υπήρχε παλιότερα για τα συγκεκριμένα θέματα.
Διευκρινίζω: Δεν μιλάω για αποβαλλόμενα έμβρυα με καρδιακή λειτουργία, μιλάω για γονιμοποιμένα ωάρια ζωής ωρών.
Ο συγκεκριμένος πνευματικός (ο πρώτος που ανέφερα) έχει, απ'όσο μπορώ να κρίνω, καλή γνώση του θέματος. Δεν αναφέρομαι σε ονόματα σε καμία από τις δύο περιπτώσεις για να μην γίνουν παρεξηγήσεις που δεν πρέπει.
Επειδη τα πραγματα ακριβως δεν ειναι σαφή, και επειφη δεν μπορουμε να πουμε με βεβαιοτητα ποτε εμψυχουται ενα εμβρυο, τοτε ρποτιμω να μην παρω καν το ρισκο.
Ασε που το ολο ζητημα δεν ειναι η εξωσωματικη, ουτε ήταν αυτος ο πρωτευων λογος της δημισιευσης.
Αν η ανθρωπινη επεμβαση στο γενετικο υλικό ή γονιμοποιημενο ωράριο αποενοχοποιηθει πλήρως, τοτε καταλαβαινεις ότι περναμε στην εποχη του Frankenstein όπου θα αρχισουν να χρησιμοποιουντια γονιμοποιημενα ωάρια για να ικανοποιηθεί η διαστροφη του καθενος, να φτειαχνωνται παιδια κατα παραγγελία με συγκεκιρμενα χαρακτηριστικά, ανθρωποζωα κλπ.
Το κολπο ειναι να γινει κατι στην αρχη κοινωνικα αποδεκτο σαν ανωδυνο. Οι δευτερες σκεψεις προυπάρχουν βεβαιως για να προχωρήσουν τα πραγματα στο επόμενο σταδιο και το μεθεπόμενο.
Και για την συμβιωση των ομοφυλοφιλων δεν διαμαρτυρωμαι για την συμβιωση αυτη καθ' εαυτη. Μαλιστα σε ενα συμφωνο συμβιωσης (και φυσικα ΟΧΙ ΓΑΜΟ) θα μπορυσα να ήμουν ακομα και υπερ. Αλλα επειδή γνωρίζω πως όσο υπάρχει εκείνο το εκδικητικό καθαρμα της φυσης και η ενσαρκωση της ΚΑΚΙΑΣ αδελφης, ο Βαλλιανάτος, αμεσως μετα το γαμο θα ανοίξουν οι ασκοι, ή μαλλον οι οχετοί του Αιόλου και ενας ανευ προηγουμενου βιασμος της φύσης και της κοινωνιας γι αυτο αντιδρω και για το συμφωνο.
Πρπει παντα να εχουμε κατα νου το επομενο και το μεθεπόμενο σταδιο.
Η προβληματική σου είναι σωστή και για τους ίδιους ακριβώς λόγους αντιτίθεμαι στον γάμο των ομοφυλόφιλων. Και το επόμενο στάδιο, θα το δούμε, θα είναι η υιοθεσία.
Περιττό να σου πω ότι η φοβική σιωπή του αρχιεπισκόπου με έχει απογοητεύσει.
Επειδή νομίζω ότι η ανταλλαγή αυτή των απόψεων σχετικά με την εξωσωματική ήταν χρήσιμη, την αναδημοσίευσα στο ιστολόγιό μου, παραπέμποντας φυσικά στο ιστολόγιο αυτό.
Καλα κανεις,
και εγω εγω πετυχει αλλου ενα δυο θεματακια τα οποία λεω να τα αναδειξω.
Αυτο με την υιοθεσια κι αν ειναι βιασμος της φυσης. Και ας μην έχει να κανει καν με γενετικο υλικο.
Σημερα παντως ο ΣΚΑΙ παρουσιασε ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΙΚΑ την Όπρα με θεμα "ευτυχισμενες οικογενειες ομοφυλοφιλων" και παρουσιασε μαλιστα και ενα τραγικο πλασμα που οι γονεις του χωρισαν και η μαννα έγινε Λεσβια και παντρευτηκε την καλύτερη φίλη της ο δε πατερας έγινε πούστης και παντρευτηκε καποιον άλλον.
Και μας τους δειχνει η Όπρα σαν μια ευτυχισμενη οικογενεια όπου ΟΛΟΙ χαμογελανε χαρουμενοι (σαν σε φυλλαδιο των Ιαχωβάδων) και ενα ευτυχισμενο παιδακι με 4 ομοφυλοφιλους γονεις!
Για τις αναλογες οικογενειακες τραγωδίες ομως ούτε κουβεντα. Όλοι με ενα Αμερικανικο χαμογελο ευτυχιας κολλημενο, φτειαχμενο σιγουρα από ορθοδοντικο.
Αλλα ειδες όμως συμπτωσεις; Να παίξει ο Σκαι ΑΥΤΟ το επεισοδιο τωρα που το ζητημα ειναι ο γαμος και η "οικογενειες" των ομοφυλόφιλων.
Δημοσίευση σχολίου