12/5/08

ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΚΑΙ ΚΡΑΤΟΣ

ΚΑΙ Ο ΟΜΦΑΛΙΟΣ ΛΩΡΟΣ ΠΟΥ ΣΤΡΑΓΓΑΛΙΖΕΙ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΟ

Πήγα σήμερα στην Τράπεζα να ανανεώσω το μπλοκ επιταγών μου.
ΚΑΘΕ χρόνο μου ζητάνε ασφαλιστική ενημερότητα.

Αν δε κάνω λάθος το εαν εγώ απασχολώ ή όχι προσωπικό, καθώς επίσης εαν εγώ καταβάλω τυχόν ασφαλιστικές εισφορές ή όχι, αφορά εμένα και το ΚΡΑΤΟΣ. Επομένως γιατί μια ιδιωτική επιχείρηση όπως η Τράπεζα να μου ζητά ένα χαρτί που αφορά στην σχέση μου με το κράτος; Το εαν εγω είμαι κακοπληρωτής ή όχι προς το δημόσιο δεν είναι ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΔΕΔΟΜΕΝΟ; Την στιγμη μάλιστα που προς την ίδια την τράπεζα ΕΙΜΑΙ καλοπληρωτής.

Επίσης, πριν από καποιο διάστημα που θέλησα να κάνω μιαν εξαγωγή σαν έμπορος, μου ζητήθηκαν σαν προϋπόθεση από το κράτος (=Εμπορικό Επιμελητήριο) ένας ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ αριθμός εγγράφων (Σημ. Μιλάμε για εξαγωγή που θα απέφερε συνάλλαγμα στην χώρα, έτσι;) μεταξύ των οποίων και εγγυητική επιστολή από Τράπεζα.

Και αναρωτιέμαι: Aπό που και ως που το δικαίωμά μου να εξασκώ μιαν Χ εμπορική δραστηριότητα και η υποτιθέμενη αξιοπιστία μου προς το δημόσιο (ακόμα και εαν αυτή κρίνεται απαραίτητη για μιαν ΕΞΑΓΩΓΗ) περνά από έναν ιδιωτικό κερδοσκοπικό οργανισμό όπως μια Τράπεζα; Η Τράπεζες δηλαδή έχουν καταστεί ΜΕΣΑΖΩΝ (=νταβατζήδες) και μεταξύ του πολίτη και του κράτους αλλά και μεταξύ του εμπόρου και του πελάτη του; Από που και ως που; Πως προκύπτει αυτός ο ομφάλιος λώρος; Μήπως γι αυτό ειναι οι τράπεζες στο ΑΠΥΡΟΒΛΗΤΟ;

Απηύθυνα το ερώτημα προς το Υπουργείο και φυσικά η απάντηση ήταν... ήξεις αφήξεις.

Τουτέστιν: Ακόμα και στοιχειώδη Άνθρωπινα Δικαιώματα έχουν καταστρατηγηθεί πλέον από το Τραπεζικό σύστημα και τους παρατρεχάμενους του. Και μάλιστα ΚΑΙ με ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ.

4 σχόλια:

Cacofonix είπε...

Θεοπρόβλητε,
επέτρεψε μου, σαν λίγο πιο "ειδικός" στο θέμα, ότι για την ΤΡΑΠΕΖΑ είναι χάσιμο χρόνο τόσο η ασφαλιστική ενημερότητα όσο κι η εγγυητική.
Αλλά επιβάλλεται και σ' αυτή από το ΚΡΑΤΟΣ, με πολύ βαριές ποινές...

Theoprovlitos είπε...

Ναι δεν αντιλεγω. Απλά όταν το κρατος χρησιμοποιεί την τραπεζα σαν χαφιέ και μπραβο του, η τράπεζα βεβαιως αποθρασυνεται και εκμμεταλευεται με την σειρά της τον καταναλωτή.

Με ποια μουτρα λοιπον το κρατος να επέμβει στο τραπεζικο συστημα όταν υπάρχουν αμοιβαία ανταλλάγματα; Αυτό εννοώ ως ομφάλιο λώρο.

Cacofonix είπε...

Υπάρχουν άλλες συναλλαγές κι όχι αυτά που τους κάνουν συνεταιράκια...

Ανώνυμος είπε...

Πάντως υπάρχει και ο Συνήγορος του Καταναλωτή και οι τράπεζες δεν θέλουν να μπλέξουν μαζί του. Επειδή έχω κάνει καταγγελία για τραπεζικό θέμα, κάτι ξέρω. Αμέσως μετά την καταγγελία, την άλλη μέρα, εντελώς τυχαία (!) με πήραν από την MRB να με ρωτήσουν διάφορες ερωτήσεις, για το πόσο ήμουν ευχαριστημένος με τη συγκεκριμένη τράπεζα (ακριβώς!) και με το συγκεκριμένο υποκατάστημα (μήπως δεν ήταν η MRB, αλλά τα ίδια τα κεντρικά της εν λόγω τράπεζας;;;).