13/3/09

ΑΓΑΜΙΑ & ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ ΩΣ ΨΥΧΟΠΑΘΟΓΕΝΕΙΑ


ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΟ ΠΑΡΑ ΦΥΣΕΙ

Ειναι νομιζω πρόδηλο πως στην Ορθοδοξία υπάρχουν διάφορες τάσεις όσον αφορά την πνευματική πορεία του καθενός στην Οδό που οδηγεί στην σωτηρία. Μια από αυτές είναι και ο μοναχισμός, και μάλιστα στον ίδιο τον μοναχισμό υπάρχουν διαφορετικές τάσεις. Μια σύγκριση ακόμα και μεταξύ των μονών του Αγίου Όρους νομίζω το καθιστά περισσότερο από σαφές.

Υπάρχει όμως μια αρρωστημένη -κατά την κρίση μου- φιλολογία και παραφιλολογία περί μοναχισμού που ούτε λίγο ούτε πολύ τον παρουσιάζει ως αναγκαία και ικανή συνθήκη για την σωτηρία του ανθρώπου. Οτιδήποτε άλλο εκτός μοναχισμού είναι εξ ορισμού κατώτερο.

Η ίδια γραμμή "Ορθόδοξης πνευματικότητας" εχει δυστυχώς εισβάλλει ή επιβληθεί μέσω διαφόρων πνευματικών-ιερομονάχων και στην ζωή των εγγάμων, δημιουργώντας κατά κανόνα περισσότερα προβλήματα από αυτά τα οποία υποτίθεται πως προσπαθεί να επιλύσει: Διαζύγια, καταπιεσμένες/νους συζύγους, νευρώσεις, προβληματικά παιδιά που κάποια στιγμή τα βροντάνε και πέφτουν από το ένα άκρο στο άλλο, μονομανίες, δυσβάσταχτες ενοχές που μπορούν να οδηγήσουν και σε νευρασθένειες ή και σχιζοφρένειες, σεξουαλικά απωθημένα που καταλήγουν σε διαστροφές κλπ.

Δηλαδή τι; Είμαι κατά του μοναχισμού;

Κάθε άλλο. Αλλά πιστεύω πως ο μοναχισμός ειναι γι αυτόν που έχει την κλίση, την δύναμη και την ανδρειωσύνη να τον ακολουθήσει. Είναι προσωπική οδός. Διαφορετικά είτε καταλήγει σε παρωδία είτε σε εκφυλιστικά φαινόμενα που απασχολούν και τα ΜΜΕ και που οδηγούν το υποκείμενό τους αντι για την σωτηρία στην απώλεια.

Δυστυχώς με την εξαγωγή "φιλασκητισμού" από μοναστικά κέντρα ή ευσεβιστικά κυκλώματα στην καθημερινότητα των ανθρώπων, πέρα από τα προαναφερθέντα παρατράγουδα έχουν δημιουργηθει και άλλα προβλήματα που αφορουν στην κοσμοθεωρία και την πνευματικότητα της Ορθοδοξίας αλλά και την εκκλησιαστική της δομή.

Όπως για παράδειγμα η απαξίωση όλων των χαρών της ζωής ως εφάμαρτων, ενώ τουναντίον η παραπάνω θέση αποτελεί βλασφήμια ή έστω αχαριστία προς το Πρόσωπο Εκείνου που δημιουργησε με σοφία και την παραμικρή ανατομική λεπτομέρεια του ανθρωπίνου σώματος.

Αλλα τι έχει συμβεί; Απλά πολλοί που ακολούθησαν τον μοναχισμό δεν το έκαναν σαν θυσία και σαν αντίδωρο προ τον Θεό βιαζοντες εαυτούς με χαρά και παραιτούμενοι από κάτι όντως ευχάριστο και διόλου εφάμαρτο, αλλά όταν είδαν ότι η επιλογή τους ήταν λανθασμένη για τους ίδιους άρχισαν να πείθουν τους εαυτούς των ότι καθε χαρά και απόλαυση στη ζωή είναι αμαρτωλή και έτσι απαξιώνοντάς την να εγκρατευθούν και να μην πεταξουν τα ράσα.

Όταν κάποιος αποφασίσει βεβιασμένα, παρορμητικά ή πιεζόμενος από ευσεβιστικό οικογενειακό περιβάλλον να απέχει από την ερωτική ζωή, τότε όταν φτάσει σε αδιέξοδο έχει τρεις επιλογές:

Η πρώτη είναι να πετάξει τα ράσα, πραγμα με το οποίο δεν διαφωνώ καθόλου, αλλά εκει κι αν υπάρχει μια ενοχοποίηση του στυλ "αρνήθηκες τον Χριστό". Οπότε συχνά-πυκνά εκείνοι που το αποτολμούν, μαζί με τα ράσα εγκαταλείπουν και την Εκκλησία ή κρύβονται από προσώπου γης.

Η δεύτερη είναι να καταντήσει κανείς Αττικής Παντελεήμων, Ηγούμενος Νήφων κλπ. ζώντας μέσα στην υποκρισία, την συγκάλυψη και την διαστροφή επειδή κάποιοι του έκαναν πλύση εγκεφάλου πως προκειμενου να εγκαταλείψει τον μοναχισμό και να χαλάσει και την δημόσια εικόνα του, καλύτερα ακόμα και έκφυλος. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν διαφοροι παρατρεχάμενοι Αρχιμανδρίτες και Μητροπολίτες, παραδείγματα προς αποφυγήν... της Εκκλησίας από το ποίμνιο.

Η τρίτη επιλογή είναι να δαιμονοποιήσει καθε χαρά και κάθε ηδονή που δόθηκε στον άνθρωπο για να μπορέσει ο ίδιος να την υπερβεί απαξιώνοντας την: τον έρωτα, το σεξ, τις γέυσεις, τη μουσική, το χορό. Τα πάντα, η φύση και η κοινωνία μετατρέπονται συνειδητά ή υποσυνείδητα σε ένα άντρο δαιμονικων ηδονών και όποιος φλερτάρει μαζι τους τον παίρνει ο διάολος. Αν τύχει δε και ο μαζοχιζόμενος να είναι και πνευματικός, μαύρο φίδι που έφαγε και τα πνευματικοπαίδια του, τα οποία δεν θα κατανοήσουν ποτέ ότι μια τυρόπιττα δεν μπορει να είναι την μία αθώα και την άλλη εφάμαρτη, και ότι με το "εφραίνου μετά της γυναικός σου" δεν εννοεί να κάθεσαι στον καναπέ με την γυναίκα σου και να βλέπετε reality shows τρώγοντας ευχαριστημένοι πατατάκια - πλην νηστειών που τα πατατάκια α-πα-γο-ρεύ-ονται.

Σε ένα τέτοιο αρρωστημένο ηθικά και άρρωστο πνευματικά κλίμα, με τις "φιλομόναχες" οικογένειες να ντυνουν το γιό τους παπά "για να αφιερωθεί στο Θεό" και τον καταντουν μετά από χρονια παιδεραστή στο internet (πρόσφατο σκάνδαλο), με τα παρατρεχάμενα παπαδοπαίδια-Γανυμήδηδες, με ένα λανθάνοντα μισογυνισμό, και όλα αυτά τα παρελκόμενα, είναι δυνατόν ποτέ η Εκκλησία μας να μην μαστίζεται συνεχώς από εκφυλιστικά φαινόμενα του τύπου Αττικής Παντελεήμονα και άλλων, όταν όλη αυτή η καταπίεση ορμών και ονείρων θα βγάλει υγρασίες στον τοίχο, σαν την διαρροή.

Αυτό το πράγμα δεν είναι μοναχισμός, ούτε άσκηση. Είναι παρωδία τους.



Άσκηση είναι να βλεπεις το τρίγωνο Πανοράματος, την καριόκα του Χατζηφωτίου, το Τσουρέκι του Τερκενλή ή τα κεράσματα από τον Χατζή που σου έφεραν επισκέπτες από την Σαλλονίκη, να ξέρεις πως είναι πανόστιμα και εσυ να μην τα τσακίζεις, για να δαμασεις τα θέλω σου (όπως η Εκκλησία εθέσπισε).


Άσκηση δεν είναι να μην τα τρως επειδη εχεις πείσει τον εαυτο σου και εν συνεχεία και τους άλλους πως όλα αυτα ειναι εφάμαρτα και δηλητηριώδη περιττώματα και ότι ανοίγοντας το ψυγείο ανοίγεις και της πύλες της κολάσεως.


Διότι αυτό δεν έχει να κάνει με το Θέλω αλλά με τον Φοβο. Και Αγαπη και Φοβος δεν είναι δυνατόν να συνυπάρχουν. Είτε με ράσα, είτε χωρίς.

40 σχόλια:

π.Τ. είπε...

Χαίρετε.
Νομίζω ότι πιθανόν τα πράγματα να είναι απλούστερα: η εξουσία και ο πλούτος αφενός ελκύουν τους πονηρούς, αφετέρουν διαφθείρουν τους μετρίους. Οι αγαθοί ήταν πάντοτε λίγοι, και σήμερα ακόμα λιγότεροι.
Φαινόμενα παρακμής υπήρξαν και παλιότερα. Αυτό που μεταξύ άλλων αλλάζει τώρα (ευτυχώς) είναι ότι η ανοχές των ανθρώπων, πιστών και μη, μειώνονται.

π.Παντελεημων είπε...

Παρακινδυνεύοντας γιατί δεν είμαι μοναχός θαρρώ πως ο μοναχισμός δεν είναι απλά θέμα κλίσης αλλά και κλήσης. Δεύτερο βάπτισμα ονομάζει την κουρά ο άγιος Γρηγόριος και πολλοί των θεολόγων ξεπερνώντας τον σχολαστικισμό της επτάδας των μυστηρίων,την θεωρούν μυστήριο. Μυείται ο μοναχός όχι μόνο σε άρση σταυρού αλλά και στο μυστήριο της σταύρωσης για να βρει την ανάσταση. Ο μοναχισμός δεν είναι παίξε γέλασε. Δεν είναι η διέξοδος του κάθε κακομοίρη ούτε η οδός καταξιώσης του κάθε εξουσιομανούς.
Στα μυστήρια μηδείς αγεωμέτρητος εισίτω και ο δυνάμενος χωρείν χωρείτω. Όποιος παίζει με τη φύση τιμωρείται και αυτό το βλέπουμε στα φυσικά φαινόμενα σαν νομοτέλεια, πόσο μάλλον αυτός που παίζει με το υπερφύσιν...

Theoprovlitos είπε...

Ευλογειτε

Μομιζω απο τα συμφραζομενα και των δυο προκυπτει ως συμπερασμα μια επιπολαιοτητα ή μια υστεροβουλια μερικων-μερικων να προσερχονται στο μοναχισμο για διαφορους λογους και διαφορες αφορμες εκτος απο ταυτο που στην ουσια ο μοναχισμος ειναι.

Φιλοδοξια, φιλοχρηματια, φιλαρχια ειναι μερικοι απο αυτους τους λογους. Εχω ομως και την αισθηση πως σε μερικους κυκλους ασκειται πιεση στο να γινουν μερικα πνευματικοπαιδια, αϊντε-αϊντε, αρον-αρον, όπως-οπως μοναχοι, ιερομοναχοι ή μοναχες χωρις ανθρωποι να εχουν αυτες τις προδιαγραφες ή και την κλίση απλα και μονο απο εξιδανικευση του μοναχισμου εναντι στον εγγαμο βιο.

Και βεβαιως οι ανθρωποι επειδη δεν κανουν γι αυτο καταστρεφονται.

Όπως και αντιστοιχως "δια τας πορνειας" γινονται και καταστροφικοί γαμοι μεταξυ αταιριαστων προσωπων (αλλα αυτο ξεπερνιεται με την Χαρη του Θεου) ή και προσωπων παντελως ακαταλληλων να δημιουργησουν οικογενεια.

Γεγονος ειναι πως οι λαϊκοι ενιοτε ειμαστε αυστηροτεροι προς το ρασο παραγνωριζοντας το φορτιο και τον σταυρο που αυτο συνεπαγεται. Αλλα παλι ομως φταιμε παντα εμεις;

Επειδη διατηρω φιλικες σχεσεις και με ιερεις (εχθες μαλιστα συνοδευα και καποιον) μπορω να μπω στο πετσι τους για το τι τραβανε όντες τα πρωτα θυματα ολων εκεινων που δεν κανουν ούτε για ιερατικα αξιωματα, ουτε για μοναχισμό, ουτε για ιεροσύνη, ουτε για να λεγονται Χριστιανοι. Και υπ αυτην την εννοια εχουν την αμεριστη συμπαθεια και συμπαρασταση μου. Ακομα και οταν πεφτουν. Διοτι την δικη μου την πτωση δεν την ξερει... ουτε ο παπας ενω του παπα γινεται βουκινο.

Εξ αλλου το οτι αυτός ο λαος κρατιεται ακομα στοιχειωδως, στις προσευχες μερικων μοναχων και στην συμπαρασταση καποιων ιερεων το οφειλει.

Μάρκο Τ είπε...

Ο πνευματικός που έχει διάκριση δεν "σπρώχνει" τα πνευματικοπαίδια του σε δρόμους που τους οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στη δυστυχία.
Ψάχνουν πολλοί τον σούπερ γέροντα, ενώ το ουσιαστικό είναι να βρουν πνευματικό με διάκριση.
Να παρατηρήσω όμως κάτι: Πολλοί κληρικοί τύπου Παντελεήμονα Μπεζενίτη απλά συνεχίζουν με το ράσο να κάνουν τη διπλή ζωή που έκαναν και πριν φορέσουν το ράσο.

Vater Panajiotis είπε...

Και..τριπλή ζωή..και τετραπλή:)

Theoprovlitos είπε...

Μαρκο εχω την εντυπωση πως ολοι αυτοι οι αρρωστημενοι καριεριερίστες δεν εχουν καν διπλη ζωη πριν ιερωθουν γιατι πολυ απλα δεν εχουν καν άλλη ζωη. Δηλαδη ανηκουν σε εκκλησιασιτκα ή παραεκκλησιαστικά κυκλωματα αναπαραγωγης ευνουχων και ομοφυλοφιλων μέσα από το ιερό.

Στην Μηροπολη Βρανιας που οι ντοπιοι ιερεις ΗΞΕΡΑΝ αλλα δεν μιλουσαν για το δεσποτη, κανενας δεν εστελνε το αγορακι του για παπαδακι του δεσποτη. Την πατησαν κατι αλλοι φουκαραδες που από ευλαβεια εστελναν το παιδι τους να βοηθαει στο ιερό και στην Μητροπολη για να τους την πεσει ο δεσποτης ο οποιος σημειωτέον αθωωθηκε αλά Μπεζενίτη, από την συντεχνια των ομοφυλοφιλων και των Βοσνιων Μητροπολιτων οι οποίοι θα εκλεξουν μαλλον από οτι μαθαινω και τον επόμενο Πατριαρχη Σερβίας.

Η συγκεκριμενη φαρα δεν γινονται ιερεις από αγαπη στο Χριστό ή απο ευσυνηδεισία ή ύστερα από ωριμη σκεψη. Μπλεκονται στα πλοκαμια του κυκλωματος ευνουχων, "βολευονται" οι μεγαλυτεροι ρασοφοροι, τους κανουν εν συνεχεια παρατρεχαμενους, διακονους, αρχιμανδριτες, δεσποταδες κλπ. Και επειδη ακριβως αποτελουν κυκλωμα γι αυτο και αλληλοπροωθουνται και στα ύψιστα αξιωματα.

Ειχα παραστει στην κηδεια του Χριστοδουλου να πω και ενα Θεος σχωρεστον γιατι του ειχα και πολλα μαζεμένα, και επειδη ηταν μαζεμενοι ολοι οι Μητροπολιτες με τους παρατρεχαμενους, απο την ξεφτιλα γελαγε ο κοσμος στα μαγαζια στα περιξ: Ειχε γεμισει το κεντρο των Αθηνων με γυναικωτα παπαδάκια που μιλαγαν στα κινητά και μεταξυ τους σαν ξανθιες γλαστρες του Πρωϊνου Καφέ.

Βεβαιως η ομοφυλοφιλοκρατία δεν αφορα μονο την Εκκλησια.

Και κατι ακομα: οι ανθρωποι αυτοι ειναι και ΕΝΤΕΛΩΣ ακαταλληλοι να διαποιμανουν, ακομα και εαν ηταν ηθικα άμεπτοι, διοτι εχοντας γαλουχηθει σε ένα παρα φυσει κλειστο περιβαλλον είναι ανικανοι στο να καταλαβουν τι σημαινει μεροκαματο, χρεη, παιδια στην εφηβεια, πατερας να γηροκομησουν κλπ. Ουτε καν τους παπαδες τους δεν καταλαβαινουν που τους αλλαζουν τον αδοξαστο, είτε ειναι εγγαμοι οικογενειαρχες είτε άγαμοι φιλομοναχοι και φιλοασκητικοι. Συνηθως έχουν και από έναν ευνούχο ή καμμια μοναχή για δούλα. Ειναι παντελως αναξιοι και ζουν ως παρασιτα της κοινωνιας.

Ο τεως Αμβροσιος Κοζανης, μπορει να ηταν φαινομενικα κοσμικος άνθρωπος και ενίοτε ματαιοδοξος πλην όμως επειδη εβιωσα απο κοντα το δραμα του, όταν δεν εξελεγη ως Νεας Ιωνίας για να εκλεγει ο κιναιδος Κωνσταντινος και οταν δεν εξελεγη Αττικης για να εκλεγει ο κιναιδος Παντελεημων, γυρισε και μου ειπε οταν τον βρηκα σπιτι του σε τραγικη ψυχολογικη κατασταση (του ειχαν κανει και πολλα αλλα στα παρασκηνια): "Δυστυχως" είμαι άντρας. Αν δεν ήμουν θα ειχα εκλεγει...
Όπως και το άλλο: Μοναδική μου έννοια ειναι να κανω κάτι, να αφησω κάτι, να μην βαραίνω το χωμα που πατάω σε αυτη τη γη...

Η ειρωνία είναι πως όταν το Χριστοδουλικο περιβάλλον τον εξαναγκασε σε παραιτηση επειδη προσπαθησε να φερει καποια καθαρση στην Συνοδο ως Μητροπολιτης Κοζανης, την θεση του σην Κοζανη και πάλι κιναιδος την κατέλαβε μετά από σπρωξιμο της Τρόϊκας, του επίσης κιναιδου Καλλινικου Πειραιώς και του Αμβροσίου Αιγειαλειας στου οποίου την Μητροπολη ο νυν Κοζανης είχε ξεκινησει την καρριερα του και δραπετευσε στην Αμερικη μεχρι να ξεχαστει σκάνδαλο στο Αιγιο αλά Θεόκλητου Θεσαλιώτιδος, επίσης κιναιδου.

Κιναιδοκρατία και Πάσης Ελλάδος. ΑΥΤΟΙ στελεχωνουν την Συνοδο, αναπαραγομενοι και διαφθειροντες.

π.Τ. είπε...

Αγαπητέ, έχετε πολλά δίκια στα περισσότερα που αναφέρατε:
-και στο ότι οι περισσότεροι κληρικοί πλέον είναι άνθρωποι εκτός πραγματικότητας και χωρίς ζωή.
-και στο ότι οι λιγότεροι φιλότιμοι κληρικοί είναι οι πρώτοι που υποφέρουν (από κάθε άποψη) από την κατάσταση αυτή αλλά (γνώμη μου) και οι τελευταίοι που ευθύνονται για αυτήν.
-και στο ότι η διοίκηση της εκκλησίας έχει αλωθεί από τους καριερίστες/καιροσκόπους κλπ.
Αν μου επιτρέπετε όμως μια αδελφική συμβουλή: να είμαστε λιγότερο αυστηροί. Η δική μας αυστηρότητα αφαιρεί από αυτή του Θεού για τους άλλους, ενώ προσθέτει στην προς εμάς.
Τα πράγματα στην Εκκλησία δεν αλλάζουν με τη δυναμική της επανάστασης. Και μην ξεχνάμε ότι όπου επλεόνασε η αμαρτία, υπερεπερίσσευσε η χάρις.
Χαίρετε.

Γεράσιμος είπε...

theoprovlite,συγγνώμη αν κάνω λάθος αλλά μας λες ότι ο Αμβρόσιος εξαναγκάστηκε σε παραίτηση από τον Χριστόδουλο. Εγώ διάβασα κάπου ότι πέταξε τα ράσα για να παντρευτεί γυναίκα στην Αγγλία. Συγγνώμη αν κάνω λάθος και θα ανακαλέσω αν χρειαστεί αλλά πες μου αν έχω άδικο.

Ανώνυμος είπε...

Είχες δεν είχες μας σκανδάλισες πάλι
σαρακοστιάτικα με τα τρίγωνα πανοράματος τις καριόκες και τα τσουρέκια, έβαλες και φωτό γιατί μας
παιδεύεις μωρέ.

Cacofonix είπε...

Εγώ θεολογια δεν σπούδασα! Τα θεολογικά δεν τα ξέρω. Όμως ένα πράμα βλέπω. Λείπει η Αγάπη. Απ' όλους μας...

Theoprovlitos είπε...

π.Τ

Εχετε απολυτως δικιο σε οτι γραφετε. Εχω την τιμη να γνωριζω πολλους ρασοφορους, λογω πνευματικης σχεσης και λογω φιλικης. Βιωνω το δραμα που ζουν και καποιες φορες, οταν και εκεινοι θελουν καπου να ξεσπασουν τα λενε σε φιλους τους με τους οποιους εχουν και την οικειοτητα αλλα και την πεποιθηση πως δεν θα σκανδαλιστουν, ή τουλαχιστον σε τετοιο βαθμο που να κλονιστει η πιστη τους.

Ο καλος ιερεας ειναι ομηρος και ΗΡΩΑΣ. Εχει τις οικογενειακες ευθυνες όπως όλοι μας, εχει τα λειτουργικα καθηκοντα, έχει τις ποιμαντικες ευθυνες, έχει τους περιορισμους του ρασου για τον ιδιο και την οικογενεια του, εχει τον κοινωνικο ρατσισμο που κοιταει με χαιρεκακια το καθε στραβοπατημα. Αλλα εχει και τον φοβεροτερο σταυρο: Είτε άτομα της Εκκλησιας να του κάνουν το βιο αβιωτο είτε να πρεπει να απολογειται μονιμως για αμρτιες άλλων, είτε να εισπρατει την χλευη για τις αμαρτιες αλλων.

Εχετε δικιο για το οτι τα γραφομενα μου κρυβουν καποια σκληρότητα για μερικους. Δεν το κρυβω πως εμπεριεχουν και προσωπικη πικρια από προσωπικά βιώματα. Αλλα αν περιγραψω το γιατι νομιζω θα πρεπει να εκθεσω και αλλα προσωπα.

Ομως η φαινομενικη αυστηροτητα δεν αφορα τον προσωπικο βιο του καθενος μας ουτε καν την προσωπικη πτωση καποιων μητροπολιτων.

Εκει που πλεον η σιωπη ισοδυναμει με την συνενοχη ειναι οταν ειναι φως φαναρι και απο το παρασκηνιο και απο το προσκηνιο πως καποιοι οχι μονο δεν μετανουν για την πτωση τους, όχι μονο δεν την αντιλαμβανονται ως τετοια αλλα η προχθεσινη αθωωση επιβεβαιωσε πως εδω εχουμε να κανουμε με μια βδεληδη συντεχνια εν ειδη μαφίας που αλωνει την εκκλησια, προωθει την ανηθικοτητα, σκανδαλιζει πιστους, οδηγει ψυχες στην απωλεια και δυσφημει το ονομα του Χριστου.

Εκει τι επιεικεια να δειξεις πατερ μου; Γιατι εχω την ενυπωση πως πλεον μονο ο εξευτελισμος και η δημοσια διαπομπευση μπορει να φερει καποια αποτελεσματα. Γιατι αν δεν πει καποιος καπου καποτε το στωμεν καλως αυτοι οι ανθρωποι απουρασυνονται.

ocean soul είπε...

οι αρχιμανδρίτες να πάνε στα μοναστήρια.

Theoprovlitos είπε...

Γερασιμε

ο Αμβροσιος υπηρξε διευθυντης του Ιδρυματος Νεοτητος επι Σεραφειμ.

Υπ αυτην την ιδιοτητα και ως τοτε συνεργατης του υπηρξα αυτοπτης μαρτυρας των κατωθι:

Στηριξε εναν συλλογο για την ενισχυση των εκκλησιων των βαλκανιων και των αλων των το 1982 τοτε που εβγαιναν απο το φασμα του κομμουνισμου. Ηταν ο μονος που εδειξε τετοιο ιεραποστολικο ενδιαφερον. Αντιστοιχη επιστολη προτροπη προς τον Περιστεριου ουδεποτε απαντηθηκε αν και νομιζω υπηρξε υπευθυνος εξωτερικων υποθεσεων.

Ιδρυσε και δευτερο συλλογο στηριξης τον Ανατολικων και οχι μονο εκκλησιων στον οποιο επορκειτο να συμμετασχουν και ανθρωποι κυρους οπως οκος Δρεττακης κλπ. Ο συλλογος αυτος ατόνησε. Ουσιαστικα θα ηταν κατι σαν την Αλληλεγγυη αλλα σε λαϊκη βαση ενω τουναντιον η Αλληλεγγυη στελεχωθηκε από εγκαθετους οιοποιοι σημερα διώκονται για υπεξαιρεση 13 εκατομμυριων ευρω.

Οταν ηρθαν οι πρωτοι Αλβανοι μεταναστες βρηκε ενα παιδακι να περιφερεται στο δρομο και εδωσε εντολη να το περιθαλψουν στην ενορια μεχρι να αποκλατασταθει για να μην το μαγαρισει κανενας.

Πηρε από ενα συλλογο γηραιων κυριων έαν κτιριο προκειμενου να το μετατρεψει σε οικοτροφειο αλλοδαπων υποτροφων και ιερεων. Εδωσε μαχη να ψησει τις γριες ενω εγω προσωπικα ήμουν απεξω και εκανα προσευχη. Τελικα συνεφωνησαν να παραχωρησουν το κτιριο στην Αρχιεπισκοπη υπο τον ορο να χρησιμοποιηθει για τον παραπανω σκοπο εντος τριετιας. Σημειωνω πως ενω το ΔΣ τον γηραιων συνεφωνησε για εναν τοσο εμπνευσμενο εργο, καποιος καλοθελητης πήρε μια εκ των μελων του ΔΣ και προσπαθησε να την ψησει να αιρεσουν την αποφαση τους και να μην το δωσουν στον Αμβροσιο. Εκεινη ομως τον ενημερωσε.

Τελικα ο Αμβροσιος αναγκαστηκε σε παραιτηση απο διευθυντης του Ιδρυματος νεοτητας και το κτιριο επροκειτο να επιστραφει στον προκατοχο του μεχρι που τελευταια στιγμη ελεω Θεου ξεθαψε την συμφωνια ο π.Προκοπιος Πετριδης και σημερα το ιρδυμα φιλοξενει αλλοδαπους φοιτητες. Κανονικα θα έπρεπε να ονομαζεται Αμβροσιο ιδρυμα. Τα σχετικα άθλια παρασκηνια τα γνωριζει και ο αξιος και αξιοπιστος π. Γαβριηλ Τσαφος στον Αγιο Ανδρεα Πατησιων.

Οργανωσε μεγαλη ημεριδα για τα Βαλκανια με καλεσμενους Μητροπολιτες από ολες τις Βαλκανικες χωρες με αφορμη την πτωση της Κωνσταντινουπολης. Ειχε τερατια επιτυχια και παρεστη και ο Σεραφειμ. Διοργανωσε επισης Αρχιερατικο Συλλειτουργο και ενω κανονισε να αναμεταδοθει από την ΕΡΤ η ΕΡΤ δεν εμφανιστηκε! Λιγα χροναι εργοτερα ο τοτε διευθυντης της ζητησε συγγνωμη απο τον Αμβροσιο επειδη τον εστησε αλλα καποιος -μακαριτης τωρα- απο την Συνοδο πηρε τηλεφωνο και του ζητησε να μην στειλουν το συνεργειο της ΕΡΤ για την μεταδοση του συλλειτουργου.

Υπηρξε 2-3 φορες υποψηφιος και τουλαχιστον τις δυο υπερψηφισαν άτομα αμφιβολου ηθικης και κινητρων όπως αποδειχτηκε αργοτερα.

Ψυχολογικο ρακος από αυτα που του ειχαν κανει διαφοροι (ονοματα διαθεσιμα) κλειστηκε στον εαυτο του, αλλα η φιλοδοξια του και η επιζητουμενη δικαιωση του τον εστειλε στο πολιτιστικο γουπατο της Κοζανης το οποιο δεν ειχε καμμια σχεση με τα οραματα του.

Για τον Χριστοδουλο στην αρχη προσπθησε να τον ελεγξει διακριτικα. Μαλιστα ειχε περιγραψει προφητικα την πορεια του: Έχετε δει κατι χαρταετους που πανε ψηλα και ξαφνικα κοβεται το σχοινι και αρχιζουν να πεφτουν διαγραφοντας τρελλους κυκλους; Ετσι θα εξελιχθει.

Στην Κοζανη οτνα πηγε ο προηγουμενος ο Διονυσιος ήτνα οντως σεβασμια μορφη πλην άρρωστος για χρονια με αποτελεσμα τα λαμογια της μητροπολης να εχουν ξεπουλησει ΟΛΑ τα ακινητα και να χρωστανε ακομα και την ΔΕΗ την οπια πληρωσε ο Αμβροσιος από τον μισθο του. Η Κοζανη δεν ειχε ουτε ενα μονμαστηρι ενω υπηρχαν (ή επροκειτο να υπαρξουν) 30 χηρευουσες θεσεις ιερεων. Μαλιστα μου ειχε προτεινει να ιερωθω.

Απο τα μεληματα του ηταν να ιδρυσει μοναστηρι αλλα δεν προλαβε.

Στηριζε το Πατριαρχειο και μπηκε στο ματι της Τροϊκας παραπανω από τοι ηταν. Αλλα υπογειως είχε επικοινωνησει και με τους Παλιοημερολογιτες της περιοχης του.

Ηθελε να αναμορφωσει τα κατηχητικα ωστε να μην τα συνδυαζουν οι νεοι με την οπισθοδρομηση και την καθυστερηση.

Εναντιωθηκε στην Τροϊκα και στο Χριστοδουλικο παραληρημα.
Ο Χριστοδουλος τον καθαρισε όταν ο Αμβροσιος δηλωσε πως η Εκκλησια εξεκλινε του ρόλου της στην Κοινωνια, εννοωντας βεβαιως (όπως οι παντες) την Διοικηση και την Οργανωση της Εκκλησιας και εκει επανω βρηκε η Τροϊκα αφορμη να τον περασει από Συνοδικο δικαστηριο επι ΑΙΡΕΣΕΙ, διοτι "η Εκκλησια ειναι Αγιοπνευματικος οργανισμος και δεν μπορει να εκπεσει του ρολου της". Τι σκεφτηκαν ΟΙ ΑΘΛΙΟΙ για να τον εξοντωσουν.

Μετα από αυτο ο Αμβροσιος ταπεινωθηκε, ζητησε συγγνωμη, εγινε αποδεκτη και μετα παραιτηθηκε και εριξε μαυρη πετρα πισω του.

Την παραφιλολογια περι γυναικος στην Αγγλια την εχω ακουσει και εγω και μάλιστα εκ στοματος ρασοφορου στελεχους της Τροϊκας. Οποτε γνωριζοντας τον αγωνα εξοντωσης που εχει ο ιδιος υποστει ολα αυτα τα χρονια την θεωρω αναξιοπιστη. Εξ αλλου ειχε σκοπο να ζητησει να του δοθει από την Μονη Μεγιστης Λαυρας το ασκητηριο του Αγιου Γρηγοριου του Παλαμα για να αποσυρθει εκει και ειχαμε μιλησει επανηλειμενως για το όραμα του αυτο.

Τωρα αν μετα από όλα αυτα συνειδητοποιησε πως χαραμισε τοσα χρονια την ζωη του αναμεσα σε αθλιους με μηδενικο αποτελεσμα και τελικα ενεδωσε στον πειρασμο και συζει με καποια κυρια να σου πω μπορει και εγω να εκανα το ιδιο.

Αλλα και να το εκανε αυτο δεν με απασχολει ουτε εμενα ουτε την εκκλησια και εδω φαινεται και οι κακεντρεχεια των ψηθυριστων. Διοτι εδω θα ειχαμε να κανουμε με μια ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ πτωση, η οποια ΟΥΔΟΛΩΣ εποιρρεαζει την Εκκλησια, ουτε προβαλεται. Ειναι ροζ παραφιλολογια τη πτωσης του αλλου και ως τετοια με αφηνει παντελως αδιαφορο. Οι προαναφερθεντες ομως ειναι ΚΑΙ εκφυλοι, ΚΑΙ διαφθορεις, ΚΑΙ φιλοχρηματοι, ΚΑΙ καταχραστες ΚΑΙ συντεχνια, ΚΑΙ αμετανοητοι, ΚΑΙ λειτουργουν ως μαφια ΚΑΙ διαφθεντευουν την Εκκλησια, ΚΑΙ εμποδιζουν την καθαρση.

Μακαρι να ηταν μονο ενα απο αυτα, μακαρι να το παραδεχοντουσαν και μακαρι να το αντιμετωπιζαν ως πτωση και να ζουσαν με ταπεινωση και μετανοια. Τοτε το χρεος μας θα ηταν να τους καλυψουμε. Αλλα επειση οι ιδιοι ειναι ΣΚΛΗΡΟΚΑΡΔΟΙ και αμετανοητοι πρεπει να κανουμε τα παντα να τους βγαλουμε απο αναμεσα μας οπως λεει και το Ευαγγελιο. Διοτι το πραμα ξεφευγει κατα πολυ από το επιπεδο της προσωπικης πτωσης και αμαρτιας.

Theoprovlitos είπε...

@Ανωνυμε

Ασκηση με τις καριοκες αδελφε μου, ασκηση.

Theoprovlitos είπε...

@Cacofonix

Μερικες φορες βρισκεσαι σε τραγικο δειλημμα να πρεπει να φερθεις σκληρα σε ένα παιδι για να προστατεψεις καποιο άλλο.

Εγω ειμαι υπερμαχος αστυνομικων μετρων για να σταματησει η εγκληματικοτητα και το χαος που επικρατει στην χωρα, ενω καποιοι αλλοι το ονομαζουν αυτο δηθεν "αστυνομοκρατια" προς τους πολιτες. Φανταζομαι πως σε αυτο θα συμφνησεις.

Στην Εκκλησια όμως βλεπεις να υπαρχει καμμια "αστυνομια" που να βαζει ταξη στις παρεκτροπες; Ή μηπως η σηψη και η διαφθορα εχει φτασει σε τετοιo βαθμο που (βλεπε προσφατη αποφαση της Συνοδου) εβαλαν τον λυκο να φυλαει τα προβατα;

Ειναι σαν αντιστοιχως η μαφια των ναρκωτικων να εχει και δικους της δικαστες, υπουργους και αστυνομους. Τι αγαπη λοιπον να δειξει κανεις στην μαφια;

Theoprovlitos είπε...

@Ocean Soul

Απο εκει ξεκιναει το προβλημα. Αλλα δεν ειναι αποκλειστικα αυτο. Ειναι και η Ομοφυλοφιλοκρατια και η Δεσποτοκρατια, και η ελειψη δημοκρατιας στην Εκκλησια όπου το ποιμνιο αντιμετωπιζεται ως κολλήγοι και υποτακτικοι.

Theoprovlitos είπε...

π.Τ.

Αυτην την Χαρη ψαχνει σημερα ΔΙΑΚΑΩΣ και ΑΠΕΛΠΙΣΜΕΝΑ ο κοσμος. Αλλα νομιζω πως περασαμε σε μια περιοδο άρσης της Χαρης του Θεού και οτι μας εχει παραδωσει ο Θεος στα παθη μας όπως στην προσοβιετικη Ρωσσια. Έχω λαθος;

Πατερες, βοηθηστε τον κοσμακη. Καντε την παρουσια σας αισθητη. Δεν ειναι καιροι για αναστολες και ταπεινοτητες. Οι ανθρωποι ψαχνουν αξιολογους ιερεις να συστρατευθουν γυρω τους. Γιατι η χωρα βιώνει έναν καταιγισμό φαυλων

π.Τ. είπε...

Αν θέλουμε να καταστρέψουμε όσα μοναστήρια έχουν απομείνει στο καθήκον τους, ας αναγκάσουμε τους αρχιμανδρίτες που λυμαίνονται ενορίες και προσκυνήματα να εισέλθουν και να εγκαταβιώσουν σε αυτά.

Αγαπητέ θεοπρόβλητε, δε νομίζω πως ποτέ ο Θεός θα άρει τη χάρη του από τον κόσμο. Σίγουρο είναι ότι διά το πληθυνθήναι την ανομίαν εψύγη η αγάπη των πολλών.
Ας ψάξει καθένας μας και θα τη βρει τη χάρη. Εσείς είχατε την ευλογία να γνωρίζετε χαριτωμένους ανθρώπους, αναφέρατε ήδη κάποιους από αυτούς. Μην αμφιβάλετε πως υπάρχουν παντού, και την κάνει παραπάνω από αισθητή την παρουσία τους η αύρα της αγιότητας που (διακριτικά) τους περιβάλλει.

Εξομολογούμενος σας διαβεβαιώνω πως από τους μεγαλυτέρους κινδύνους και φόβους μας είναι να επωμιστούμε ρόλο μπροστάρη, ηγέτη, σωτήρα κλπ. Τη θέλουμε την κάθαρση, την καλλιεργούμε στην δική μας ψυχή και στους ανθρώπους που μας εμπιστεύονται αυτή την ευθύνη.
Καλή Κυριακή.

Theoprovlitos είπε...

π.Τ

Σωστα μιλατε. Ελοχευει ο κινδυνος της Μεγαλης των Καθαρων Σχολής, των Πνευματικων Ραμπο, της υπερηφανειας, της κατακρισης και τα σχετικα.

Ισως να μην εχω και την απαραιτητη πιστη να πιστευω πως καποια πραγματα μπορουν να αλλαξουν με την προσευχη, αλλά μόνο με την οργή ενός μαινομενου όχλου που θα σπαει βιτρινες ή ακομα χειρότερα με την οργη του Θεού επί των πνευματικων ηγετων της Νινευή και των κατοικων της. Μονο που δεν βλεπω καμμια διαθεση για μετανοια παρα μονο για συγκαλυψη. Εκτος αν εμφανιστει κανενας νεος Ιωνας.

Cacofonix είπε...

Αγαπητέ Θεοπρόβλητε.
Δεν διαφωνώ στο θέμα που παρουσιάζεις. Όμως την "αστυνομία" θα έπρεπε να την έχει ο καθένας μας σε προσωπικό επίπεδο. Θα έπρεπε να είχαμε "αυτο-νομία".
Η Εκκλησία δεν είναι οργανισμός, αλλά η ίδια η ζωή. Ο καθένας μας έρχεται εδώ για να σώσει τη ψυχή του, κι αυτό τελικά μέσα στην πορεία της ζωής μας το ξεχνάμε.
Ο μόνος τρόπος που μπορείς να "πολεμήσεις" το κακό είναι η αγάπη κι όχι η βία.
Η βία εμπεριέχει το ψέμα, που όπως καταλαβαίνεις είναι ο ίδιος ο διάβολος.

Τι μπορούμε να κάνουμε; Αυτό που έχει προτείνει ο Σολζενίτσυν:
Να μην μετέχουμε στο ψέμα σε ΑΤΟΜΙΚΟ επίπεδο. Τίποτε άλλο. Αυτό που έκανε ο Μεσογαίας. Αυτό που δεν έκανε ο Αρχιεπίσκοπος. Αυτό που κάνεις εσύ εδώ: Να πούμε ότι αυτό είναι ψέμα κι ότι εμείς αγαπάμε μόνο την Αλήθεια. Και να κάνουμε προσευχή. Ο Θεός ποτέ δε θα μας εγκαταλείψει όταν του ζητάμε τη βοήθειά Του.

Δεν μπορείς να φανταστείς τη δύναμη που έχει...

Ανώνυμος είπε...

φιλε μου χαίρομαι που έπιασες και αυτό το ζήτημα, τώρα σαρακοστή είναι και πολύ επίκαιρο. σίγουρα μια απάντηση και ένας τρόπος δεν υπάρχει για αυτό το ζήτημα. έχει να κάνει με τις μνήμες και τις εμπειρίες του καθενός μας. το κακό είναι ότι ο άνθρωπος καταλήγει να μην ξέρει πως να συμπεριφερθεί και τι να κάνει. όλα τα βλέπει ως "δαιμονοποιημενα" η αγγελικά. υπάρχει ένας και μονο δρόμος σωτηρίας αλλα πόσοι τρόποι? μήπως τόσοι όσοι είναι όλοι οι άνθρωποι της γης? αναρωτιέμαι...
βεβαια για κάποιον που διαβάζει και ασχολείτaι είναι λίγο πιο ξεκάθαρα τα πράματα αφού όλες οι απαντήσεις έχουν δοθεί ήδη από τον ίδιο τον διδάσκαλο με μορφή παραβόλων αλλα συνεχίζουν να "δiνονται" από τους αγίους. δεν έχουμε παρα να ψάξουμε, σίγουρα θα βρούμε την απάντηση προσωπικά ο καθένας μας, έστω και μετά από παρα πολλά χρονια.
συμφωνώ, ο φόβος και το ψέμα φέρνουν θάνατο, η αγάπη είναι το φάρμακο, απλά.

Cacofonix είπε...

Αν εσύ κατάλαβες ότι εγώ ζήτησα να μην μιλήσουμε για το θέμα τότε κάνεις λάθος.

Απλά φοβάμαι την πολεμική που θέλει να φέρει το εν λόγω ιστολόγιο. Και φυσικά η φίμωση που επιβάλλει είναι πρωτοφανής...

Παρέθεσα στο δικό μου ιστολόγιο μια επιστολή του Σολζενίτσυν προς τον υπό κομμουνιστική κυριαρχή πατριάρχη Ρωσίας και τη σιωπή που τηρεί σε θέματα ζωτικά για την παιδεία και την πνευματική υγεία.

Θα παραθέσω κι εδώ ένα κομμάτι από τον Παΐσιο. Με το άλλο ιστολόγιο δεν έχω να πω τίποτε, γιατί φθείρει την υχή κι αυτό δεν το αξίζει κανένας.

- Γέροντα, γιατί κανένας δεν παίρνει μια θέση με τόσα σκάνδαλα που γίνονται στην Εκκλησία;

- Στα εκκλησιαστικά θέματα όλες οι καταστάσεις δεν είναι να πάρεις θέση. Μπορεί να ανέχεται κανείς μια κατάσταση κάνοντας υπομονή, έως ότου ο Θεός δείξει τι πρέπει να κάνει. Άλλο είναι να ανέχεται κανείς μια κατάσταση και άλλο να την αποδέχεται, ενώ δεν πρέπει. Ύστερα, σε τέτοιες περιπτώσεις, ό,τι έχει να πει κανείς να το πει με σεβασμό, ανδρίκια· όχι να βρίζει, να δημοσιεύει. Να το πει ιδιαιτέρως στο ίδιο το πρόσωπο στο οποίο αφορά το θέμα με πόνο, από αγάπη, για να προσέξει μερικά πράγματα. Δεν είναι ειλικρινής και ευθύς εκείνος που λέει κατά πρόσωπο την αλήθεια ούτε εκείνος που την δημοσιεύει, αλλά εκείνος που έχει αγάπη και αληθινή ζωή και μιλάει με διάκριση, όταν πρέπει, και λέει εκείνα που πρέπει στην πρέπουσα ώρα. Εκείνοι που ελέγχουν με αδιακρισία έχουν πνευματική σκότιση και κακία και βλέπουν τους ανθρώπους δυστυχώς σαν κούτσουρα. Και ενώ τους πελεκάνε αλύπητα και υποφέρουν οι άνθρωποι, αυτοί χαίρονται για το τετραγώνισμα που τους κάνουν, για «τον κυβισμό»! Μόνο σε άνθρωπο που έχει δαιμόνιο αρχικό δικαιολογείται να θεατρίζει τους ανθρώπους μπροστά στον κόσμο, να τους λέει το παρελθόν τους (σε όσους βέβαια έχει δικαιώματα το δαιμόνιο), για να κλονίζει αδύνατες ψυχές. Το ακάθαρτο πνεύμα, φυσικά, δεν βγάζει στην φόρα τις αρετές των ανθρώπων αλλά τις αδυναμίες τους. Οι ελευθερωμένοι όμως άνθρωποι από τα πάθη τους, επειδή δεν έχουν κακία, το κακό το διορθώνουν με καλοσύνη. Αν δουν καμιά φορά κάπου λίγη ακαθαρσία που δεν καθαρίζεται, την σκεπάζουν με καμιά πλάκα, για να μην αηδιάσει και ο άλλος που θα την δη. Ενώ εκείνοι που ξεσκαλίζουν σκουπίδια μοιάζουν με τις κότες.

Τώρα ο διάβολος κάνει μουντζούρες πολλές και μπλέκει πολύ τα πράγματα, αλλά τελικά θα σπάσει τα μούτρα του. Μετά από χρόνια θα λάμψουν οι δίκαιοι. Και λίγη αρετή να έχουν, εν τούτοις θα φαίνονται, γιατί θα επικρατεί πολύ σκοτάδι, και ο κόσμος θα στραφεί προς αυτούς. Αυτοί που σήμερα κάνουν τα σκάνδαλα, αν ζουν τότε, θα ντρέπονται.

Ανώνυμος είπε...

το τι θα επιλέξει ο καθένας να ακολουθήσει, μοναχισμό, αγαμία, ύβρεις η ότι άλλο είναι δικαίωμα του. ότι θα σπείρει θα θερίσει. όπως έλεγε και ο μέγας απόστολος: ακόμα και θυσία να γίνεις και το μεγαλύτερο καλο να κανεις χωρίς αγάπη, τότε έκανες μια τρυπα στο νερό.
μήπως αυτό μας φέρνει στο μυαλό ότι είμαστε ένα μέρος του συνόλου και η κάθε δράση έχει αντίκτυπο σε όλους τους άλλους?
η αλλιώς είμαστε μονοι μέσα στη γιάλα μας και δεν ακούμε ούτε βλέπουμε τίποτε εκτος από την αντανάκλαση μας?

Theoprovlitos είπε...

@Cacofonix

Κατ αρχην νομιζω πως και εσυ και ο αλλος blogger παραεισθε ευέξαπτοι. Θεσεις καταθετουμε. Δεν χρειαζεται να στατευομαστε σε καποιο στρατοπεδο όπου όπως προαναφερθηκε από ανώνυμο τα πραγματα παρουσιαζονται είτε αγγελικά είτε δαιμονοποιημένα.

Σε ευχαριστω πολύ για την αναφορα στον γέροντα Παϊσιο.

Cacofonix είπε...

Δεν στρατεύομαι με κανέναν και για κανεναν άνθρωπο... Αν σου φαίνομαι εύεξαπτος λυπάμαι πάρα πολύ και σουζητώ συγγνώμη.
Επαναστάτης όμως δεν είμαι... Ούτε θεωρώ ότι ο μαρξισμός είναι η λύση στα προβλήματά μου.

Αλλά άντε άσε αυτό το θέμα! Για την καύση των νεκρών άκουσες τον Αρχιεπίσκοπο να μας λέει τι οφείλουμε να κάνουμε ως χριστιανοί; Γιατί εγώ δεν κατάλαβα! Τελικά επιεδή το επιτρέπει η πολιτεία μήπως πρέπει να καούμε όταν εγκαταλείψουμε τον μάταιο τούτο κόσμο;
Και φαντάζομαι εσείς οι άοργοι θα συμφωνείτε μαζί του ότι δεν τρέχει και τίποτε με το σύμφωνο διαβίωσης.
Ενώ βέβαια για την εν λόγω ψηφοφορία ήταν απλά ο πρώτος μεταξύ ίσων σε μια συνοδική απόφαση...

Κρίμα, εγώ απλά αυτό που ζήτησα είναι να μιλάει περισσότερο γιατί το έχουμε ανάγκη...

Αλλά όταν μπερδεύεις το μαρξισμό με την Αλήθεια αυτά παθαίνεις...

Καλή σαρακοστή αδελφέ και καλή υπομονή...

Theoprovlitos είπε...

Αγαπητε Ανωνυμε

μεσα σε δυο-τρεις αραδες καταπιαστηκες με πολλά σημαντικά θεματα. Τι να πρωτοπιασει κανεις;

Το προβλημα δεν ειναι αν ο καθενας επιλεγει το δρομο του αλλα οταν συχνα κατορθωνει να επιβαλει τις επιλογες του (που συχνα ειναι και λανθασμενες) ως απολυτες και ως μοναδικο δρομο σωτηριας.

Ειναι αυτο που λεει το Ευαγγελιο "φορτωνουν τους ανθρωπους με βαρη δυσβαστακτα και οι ιδιοι ουτε με το δακτυλακι δεν τα κουνουν."

Αν εγω αποφασισω να επιλεξω το δρομο της απόλυτης εγγρατειας ως ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ μου επιλογη, (επειδη ο ΘΕΟΣ μου εχει δωσει την δυναμη) δεν μπορω να επιβαλω αυτο το δρομο σε ολους και να κοιταζω τους λοιπους αφ υψηλου ως χριστιανους δευτερας κατηγοριας. Ουτε να βγω σαν κραχτης και να σταχυολογω παιδακια στην αγαμια, και βλέπουμε.

Αυτο εχει σαν τραγικο αποτελεσμα αλλοι να ντοπαρονται ψυχολογικα για να ακολουθησουν τον μοναχισμο και τελικα να μην κανουν και να καταστρεφονται, άλλοι να μην μπορουν να ακολουθησουν τα δυσβαστακτα βαρη που ΑΛΛΟΙ τους φορτωνουν (οχι παντως ο Χριστος) και στο τελος μαζι με τον αγωνα να παρατουν και την Εκκλησιαστικη ζωη γενικοτερα, άλλων τους σπαζουν τα νευρα και γινονται νευρικοι και νευρωτικοι από την εγκρατεια και δινουν και κακη μαρτυρια, και αλλοι δεν πλησιαζουν καν την Εκκλησια γιατι την θεωρουν ένα ηθικιστικο σωμα το οποίο ωσαν να ευρισκεται ακομα κατω απο εναν Μωσαϊκο Νομο μοιαζει να ειναι τιποτα παραπανω από λιστα απαγορευσεων και περιορισμων.

Επομενως αν εγω, εσυ ή ο καθενας μας αρεσκεται να παριστανει τον γνησιο εκπροσωπο της Ορθοδοξιας, αυτο που αντανακλα στους άλλους αυτο λειτουργει είτε θετικά ειτε αρνητικα προς τον κοσμο.

Σημερα υπαρχουν τετοιες τασεις στην Ορθοδοξια που λειτουργουν ως ανθρωποδιωκτες. Απο την αλλη υπαρχουν και New Age τασεις αποδοχης των αλλων ταχαμου δηθεμου ως ειναι, χωρις ελεγχο και νουθεσια όπου όλα ειναι ψευτοαγαπητικα και ρευστα σαν μειξα. Πορνοι, μοιχοί, αρσενοκοίτες, φιλοχρηματοι, στον Αγιο Παντελεημονα. Και δεν τους νουθετει ή ελεγχει κανενας στο ονομα της αγαπης και προς αποφυγην της κατακρισης.

Η μεν πρωτη θεολογικη γραμμη της αυστηροτητας μαστιζει την Ανατολη η δε δευτερη της απολυτης ελαστικοτητας την Δυση. Γι αυτο και στην Ανατολη έχουμε φαινομενα φουνταμενταλισμου ενω στην Δυση ασυδοσίας και ανηθικοτητας.

Εμεις λοιπον δεν μπορουμε να κραταμε το στομα μας κλειστο οταν αλλοτε βλεπουμε φαινομενα σαδιστικης ή μαζοχιστικης αυστηροτητας και την μεταβολή της Χαρας της Αναστασης σε Μωσαϊκο νομο απο κυκλους που ενιοτε απτονται και του Αγιου Όρους (αυτομαστιγωματα με γκλομπς) ούτε μια χαλαρωση των ηθων όπως στην Φινλανδια με γαμους μεταξυ ανδρων, ελευθερες σχεσεις, μεθες κλπ.

Πρεπει και ωφειλουμε να πουμε ενα ΣΤΩΜΕΝ ΚΑΛΩΣ. Οχι για να δικαιωσουμε τον ευατο μας από την θεση του αναμαρτητου αλλα για να διαφυλαξουμε την πιστη μας και το κυριωτερο: να φωναξουμε και αλλους στην γιορτη του Κυριου, οι οποίοι με αυτα και με τα άλλα σκανδαλιζονται και φευγουν.

Οτιδηποτε άλλο θυμιζει Ανατολικες Θρησκειες οπου το άτομο ασχολειται μονο με τον ευατό του και απο κει και περα γαια πυρι μειχθητω. Εκτος αν καταφυγει ο ιδιος στην Ερημο του Αγιου Όρους να ζει με τον Θεο, με προσευχη και με χορτα, πραγμα που άν είχα την κληση και την δυναμη θα ειχα κανει και εγω.

Ανώνυμος είπε...

φιλε μου πολύ όμορφες οι παρατηρήσεις σου. η αλήθεια είναι ότι πάντα μπερδεύομαι με το τι πρέπει και τι θέλω να κάνω, να σκεφτώ, να πω. και αυτό από ότι λένε οφείλεται στην απώλεια της διάκρισης. άλλες φορες θεωρώ καλο αυτό που είναι κακό και το ανάποδο. άλλες φορες λέω: αει σιχτίρ δεν ασχολούμαι, τι να κάνω τώρα? (βολεύει κάποιους αυτό βεβαια).
και η μονη μου ελπίδα και παρηγοριά είναι ότι το πέρασμα μου μέσα στο χωροχρόνο θέλω και πασχίζω να αφήσει καλο, αυτό θέλω να προσπαθώ (όπως και όλοι ελπίζω). και αυτή η πιστης είναι που με συντηρεί και ίσως κάποτε με οδηγήσει εκεί που θέλω, στην κατανόηση της δράσης της αγάπης.
έτσι μπας και "ψιλοκαταλαβω" τι ήθελε να πει αυτός ο μέγας απόστολος και γιατί το είπε!

Ανώνυμος είπε...

Αυτός ο διάλογος και αυτό το αρθρο πρέπει να σβειστούν αγαπητέ. σας ήλθα μέσω του αντιχριστου μπλογκ του Μασκαράτου και του Βρωιδη. δίδουν σύνδεσμο σε αυτά τα σχόλια σήμερον και βγάζουν βρωμικη χολή κατά της Εκκλησίας καιτου Χριστού μας. μην βγάζουμε μόνοι μας τα μάτια μας, σβείστε τα όλα.

Theoprovlitos είπε...

Πιθανολογω οτι ο Ροιδης το εχει αναρτησει ως παραπομπη στο blog του?

Με προβληματιζει αυτο, αλλα απο την άλλη δεν θελω να φανει πρωτον οτι συγκαλύπτω κατι, αλλά και οτι οι χριστιανοι τα κουκουλωνουμε ολα για να δωσουμε προς τα έξω μια ψευτικη εικονα που δεν υπαρχει στην πραγματικοτητα. Εξ αλλου το αρθρο αυτό το εγραψα για να πατυχω ακριβως το αντιθετο. Οτι δηλαδη σε διαφορα εκφυλιστικα φαινομενα που υηπαρχουν εντος της εκκλησιας και τα οποια ΔΕΝ κρυβονται, πρωτοι αντιδραμε ηθικα και πρακτικα και οι πιστοι.

Γιατι οσο δεν διαφοροποιουμε την θεση μας με τα φαινομενα αυτα, τοσο τα κανουμε να φαινονται στα ματια τους οτι εκκλησια ειναι ΜΟΝΟ αυτα και τιποτα αλλο.

Οσον αφορα τον Βρωμιδη και τον Μασκαρατο, ετσι ακριβως ειναι και χειροτερα. Εχουν παραδωσει την ψυχη τους στο διαολο είτε συνειδητα είτε ασυνειδητα. Αν δεν ειναι το πρωτο, οποτε εχουμε να κανουμε με μεταφυσικη διασταση, τοτε προκειται για ΕΓΚΑΘΕΤΩΝ κονδυλοφορων πιθανον από μυστικες υπηρεσίες σιωνιστικου προσανατολισμου ή από ελεγχομενα δημοσιογραφικα κεντρα ή παραθρησκευτικα κυκλωματα που στοχευουν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ την εκκλησια μεσα από ενα ΚΥΚΛΟ ΠΛΗΡΟΦΡΙΟΔΟΤΩΝ. Δεν εξηγειται αλλιως την στιγμη μαλιστα που το Ισλαμ ή τον Εβραισμο τον εχουν στο απυροβλητο.
Την εκδοχη της ψυχασθενειας την εχω αποκλείσει διοτι η μονομανια θα αφορουσε μονο τον εν εκ των δυο. ΕΚΤΟΣ αν ο Ροιδης και ο Λασκαρατος ειναι το ιδιο προσωπο, οπότε εκτος από μονομανια εχουμε να κανουμε και με ΣΧΙΖΟΦΡΕΝΕΙΑ.

Ας παραπεμπουν λοιπον εδω τους αναγνωστες τους. Και ας διαβαζουν οτι υπαρχουν και χριστιανοι - οι περισσοτεροι - που διαφωνουν με καποιες θεσεις οι οποίες φαινονται ως "εκκλησιαστικες". Και μαζι με το αρθρο αυτό θα διαβαζουν και ΟΛΑ τα αλλα που αφορουν στην εποχη μας και σε ολα αυτο το ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ παιχνιδι που εχει στηθει και που εχει σαν στοχο την αποχριστιανοποιηση των κρατων. Και πολλοι από αυτους θα καταλαβουν τον ΣΚΟΤΕΙΝΟ ΡΟΛΟ του Ροιδη και CIA που εντασσεται σε μια ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΜΕΝΗ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΡΗΤΟΡΙΚΗ.

Ανώνυμος είπε...

Θεοπρόβλητε μου να σου δώσω και μία
άλλη εκδοχή,πιό σατανική από αυτήν
που λες. Είμαι ο ανώνυμος που συμπαθείς ιδιαίτερα,από πολλούς
άλλους ανωνύμους,(ξέρεις εσύ), σκέφτηκα λοιπόν το εξής αρρωστημένο
και παρανοικό,αυτές οι κοκορομαχίες
μεταξύ Ροίδη αθέου και μπλόγκερ ενθέων να είναι εν μέρει στημένες
προς άγραν ηλιθίων οπαδών είτε από
την μία σέχτα είτε από την άλλη σέχτα. Ως γνωστόν όλοι μας ανήκουμε
κάπου ιδεολογικά και όπως γνωρίζεις από την ψυχολογία πολύ
δύσκολα αλλάζουμε πεποιθήσεις από
γνώμες και απόψεις τρίτων τα βιώματα μας καθορίζουν τα πιστεύω
μας. Αρκεί να παρατηρήσεις πως όσοι πέρασαν από κομμουνισμό και
αριστερά έχουν γανώσει τον ιδιοφυή
εγκέφαλο τους με μία χαζοχαρούμενη
αθεία της προόδου και της αριστεράς.Από την άλλη μεριά οι
αυτοαποκαλούμενοι χριστιανοί σε
μεγάλο βαθμό είναι χριστιανοί στον
βαθμό που αυτή η πίστη γίνεται υποκατάστατο και ψυχική άμυνα απέναντι σε ενδογενείς και εξωγενείς υπαρξιακούς παράγοντες
που απειλούν την ευαίσθητη και
εύθραυστη ύπαρξη τους. Έχω στην
οικογένεια μου μέλη για τα οποία
η εκκλησία είναι ταυτοχρόνως χόμπυ,φολκλορική δραστηριότητα,
κοινωνικό γεγονός,πλασίμπο διάθεσης και ψυχικής ευεξίας.
Με την ίδια ακριβώς λογική είναι
άθεοι αυτοί που βρίσκονται στην
άλλη σέχτα έχουν σαν υποκατάστατο
την πρόοδο,την επιστήμη και ασφαλώς τον διηνεκή κάλο της αριστεράς (αυτός ο κάλος ομολογουμένως δεν σπάει και με
το καλύτερο κομπρεσσέρ,είναι μία
εμμονή βρε παιδί μου σαν κι αυτή
του αντορθόδοξου Ροίδη).
Έτσι λοιπόν αυτός που διαβάζει
τα Ροίδικά και είναι της προόδου
χαίρεται,ενώ αυτός που είναι της
ορθοδοξίας χαίρεται όταν βλέπει
κάποιον χριστιανό να τα ρίχνει
στον Ροίδη.Τοιουτοτρόπως η πελατεία του Ροίδη αυγατίζει με
ανθρώπους της "προόδου" και η πελατεία των "χριστιανών" με "χριστιανούς". Υπολείπονται βέβαια
οι ανώριμοι οι ακαταστάλαχτοι,οι
αμφιβάλλοντες, αυτοί που δεν ξέρουν τι να πιστέψουν και επηρρεάζονται από τον κάθε "διανοούμενο" του ιντερνετ,ε λοιπόν και γι αυτούς η κοκορομαχία έχει το νόημα της,μιά και στο
τέλος της κάθε κοκορομαχίας ο
μελλοντικός πιστός θα έχει επιλέξει την σέχτα του.
Πως σου φαίνεται αυτή η εκδοχή??

Ανώνυμος είπε...

Το ξέρω βέβαια πως σε εκνεύρισα πάλι
διότι ως γνωστόν η κριτική είναι εύκολη και σε αυτήν ειδικεύεται ο
φίλος μας ο Ροίδης έχοντας σαν αιχμή
του δόρατος του την διαπόμπευση,δικαίων και αδίκων,αγίων ιερέων,μοναχών και μητροπολιτών.
Τα λαικά δικαστήρια πάντα άρεσαν
στους αριστερούς και στους κατά
βάθος αριστερούς του new life style
αθεισμού.Γι αυτό κι ο Ροίδης θωπεύει
την light αθεία διότι η heavy metal
αθεία δεν αντέχεται από κάτι τέτοιες φλωράντζες της προόδου
της επιστήμης,του ανθρωπισμού
και της κατά βάθος αριστεράς(να μη
το ξεχνάμε).
Έχω μάλιστα και πρόταση το μπλογκ
του Ροίδη να αποχτίσει και σπόνσορες για να μην δέχεται κατηγορίες πως τα παίρνει(γι αυτό
τον λόγο νυχθημερόν τα πόστ διαδέχονται το ένα το άλλο).
Καιρός είναι πλέον ο light άθεος,
ενίοτε κρυπτοαριστερός,να αποχτίσει
κι αυτός την μπύρα του,το αναψυκτικό του,το κινητό του,
την κινητή τηλεφωνία του (γιατί
όχι). Είναι καιρός οι μοδάτοι
άθεοι να ντύνονται κομψά σαν άθεοι
σε ειδικά καταστήματα μόδας για
να κομπλάρουν όλοι οι κομπλεξικοί
χριστιανοί και οι καθυστερημένοι
ιεροκήρυκες.
Ο μοντέρνος άθεος και άθεα δεν
οφείλει μόνο να είναι,αλλά και
να το δείχνει.

Ανώνυμος είπε...

Και επειδή σίγουρα παρεξηγήθηκες
(ως συνήθως) θα προσπαθήσω να σου
δώσω να καταλάβεις γιατί διαχωρίζω
τους αθέους σε ψευτοαθέους και σε
σκληροπυρηνικούς. Η ίδια η ζωή μου
το έχει καταδείξει και η φιλία μου
με γιατρούς σε νοσοκομεία.
Από προσωπική μου εμπειρία είδα
ανθρώπους στυλ Ροίδη εμμονές με
κομποσχοίνι στο τέλος της ζωής τους
μετά από σκληρή μάχη με τον καρκίνο.
Σου μεταφέρω μόνο, ότι μου εμπιστέφθηκε γιατρός για την αδύναμη ανθρώπινη φύση.Μου είπε
λοιπόν πως υπάρχουν στιγμές που
ο ασθενής είναι απόλυτα μόνος
και αν δεν υπάρχει η προσφυγή στον
Θεό ο άνθρωπος δεν μπορεί να αντέξει τον πόνο και τον επικείμενο θάνατο.
Βέβαια έχουμε καταγεγραμμένες
και σκληροπυρηνικές περιπτώσεις
μιας άρνησης η οποία μπορεί
και να θέλει να δείξει συνέπεια
στα έως τότε κοινωνικά πιστεύω
του πωρωμένου,αλλά και πάλι η
ψυχούλα του το ξέρει για το κατά πόσο παίζει θέατρο στον εαυτό του
και στους άλλους.
Γι αυτό λοιπόν και γελάω με τους
ανόητους ροιδικούς και όχι με
τους χριστιανούς γιατί θέλω να
πιστεύω πως είμαι λογικός άνθρωπος που αναγνωρίζει τα ανθρώπινα
όρια.

Ανώνυμος είπε...

Αφού ξεφωνάζετε σαν ομοφυλόφιλους Καλλίνικους, Θεόκλητους και ένα σωρό άλλους που τους βγάζετε αδελφές κι αυτούς τους διάκους που τρέξαν στην κηδεία του Χριστόδουλου, σας ενόχλησε ο Ροιδης που πάντα με ντοκουμέντα ατράνταχτα ποτέ με δικά του στοιχεία, βγάζει τα απλυτα στη φόρα και ζητάει χωρισμο, φορολόγηση, νομιμότητα, τιμωρία των κλεφτών και των παιδεραστών. Θα αντιγραψω τα σχόλια αυτά και θα τα στείλω στον Ροιδη, ή Βροιδη όπως με τόση χριστιανική αγάπη τον λέτε αυτόν και τον σχιζοφρενή Μασκαράτο.

Theoprovlitos είπε...

Αγαπητε ανωνυμε

Κατ αρχην αμφοτεροι Ροιδης και Λασκαρατος πρεπει να εχουν περισσοτερο χιουμορ από εσας και θα εχουν ακουσει και χειροτερα.

Δευτερον αναμεσα στο φανατικο κοινο τους θα υπαρχουν και μερικοι οι οποίοι εκτος από ψυχωτικοι εναντιον του χριστιανισμου ειδικα και συγκεκριμενα (υπό τον μανδυα του δηθεν άθεου) θα εχουν και την ιδιοτητα του ρουφιανου.

Τριτον καποιος ο οποιος με μονομανια και ζηλο επικεντρωνει την συλλογη αρνητικων στοιχειων μιας κατηγοριας ανθρωπων προκειμενου να την δαιμονοποιήσει δημοσιως σαφεστατα στοχευοντας κάπου στο χωριο μου τους τυπους αυτους τους λεγαμε χαφιεδες. Στην κατοχη δε αυτοι που με την κουκουλα της ανωνυμίας επιδιδονταν με ζηλο στην συλλογη στοιχειων μέσα από κλειδαρότρυπες και την δημοσιοποιηση τους στις αρχες τους λεγανε καταδότες, ρουφιανους, γερμανοτσολιαδες κλπ. Και προφανως η οποιαδηποτε ομοιοτητα με το blog του Ροιδη ΔΕΝ ειναι συμπτωματικη εκτος και αν εχουμε να κανουμε με αρρωστημενη μονομανια.

Συνεπως ο χαρακτηρισμος σχιζοφρενης Μασκαρατος που δανειστηκα δεν το ειπα ως κατακριση αλλα ως ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑ -αν με ενοείτε - στην οποια κανουν εξειδικευση οι δημοσιογραφοι εν γενει και σε ορισμενους εκδοτικους οργανισμους δε κανουν και διδακτορικο.

Το τι ειναι χριστιανικον σαφως και δεν ειστε σε θεση να το γνωριζετε ως άσχετος.

Το μονο σωστο που αναφερατε ειναι οτι δεν ειμαι διατεθειμενος να συγκαλυψω τιποτα και κανεναν και γι αυτο όποτε και όταν χρειασθεί κραζω αναλεητα εκεινον που προκαλει, ενιοτε με τυψεις διοτι η ηθικη εξοντωση ακομα και του ενοχου δεν ειναι και τοσο χριστιανικη πραξη εμπεριεχει δε και ισχυρες δοσεις ηθικολογιας, συντηρητισμου και πουριτανισμου - πραγμα που χαρακτηριζει τους αρθρογραφους του Ροιδη.

Οι ενστολοι προαναφερθεντες bloggers εχουν απλα καβαλήσει το βαγονετο στο σπιτακι του τρομου το οποιο τους οδηγει στο στόμα του διαβολου χωρις να εχουν αντιληφθει οτι αυτοι που κατηγορουν ειναι απλα συνεπιβατες τους.

Αλλα και τ ακριτηρια και τα κινητρα για τα οποια εγω καυτηριαζω εναν μητροπολιτη ως αδελφη ειναι άλλα. Δεν ειναι οτι ειναι αδελφη αλλα οτι ειναι ΚΑΚΙΑΣΜΕΝΗ και ΑΥΤΑΡΧΙΚΗ αδελφη η οποια εχει κανει συντεχνια με τις ομοιες της και εχουν καβαλήσει την Συνοδο, όπως κανουν παντου. Αν το προβλημα τους ήταν απλα και μονο το να παιρνουν που και που κανά τεκνό για να βλεπουν κι αυτες οι στερημενες καμμια χαρα στη ζωη δεν θα με απασχολουσε καθολου. Η ομοφυλοφιλία ως ΣΥΣΤΗΜΑ με ενοχλεί, όπως και η πίστη ως ΣΥΣΤΗΜΑ με ενοχλει, όπως και η δημοσιογραφια ως ΣΥΣΤΗΜΑ. Η τελευταια δε ειναι η πλεον σιχαμερη μορφη εξουσιας φιοτι αυτος που την εξασκει συχνα βρισκεται στην αφάνεια και στο απυροβλητο ενω ευκολα μετατρεπεται και σε ΕΝΤΟΛΟΧΟ-ΕΚΤΕΛΕΣΤΗ.


Σημερα ο εχθρος της ανθρωποτητας ειναι αλλου και άλλοι. Επ αυτου σιγην ιχυος και απόλυτη συγκαλυψη από τον Ροιδη. Εσεις δηλαδη το θεωρειτε τυχαίο; Δεν νομιζω.

Ανώνυμος είπε...

Οι Ροιδολασκαράτοι είναι αναρχοφιλελεύθεροι ψευτοδιανοούμενοι του κώλου

Ανώνυμος είπε...

Σβείστο το άρθρο μπούφο.
Δίνεις ευκαιρίες στους εχθρούς της εκκλησίας

Theoprovlitos είπε...

Το Αναρχοφιλελευθεροι με παραπεμπει σε ιλλουμινατισμό. Και μπορει να εχεις και δικιο. Οπως και για το δευτερο.

Theoprovlitos είπε...

Ανωνυμε,

Την αναρτηση αυτη την ειχα οντως εξαφανισει διοτι καποιοι πηγαιναν και την προβαλαν τεχνητά γι ανα φαινεται. Προφανως τους άρεσε.

Ο λογος που την κατεβασα λοιπον ηταν αυτος. Η τεχνητη προωθηση. Που σημανει οτι εχεις δικιο οτι θελουν να χτυπησουν την εκκλησια

ΝΟΜΙΖΟΥΝ. Διοτι οχι μονο θεωρω τις θεσεις μου εκκλησιαστικες, αλλα η ανοιχτη συζητηση δηλωνει οτι δεν εχουμε τιποτα να κρυψουμε και να φοβηθουμε.

Επισης, τετλαυταια σε διαφορους κυκλους ορθοδοξιζοντων "διανοουμενων" υπαρχει μια ταση Νεο-Νικολαϊτισμου. Δηλαδη εισαγωγη του πανσεξιστικου προτυπου στην Εκκλησια. Και επειδη τους καταγγελω για την προβολη του αμοραλισμου ως "ορθοδοξο" φρονημα δεν θελω να θεωρουν οτι ειμαι ταχα νομικιστης, ή πουριτανος φονταμενταλιστης.

Το παρον κειμενο μονο τετοιο χαρακτηρα δεν υποδηλωνει.

δάσκαλος είπε...

Αγαπητέ theprovlite θα ήθελα να επικοινωνήσω με τον πρώην Κοζάνης για συνέντευξη. Αν έχεις κάποιο τηλέφωνο του ή email ενημέρωσέ με σε παρακαλώ στο krufosxoleio@yahoo.gr
Να είσαι καλά!

Κωνσταντίνος Μπρέστας είπε...

Πρόκειται περί «ιερέα» που απαξιώνει τους ανθρώπους που δεν εξυπηρετούν τα συμφέροντά του, ή τους χρησιμοποιεί όταν τους βρει, μέχρι να τους αφαιμάξει.
Είχα την ατυχία, να τον γνωρίσω προσωπικά και να κρίνω εξ ιδίων τα όσα σήμερα γράφω, επωνύμως.
Είναι μισαλλόδοξος και επικίνδυνος.
Το εν λόγω μοναστήρι το έχτισε από το υστέρημα δεκάδων οικογενειών στην Πλ. Αμερικής.
Πάντα έπαιρνε και ποτέ δεν έδινε και δεν δίνει.
Εγωπαθής, εμπαθής, προκλητικός στις δηλώσεις του και είρων.
Ανέβαινε στον άμβωνα την Κυριακή και καυτηρίαζε την προσωπική ζωή του τότε Πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου, παραβιάζοντας κάθε τι ιερό σε σχέση με το έργο που πρέπει να επιτελεί ένας πνευματικός, προκειμένου να χειραγωγήσει τα πλήθη.
Παιδιά που πήγαν σε αυτόν τον ναό αναζητώντας πνευματική καθοδήγηση και ψυχική γαλήνη, βρέθηκαν παπάδες και μοναχές, από το πουθενά.
Λίγος. Πολύ λίγος.