22/6/08

ΣΤΗΘΟΣ Ή ΜΠΟΥΤΙ;

 
KAI ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ;

1994. Το δορομολόγιο ήταν από την Αιγιάλη της Αμοργού στη Νάξο και από εκεί Πειραιά για να πάρει την άλλη μέρα η αδελφή της γυναίκας μου και τ' ανήψι μου το αεροπλάνο για Φινλανδία. Δύο μέρες με απαγορευτικό και δεν είχαμε άλλη επιλογή από τον "Σκοπελίτη", το τοπικό καράβι που μέσω Κουφονησιού, Σχοινούσας και Ηρακλειάς θα μετέφερε ντόπιους, τουρίστες και εμπορεύματα στην Νάξο, μετά από την γενναία απόφαση του καπετάνιου του να βάλει μπρος τις μηχανές.
Με ανακούφιση ανεβήκαμε στο καράβι από τους πρώτους. Τα γυναικόπεδα έπιασαν κάποιες απάνεμες γωνιές στο πλοίο-μπαλαρίνα του Λούνα Πάρκ και εγώ για να περάσει και η ώρα καθόμουν στην κουπαστή, δίπλα στην σκάλα, αντικριστά από τους θαλασσοψημένους ανθρώπους του καραβιού. Εκείνοι έκοβαν τα εισητήρια ενώ εγώ είχα αυτοβούλως αναλάβει το face control των επιβατών: Οι περισσότεροι ανυποψίαστοι για το ταξίδι που θα επακολουθούσε τουρίστες, που κάτω από την πίεση μιας πτήσης έπρεπε οπωσδήποτε να φύγουν από το νησί, ήδη με 1-2 ημέρες καθυστέρηση.

Χάζευα και εγω τις φάτσες που έμπαιναν, τό ίδιο έκαναν και τα παιδιά των εισητηρίων, νομίζω μεταξύ τους και ο Σκοπελίτης ο ίδιος. Μεταξύ τους και αρκετές κοπέλες μαυρισμένες ή κοκκινισμένες, ελαφρότατα πάντως ντυμένες. Σορτσάκια, τιραντάκια, πέδιλα. Ομολογώ πως η παρέλαση αυτή με άφησε αδιάφορο. Το ίδιο και τα παιδιά του καραβιού που περιορίζονταν στο να κόβουν τα εισητήρια. Να φοβόταν άραγε και ο Σκοπελίτης (που θάχουν δει και θάχουν δει τα ματάκια του) μην τον πάρει μάτι κανένας ντόπιος πως παίρνει μάτι τις τουρίστριες και τον καρφώσει στην γυναίκα του και του βγάλει τα μάτια; ( Η δική μου η γυναίκα πάντως ήταν μέσα, στο σαλόνι). Δεν νομίζω...

Αυτή η εναλλαγή στήθος, μπούτι, κώλος, μπούτι, στήθος, φτερούγα δεν με συγκίνησε και ιδιαίτερα. Νάταν οτι ήταν και το μάτι μου χορτάτο από τις διακοπές, ή ότι τελικά αυτό που σου πλασάρουν στη μάπα συνεχώς και με ευκολία, το μπουχτίζεις τελικά πριν το φας; Είναι δείγμα ψυχικής υγείας και ισορροπίας ότι το γυμνό ή το ημίγυμνο έφτασε να μην σε συγκινεί, ή δείγμα μιας ευνουχισμένης σεξουαλικότητας, όχι από ενοχή ή από ηθελημένη στέρηση αλλά από υπερπροσφορά;

Και ενώ παρατηρούσα με μια μάλλον ανθρωπολογική προσέγγιση τους επιβάτες καθώς ανέβαιναν λίγοι λίγοι στο καράβι, ξαφνικά βέπω και εκείνη να ανεβαίνει:

Λεπτή και καλλίγραμη χωρίς να φαίνεται στην ουσία ανοικτά ΚΑΜΜΙΑ γραμμή της. Τα μαλλιά της χυτές καστανές μπούκλες. Από πάνω φορούσε ένα ριχτό μακρυμάνικο καφέ καφτάνι που έσπρωχνε το μάτι να ψάξει για να βρει κάποιο άνοιγμα (που δεν υπήρχε) ή να αναζητήσει τις γραμμώσεις της. Η κλος φούστα της με διακριτικό ντεσέν ήταν αρκετά μακρυά ώστε χρειαζόταν η βοήθεια του δυνατού ανέμου για να διακρίνεις κάτι παραπάνω από τις γάμπες της. Κι' όμως, αυτή η κοπέλα στην πραγματικότητα δεν είχε τίποτα το προκλητικό επάνω της. Τίποτα στην κοινή θέα.

Συλλαμβάνω τον εαυτό μου όχι μόνο να την κοιτάζει εξoνυχιστικά αλλά και να την παρακολουθεί καθώς ανέβαινε την σκάλα για το πάνω κατάστρωμα. Γυρίζω γρήγορα μπροστά μου για να μην "συλληφθώ" και εκείνη την ώρα συνειδητοποιώ πως ΚΑΙ ο Σκοπελίτης ΚΑΙ ο βοηθός του έκαναν για πρώτη φορά το ίδιο με εμένα: Είχαν μείνει με τα εισητήρια στο χέρι και έπαιρναν μάτι την ντυμένη τουρίστρια καθώς ανέβαινε την σκάλα. Τόσα μπούτια, τόσα στήθια, τόσα οπίσθια που είχαν προηγηθεί τους είχαν αφήσει αδιάφορους.

Συνειδητοποίησα πως τελικά η αδιαφορία προς όλη αυτή την υπερπροσφορά γυναικείου, συχνότατα δε κάθε άλλο παρά άπαχου κρέατος, είναι φυσικό επακόλουθο και πως είτε πρέπει να είσαι πολύ λιγούρης για να είσαι συνεχώς σε κατάσταση διέγερσης, είτε πολύ άρρωστος.

Όμως από την άλλη, αυτό είναι επίτευγμα ή κατάντημα;

Ποιό είναι το φυσιολογικό για έναν έφηβο: Nα παίρνεις μάτι από την κλειδαρότρυπα του μπάνιου τα κορίτσια οικογενειακών φίλων την ώρα που κάνουν ντους μετά την θάλασσα, να σε κάνει ο πατέρας τους τσακωτό και να προσποιείται πως τάχα δεν σε είδε (Θεός σχωρέσει τον κύριο Στράτο) ή στα 16 σου να τα έχεις δει όλα, στα 20 να τα έχεις κάνει όλα και στα 35 να χρειάζεσαι ισχυρές δόσεις διαστροφής για να νοιώσεις τα μέλη σου να κινούνται;



Τι από τα δύο είναι; Ελευθερία ή Θάνατος;
Έχω μπερδευτεί.
_____________________________________
Το κοτόπουλο στο κολλάζ είναι δουλειά γλυπτικης με μάλλινο ύφασμα της Στέφανι Μετζ

17 σχόλια:

vaterpanajiotis είπε...

Η υπερπροσφορά πράγματι σε ευνουχίζει. Αυτή η κοπέλα που ήταν ντυμένη και την περιγράφεις τόσο εξονυχιστικά ίσως ήταν και το σπάραγμα κάποιων σταγονιδίων ανάγκης να ξαναερωτευτείς (γενικά, όχι την συγκεκριμένη).Φυσικά ελπίζω να μην διαβάζει η γυναίκα σου το παρόν:)

Theoprovlitos είπε...

Ε, η συγκεκριμενη περιγραφη ήταν και λιγο... λογοτεχνικη για να καταδειξω την διαφορα της αδιαφοριας προς το γυμνο σε αντιθεση με το ντυμενο. Δηλαδη το ματι πεφτει πανω στις γαμπες ή στα μαλλια όχι κατ αναγκη με λαγνεια αλλα μπορει να ειναι και ας πουμε ενας υποσυνειδητος θαυμασμος στην γυναικεια φύση ή στην ομορφια γενικοτερα. Αν και οντως οι γυναικες θα ζηλευαν τον θαυμασμο του αντρα τους προς καποια άλλη, νομιζω πως μια μικρη λεξουλα στο Ευαγγελιο κανει την διαφορα: Όποιος κοιτα μια γυναικα για ΝΑ την επιθυμησει υπεπεσε σε διανοητικη αμαρτια. Διαφορετικα ωραιοι ανθρωποι, γυναικες και άντρες άξιοι θαυμασμου υπαρχουν χιλιαδες. Ούτε ο θαυμασμος προς ενα ωραιο σώμα ή προσωπο νομιζω πως ειναι μοιχεια ή λαγνεια.

Αυτο το παιχνιδι του ερωτα που αναφερεσαι νομιζω πως σαν κινδυνος εγκυμονει σε οποιονδηποτε γαμο ή σχεση. Συχνα δεν ειναι και τιποτα παραπάνω από αναγκη για αυτοεπιβεβαίωση.

Εκει χρειαζεται ο αυτοελεγχος για να μην μετατραπει σε τραγωδια. Και δεν νομιζω να εχει να κανει με τα χρονια του γαμου αν και σιγουρα ειναι ενας παραγων. Υπαρχουν γαμοι νεκροι εξ αρχης και γαμοι που ειναι ζωντανοι μετα από χρονια ακομα και εαν εχουν μεσολαβησει ενιοτε ακομα και... θραυσεις αντικειμενων.

Πολλοι παντως περνουν αυτο που περιγραφεις με την ερωτηση σου σαν middle age crisis.

Αν κανω παντως μια ενδοσκοπηση σημερα και αναρωτηθω αν αυτο που μου λείπει ειναι το να ερωτευθω θα απαντησω πως όχι. Αυτο που μου λειπει ειναι το ανεμελο ταξιδι στην Αμοργο με τον Σκοπελιτη πριν από 15 χρονια, η πεζοπορια στις ερημικες παραλιες και τα σχετικα.

Ίσως πολλοι ανθρωποι προσπαθουν μετα από χρονια να ξαναερωτευθουν με το ζορι θεωρώντας πως ενας νεος έρωτας θα τους φερει πισω αυτο που πραγματικα χρειαζονται, που δεν ειναι το σεξ αλλα το ταξιδι στην Αμοργο.

SkyWatcher είπε...

Ωραίο το άρθρο σου. "Η εύκοσμος γυνή απολαμβάνει τιμήν" (Παροιμίαι 11:16)

Theoprovlitos είπε...

@Skywatcher

Μερικες φορες ακομα και το γυμνο είναι πιο κοσμιο από το ημιγυμνο, ή για την ακριβεια, από το ημιντυμένο.

Σ' ευχαριστώ.

Μάρκο Τ είπε...

Εξαιρετικό το σημείωμά σου και με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο. Γιατί και εγώ κάπως έτσι λειτουργώ.

egolpio είπε...

καταπληκτικός όπως πάντα!!!

χα είπε...

Γενικά δεν εχεις άδικο, εννοείται. Η ξεγυμνωσιά είναι αηδιαστική κ αποθητική.

Η γυναικεία ψυχολογία, όμως, είναι περίεργο πράγμα κ ας μην την καταδικάζουμε συλλήβδην. Όταν κάποια έχει πολύ όμορφο πρόσωπο, κ κελεμπία να φοράει, είναι 'όμορφη' κ 'ανταγωνιστική' κ παραλληλα 'σεμνή'. Όταν κάποια, όμως, δεν έχει όμορφο πρόσωπο αλλά τα σημεία στα οποία 'ποντάρει' είναι λίγο πιο κάτω από το λαιμό, αν φορεσει κελεμπία, είναι απλά 'μπάζο', ενώ αν τα αναδείξει είναι ΄πρόστυχη'.

...είναι δύσκολο πράγμα να πρέπει έχεις 'θελκτικό' κ όχι 'κυνηγιτικό' ρόλο...

Skinious είπε...

Πολλές γυναίκες έχουν "ξεφύγει" είναι αλήθεια. Η υπερπροσφορά γυμνού κρέατος, συχνάκις αντιαιθητικού (βλ κάτι σαπιοκοιλιές! και υπέρβαρα μπούτια), συνοδευόμενη από την προκλητική αδιαφορία των εκτιθέμενων γυναικών για την προσβολή της αισθητικής μας, χτυπάει κόκκινο πλέον. Εϊναι μάλλον θέμα αισθητικής. Οπως το βλέπει ο καθένας. Εγω συμφωνώ, αλλά ίσως η αισθητική μας να έχει σχέση τελικά και με τον εκλεκτισμό που αναπτύσσεται με την πάροδο των ετών...

Theoprovlitos είπε...

@χα
@skinious

Το προβλημα ειναι οτι παρα πολλες κοπέλες όταν δειχνουν το σωμα τους τότε ειναι που απογίνονται "μπαζα" διοτι εκτος του ότι δεν εχουν και κρυφα κάλλη να επιδειξουν φαινεται πως δεν εχουν ουτε καν το γνωθι σεαυτόν.

Το γυμνο αν μαλιστα ειναι καλλιγραμμο δεν το θεωρω απωθητκο, οταν δεν ειναι ομως αστα να πανε.

Αλλα το ζητημα ειναι βεβαιως και αισθητικο που γραφει και ο skinious αλλα δεν ειναι μονο τετοιο. Δηλαδη σε μια κοπελα με ωραιο προσωπο και ωραιο σωμα που επιδεινυει τα καλλη της, μου την δινει λιγακι και η ωραιοπαθεια της στα νευρα.

Αν ειμαι τωρα ενας κομπλεξικος που θεωρω το να συνοδευομαι από αυτην την γυναικαρα ως αποκτημα ή ως επίτευγμα που καλυπτει την δικη μου αναγκη για προβολη τοτε ισως και αυτη η γυναικα να καλυπτει τις συγκεκριμενες χαλεπες ή βιολογικές αναγκες μου. Αν ομως θεωρήσω οτι μια γυναικα ειναι κατι περισσοτερο από ενα σκευος ηδονης ή αντικειμενο δικης μου προβολης στην κοινωνια τοτε δεν υπαρχει αναγκη για ξεγυμνωμα.

Εν κατακλειδι το ξεγυμνωμα ηταν καταστροφικο για τις γυναικες γιατι τις μεν ωραιες τις μετετρεψε σε "εύκολες τσουλες" αποκλειστικα για μια χρήση και μόνο (ποιος θα έκανε οικογενεια με ένα "ξέκωλο") τις δε μειονεκτικες σε "μπάζα". Οσες δε αρνουνται να ενταχθουν σε αυτο το μοτιβο είτε αισθανονται θεουσες και ufo, είτε πρεπει να φτανουν στο σημειο να αρνηθουν και την γυναικεια τους φύση.

Χωρις πλακα, μπορουμε να αποκλεισουμε το ενδεχομενο μια κοπελα να θεωρησε πως ειναι λεσβια επειδη είναι "διαφορετικη" απο το γεγονος οτι δεν της πηγαινε να ενταχθει σε αυτο το προτυπο της ημιγυμνης γατουλας και κατα συνεπεια οδηγηθηκε στο συμπερασμα "διαφορετικης σεξουαλικοτητας" με αφορμη το εμφανισιακο προτυπο που εχει επιβληθει;

Και αντιστροφως μηπως καποια αγορια αναρωτιουνται μηπως ειναι gay επειδη είτε θα πρεπει να παιξουν με το ζορι το ρολο του macho επιβητορα της ημιγυμνης θεογκόμενας (ρολος που πιθανον δεν τους ταιριαζει και τους ευνουχιζει) είτε το ρολο του συνοδου του ημίγυμνου "μπαζου" που δεν τον τραβαει καθολου ερωτικά οταν ειναι στην κοινη θέα, ενω τους παλιους καιρους ακομα και το γυμνο "μπαζο" φαινοταν σαν λουκουμακι;

Ίσως να το παρατραβαω θεωρητικολογωντας, αλλα μήπως και όχι;

fvasileiou είπε...

E το παρατραβάς λίγο θεωρητικολογώντας, αλλά η θεωρία τα έχει αυτά: Πρέπει να υπερβάλλει κανείς για να φτάσει σε συμπέρασμα.

Η σημερινή ποικιλία μας επιτρέπει να μην εγκλωβιζόμαστε σε εκβιαστικά διλήμματα, αλλά να εξερευνούμε άγνωστες, νεοεμφανισθείσες υποπεριπτώσεις και δυνατότητες: πεθαμένη ελευθερία, ελεύθερος θάνατος, είναι μόνο δύο από όσες μπορούμε βρούμε....

Theoprovlitos είπε...

@Fvasileiou

Καλως το παλληκαρι. Ειμαστε ομως ρε Φωτη πραγματικα ελευθεροι από διλήμματα, ή είμαστε εγκλωβισμενοι σε αυτο που εχει επιβληθει σαν καθεστως; Δηλαδη καπως σαν τις στασεις του μετρο. Εισαι ελευθερος να κινηθεις μεταξυ Πειραιά-Κηφισιά. Αν θες να πας Κερατσινι ΔΕΝ γινεται.

Και για να μην πλατιασουμε και να το περιορισω το θεμα ξερεις τι τραβανε για να βρουνε ρουχα όσες κοπέλες ΔΕΝ θελουν να ντυνονται ξεκωλέ ιδιαίτερα αν φοράνε 1-2 νούμερα μεγαλύτερα; Κανα δυο φορες που εχω παει για ψωνια με τις γυναικες μου και κοιταζω τις βιτρινες φριττω: Είτε όλα έξω, είτε "Νεωτερισμοί Σούλα" με ντυσιμο ομαδαρχισας του Σωτηρα σε χρωματα που δεν ξεχωρίζουν από το σκίρνιο με τα κρυσταλλινα.

fvasileiou είπε...

Η εποχή μας αντιλαμβάνεται ως ελευθερία το εύρος των επιλογών: Όσο περισσότερες επιλογές έχεις να διαλέξεις, τόσο περισσότερο αισθάνεσαι. Τα όρια εντός τέτοιου είδους ελευθερίας έχουν επισημανθεί και δεν μπαίνω στη διαδικασία να τα σχολιάσω.

Φαντάζομαι τις δυσκολίες -δεν τις ξέρω- αλλά μη νομίζεις: Τα ίδια συνέβαιναν πάντα. Ο Χρυσόστομος σε κάποιες ομιλίες λέει να μην φοράν μακριά φορέματα οι γυναίκες, που σέρνονται στο δρόμο -έτσι ήταν η μόδα εκείνη την περίοδο. Μετά όμως, άλλαξε η μόδα και άρεσαν τα κοντά, οπότε κι εκείνος τους λέει να μη φοράνε τα κοντά. Οπότε...

athinovio είπε...

μερικές φορές οι γυναίκες απλώς ζεσταίνονται

μερικές φορές, όπως και οι άντρες, θέλουν να κερδίσουν την αποδοχή του αντίθετου φύλου με τον καθιερωμένο απο την κοινωνία των μμε τρόπο

δεν έχεις δεί άντρες που θυμίζουν διαφημιστικά ένθετα σε περιοδικά?

αν έχεις χορτάσει από την τπερ-θέαση τότε αυτό είναι σημάδι ότι ίσως είσαι έτοιμος να δεχθείς τις γυναίκες ως άτομα με ιδιαιτερότητες και όχι ως στήθη-μπούτια-πισινούς

ίσως τελικά αυτό να είναι το ζητούμενο

όσο για τις διαστροφές που αναφέρεις προς το τέλος, νομίζω ότι και η πολλή στέρηση μπορεί να οδηγήσει στα ίδια και χειρότερα αποτελέσματα

Theoprovlitos είπε...

@ Γεια σου Athinovio

Κατανοητα ολα αυτα που λες. Και για την ζεστη και για την προσοχη των αλλων. Εξ αλλου στο κειμενο δεν αναφερθηκα στις κοπελες που φορουσαν τα σορτσακια απαξιωτικα κατ αναγκη, απλα επισημανα πως τελικα ολη αυτη η θεα του γυμνου ιδιαιτερα η επιτειδευμενη μπορει να κανει το ντυμενο πιο προκλητικο.

Απαξιωτικα κατα μια εννοια θα αναφερομουν σε αυτους που επιδεικνυουν τα καλλη τους.

Μετα ειναι μερικα γυναικεια ντυσιματα τοσο κιτς ρε παιδι μου, σκισιματα απο δω , ανοιγματα απο κει. Ασε πια την ελλειψη του γνωθι σεαυτον στις ενδυματολογικες επιλογες που δεν ταιριαζουν στα κυβθικα της καθεμιας.

Οι αντρες και αυτοι βεβαια επιδεινυουν ενιοτε τα καλλη τους (βλεπεις τον αλλον με κρυο 10 βαθμους και κυκλοφορει με t-shirt για να φαινονται τα ποντικια).

Δεν ξερω έχουν μπει ολοι στην διαδικασια του να πλασαρουν τον ευατον τους σαν προϊον στην ελευθερη αγορα;

Και η στερηση ειναι επικινδυνη όντως όπως και ο κορεσμος. Γενικα αν μπορει κανεις να κρατηθει μακρυα από τα ακρα τοσο το καλυτερο.

athinovio είπε...

συμφωνώ με αυτό που είπες για το κιτς

και για το γνώθι σ'αυτόν

ocean soul είπε...

λοιπόν οι γυναίκες που παραπονιουνται οτι οι άντρες δε τις βλέπουν σοβαρά , φταινε.
έχασαν κομψοτητα, στυλ και φινέτσα.

Theoprovlitos είπε...

@ Ocean soul

Δεν θεωρω κατ αναγκην οτι το "ολα εξω" ειναι και κομψοτητα. Δεν λεω να φορεσουν οι γυναικες μπουργκα αλλα και αυτο το ξεπουλημα βρε παιδι μου...

Εγω πιστευω πως οι αντρες βλεπουν πιο σοβαρα κατα βαθος αυτες που κρυβουν και κατι για τον ευατον τους και δεν τα προσφερουν ολα στο φιλοθεαμον κοινο. Και νομιζω και πιο ερωτικα με την ανωτερη ενοια του ορου.
Τι χυδαιο ειναι μονο μιας χρησης και σπανια εχει αισιον τελος.

Τωρα μην με ρωτησεις αν οι γυναικες ξεγυμνωθηκαν για τις αναγκες της... ελευθερης αγορας ή οι αντρες τις υποχρεωσαν να γδυθουν. Μαλλον τεινω να πιστευω πως ισχυει το πρωτο. Τωρα πια δεν ξερω εαν υπαρχει επιστροφη.