8/4/08

ΜΗΠΩΣ ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΚΑΙ Η ΜΟΙΧΕΙΑ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ;

Με θλιβει τρομερα το γεγονός ότι εχουν βγει πολλοί ορθοδοξιζοντες (ακόμα και μερικοί ιερεις) υποτιθεται ευρισκόμενοι ΕΝΤΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ και με ζητωκραυγες επιχαίρουν για την καταργηση της πορνείας ως ανθρωπινη πτωση, θεωρώντας ως τέτοια μονο όταν γινεται επί χρημασι.

Μου δημιουργειται η αίσθηση ότι τοσο καιρό όλοι αυτοί έκαναν και "κάνουν την ζωη τους" εν τω κρυπτω και τώρα επί τελους αποφάσισαν να φανερωθούν δαιμονοποιώντας ως φουνταμενταλιστή, υποκριτή και αναχρονιστικό όποιον τολμήσει να πει το αντίθετο, δηλαδή αυτό που ξεραμε μεχρι σημερα ως πορνεια συμφωνα με την παράδοση αιώνων. Χρησιμοποιείται μαλιστα και η συγχωρεση και η αγάπη του Θεού αλλά και η οικονομία της Εκκλησίας με εναν τρόπο χυδαίο και ευτελιστικό, υποβιβαζόμενες σε ΑΛΛΟΘΙ και σε προφάσεις εν αμαρτίαις.

Κατ' αυτους, το να εχει κανεις πέντε, πέντε-πέντε-δεκα, εραστες (στους εκατό καιγεσαι), ΔΕΝ ειναι πορνεία.

Το "διὰ δὲ τὰς πορνείας ἕκαστος τὴν ἑαυτοῦ γυναῖκα ἐχέτω, καὶ ἑκάστη τὸν ἴδιον ἄνδρα ἐχέτω" το προσπερνάμε.

Το "Λέγω δὲ τοῖς ἀγάμοις καὶ ταῖς χήραις, εἰ δὲ οὐκ ἐγκρατεύονται, γαμησάτωσαν· κρεῖσσον γάρ ἐστι γαμῆσαι ἢ πυροῦσθαι" το προσπερναμε επίσης.

Προσπερναμε επίσης και το γεγονός ότι η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ μιλαει από μονη της ταυτιζοντας την λεξη ΓΑΜΩ (= παντρεύομαι) με το συνουσιάζομαι. Ετυμολογικά τουλάχιστον γαμω εκτός γάμου δεν υπάρχει.

Να ρωτήσω και εγω λοιπόν: ΜΗΠΩΣ ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΚΑΙ Η ΜΟΙΧΕΙΑ;

Διοτι αν καταλαβα καλά αν εχεις στην ζωή σου 26 γυναίκες δεν τρεχει τίποτα. Αν ομως κανεις το λαθος και παντρευτείς το #6 άντε και το #14 ΤΗΝ ΠΑΤΗΣΕΣ! Διοτι τα υπόλοια νούμερα από το #7 και μετά είναι μοιχείες σύμφωνα με τον απόστολο Παύλο.

τοῖς δὲ γεγαμηκόσι παραγγέλλω, οὐκ ἐγώ, ἀλλ’ ὁ ΚΥΡΙΟΣ, γυναῖκα ἀπὸ ἀνδρὸς μὴ χωρισθῆναι· ἐὰν δὲ καὶ χωρισθῇ, μενέτω ἄγαμος ἢ τῷ ἀνδρὶ καταλλαγήτω· καὶ ἄνδρα γυναῖκα μὴ ἀφιέναι.

Αλλά τι λεει και ο Χριστος ο ίδιος (αφού τον ΠΑΥΛΟ τον καρατομήσαμε σαν τον ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΝ ΒΑΠΤΙΣΤΗ μονο και μονο για να μην τον ακούμε να φωνάζει εν τη ερήμω των συνειδήσεων)

ερρεθη δε οτι ος αν απολυση την γυναικα αυτου δοτω αυτη αποστασιον. εγω δε λεγω υμιν οτι ος αν απολυση την γυναικα αυτου παρεκτος λογου ΠΟΡΝΕΙΑΣ (Τι εννοει εδω ο Χριστος "Άγιε" Ιωαννινων; Όταν το κανω με την γυναικα μου να της αφηνω και ενα 20ευρω στο κομμοδίνο;) ποιει αυτην μοιχασθαι και ος εαν απολελυμενην γαμηση ΜΟΙΧΑΤΑΙ.

πας ο απολυων την γυναικα αυτου και γαμων ετεραν μοιχευει και πας ο απολελυμενην απο ανδρος γαμων μοιχευει

Λεει ακομα ο Χριστος

ηκουσατε οτι ερρεθη ου μοιχευσεις εγω δε λεγω υμιν οτι πας ο βλεπων γυναικα προς το επιθυμησαι αυτην ηδη ΕΜΟΙΧΕΥΣΕΝ αυτην εν τη καρδια αυτου ει δε ο οφθαλμος σου ο δεξιος σκανδαλιζει σε εξελε αυτον και βαλε απο σου συμφερει γαρ σοι ινα αποληται εν των μελων σου και μη ολον το σωμα σου βληθη εις γεενναν

Φανταζομαι οτι αναμεσα στα μελη που καλυτερα να κοψει κανεις για να μην χασει την ψυχη του δεν ειναι μονο το ματι. Φανταζομαι επίσης ότι η πράξη κρινεται ακομα πιο αυστηρα από την θεωρία.

Και ακομα

και προσελθοντες [οι] φαρισαιοι επηρωτησαν αυτον ει εξεστιν ανδρι γυναικα απολυσαι πειραζοντες αυτον ο δε αποκριθεις ειπεν αυτοις τι υμιν ενετειλατο μωσης οι δε ειπον μωσης επετρεψεν βιβλιον αποστασιου γραψαι και απολυσαι και αποκριθεις ο ιησους ειπεν αυτοις ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΣΚΛΗΡΟΚΑΡΔΙΑΝ ΥΜΩΝ εγραψεν υμιν την εντολην ταυτην απο δε αρχης κτισεως ΑΡΣΕΝ ΚΑΙ ΘΥΛΗ ΕΠΟΙΗΣΕΝ ΑΥΤΟΥΣ ο θεος ενεκεν τουτου καταλειψει ανθρωπος τον πατερα αυτου και την μητερα και προσκολληθησεται προς την γυναικα αυτου και εσονται οι δυο εις σαρκα μιαν ωστε ουκετι εισιν δυο αλλα μια σαρξ ο ουν ο θεος συνεζευξεν ανθρωπος μη χωριζετω

και εν τη οικια παλιν οι μαθηται αυτου περι του αυτου επηρωτησαν αυτον και λεγει αυτοις ος εαν απολυση την γυναικα αυτου και ΓΑΜΗΣΗ ΑΛΛΗΝ ΜΟΙΧΑΤΑΙ επ αυτην και εαν γυνη απολυση τον ανδρα αυτης και γαμηθη αλλω μοιχαται

Και ακομα στην Σαμαρειτιδα.

Ὕπαγε φώνησον τὸν ἄνδρα σου καὶ ἐλθὲ ἐνθάδε. ἀπεκρίθη ἡ γυνὴ καὶ εἶπεν· Οὐκ ἔχω ἄνδρα. λέγει αὐτῇ ὁ Ἰησοῦς· Καλῶς εἶπας ὅτι ἄνδρα οὐκ ἔχω· πέντε γὰρ ἄνδρας ἔσχες, καὶ νῦν ὃν ἔχεις ΟΥΚ ἔστι σου ἀνήρ· τοῦτο ἀληθὲς εἴρηκας.

Και ενω το Ευαγγελιο δεν αφήνει ΚΑΝΕΝΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ για παρερμηνεια και μαλιστα ειναι ακομα αυστηροτερο, αποκαλωντας ως ΜΟΙΧΕΙΑ καθε σχεση εκτος του γαμου, είτε πριν είτε μετά είτε κατα την διαρκεια του, εμεις το παιζουμε ελευθεροι και ωραίοι.

Ο Χριστος ειναι ΚΑΤΑΠΕΛΤΗΣ για το συμφωνο συμβιωσης: Το ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΣΚΛΗΡΟΚΑΡΔΙΑΝ ΥΜΩΝ του Μωϋσή το καναμε και νόμο του κρατους. Και ο ΜΩΑΜΕΘ ΤΩΡΑ ΔΙΚΑΙΩΝΕΤΑΙ. Αρκει να πει κανεις τρεις φορες σε χωρίζω, σε χωρίζω, σε χωρίζω και αυτό ήταν. (Δεν υπήρχε τότε το γένος των συμβολαιογράφων). Τωρα πως την σκληροκαρδία την ονομασαμε εμεις αγαπη εγω απορώ. Όπως πως ονομασαμε και την πορνεια αγαπη. Όπως πως ονομασαμε γαμο και το "εις σαρκαν μιαν" μεταξυ δύο ανδρών που μεχρι λιαν προσφατως εκαλειτο ΑΡΣΕΝΟΚΟΙΤΙΑ. Πάει και αυτή. Πήγε να βρει την πορνεια και την μοιχεια στους σύγχρονους άμβωνες της Πλάκας.

Παντως παιδιά μου καλού κακου ΜΗΝ ΠΑΝΤΡΕΥΤΕΙΤΕ ΠΟΤΕ. Λιγο το έχετε να σας κολλήσουν και τη ρετσινια του ΜΟΙΧΟΥ; Ενω έτσι θα μπορειτε να απολαμβανετε ανενοχλητα εαυτούς και αλλήλους.

------------------------
ἐὰν εἴπωμεν ὅτι ἁμαρτίαν οὐκ ἔχομεν, ἑαυτοὺς πλανῶμεν καὶ ἡ ἀλήθεια οὐκ ἔστιν ἐν ἡμῖν. ἐὰν ὁμολογῶμεν τὰς ἁμαρτίας ἡμῶν, πιστός ἐστι καὶ δίκαιος, ἵνα ἀφῇ ἡμῖν τὰς ἁμαρτίας καὶ καθαρίσῃ ἡμᾶς ἀπὸ πάσης ἀδικίας. ἐὰν εἴπωμεν ὅτι οὐχ ἡμαρτήκαμεν, ψεύστην ποιοῦμεν αὐτὸν, καὶ ὁ λόγος αὐτοῦ οὐκ ἔστιν ἐν ἡμῖν.
---------------------

30 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Θα τα πω λίγο χοντρά (μετά συγχωρήσεως που λένε στα χωριά):

Η Εκκλησία "προσλαμβάνει" την ερωτική-σεξουαλική σχέση με την ιερολογία του γάμου (που παλιότερα λάβαινε χώρα στο πλαίσιο της θείας Ευχαριστίας). Κατά συνέπεια, το "εκτός" δεν το θεωρεί ευλογημένο και ό,τι δεν είναι ευλογημένο είναι αμαρτία, όχι ως ηθικό "κακό", αλλά οντολογικά, ως κάτι που εμποδίζει τη Χάρη του Θεού.
Άλλο αν η αμαρτία γίνεται ή αν την κάνουμε οι περισσότεροι, Χριστιανοί και μη, εκκλησιαζόμενοι Χριστιανοί και ολίγον ή καθόλου εκκλησιαζόμενοι. Φυσικά, δεν το κάνουν όλοι, υπάρχουν και ζευγάρια που εγκρατεύονται μέχρι το γάμο και ζευγάρια που μένουν πιστά στο γάμο τους. Ξέρω αρκετά παραδείγματα και ο καθένας που είναι στον χώρο της Εκκλησίας γνωρίζει ανάλογα παραδείγματα.
Η Εκκλησία οφείλει να θέτει κάποια όρια, όχι αστυνομικά, αλλά αποσκοπώντας στον αγιασμό των πιστών. Τα όρια αυτά καθορίζονται όχι αυθαίρετα, αλλά μέσα από την αγιοπνευματική εμπειρία αιώνων. Δεν είναι δουλειά του κάθε παπά ή δεσπότη να τα καταργεί. Άλλο αν τα όρια τηρούνται ή όχι και άλλο το πώς θα αντιμετωπίσει ο διακριτικός πνευματικός την κάθε περίπτωση. Τα όρια όμως αυτά δεν είναι όπως ο φούρνος του Χότζα. Και ο Χριστός είπε "ευλογείτε τους καταρωμένους υμάς". Το ότι ελάχιστοι το κάνουν δεν είναι λόγος κατάργησης της εντολής. Οι εντολές του Χριστού δεν έχουν χαρακτήρα καιρικό, ο γέροντας Σωφρόνιος είχε πει ότι ο ίδιος ο Χριστός κρύβεται μέσα στις εντολές Του.

Σχετικά με τον γάμο, και ο Απόστολος Παύλος και ο Ιγνάτιος Αντιοχείας (ο πρώτος που αναφέρει ευλογία γάμου από τον επίσκοπο και μάλιστα ως καθήκον των χριστιανικών ζευγαριών) και ο Χρυσόστομος μιλούν με τρόπο που δείχνει ότι δεν θεωρούσαν ευλογημένη τη σχέση εκτός γάμου.

Αυτά του Θεοκλήτου Ιωαννίνων με τα επί χρήμασι είναι γελοία. Για τις ευκαιριακές σχέσεις μέσω chatrooms δεν έχει ακούσει τίποτα ο Σεβασμιώτατος; Δηλαδή, η διαφορά είναι αν τα "ακουμπήσεις"; Το one night stand, για αμοιβαία ευχαρίστηση, δεν είναι πορνεία επομένως. Για fuckbuddies δεν έχει ακούσει τίποτα ο Θεόκλητος; Στην οδό Φυλής και την οδό Αθηνάς έχει μείνει αυτός ακόμα; Ανενημέρωτο τον βλέπω.
Να ρωτήσω κάτι πάντως την αυτού θειοτάτη σεβασμιώτητα: Με μια τύπισσα είμαστε Γέροντα fuckbuddies. Χωρίς δεσμό και δεσμεύσεις, βρισκόμαστε που και που για να ξεδίνουμε (καταλαβαίνετε φαντάζομαι Γέροντα). Στη γιορτή και τα γενέθλιά της τής παίρνω κανένα δωράκι. Αν είναι να θεωρηθεί εξαγορά αυτό και επομένως η σχέση μας να γίνει πορνεία, λέω να το κόψω το δωράκι. Και να μην κολαστώ και να μου στοιχίζει λιγότερο. Εσείς τι λέτε; (άμα θέλετε, τα λεφτά για το δωράκι τα καταθέτω σε κανένα ευαγές φιλανθρωπικό ίδρυμα της μητροπόλεώς σας).

fvasileiou είπε...

Ρε Νίκο, μήπως υπερβάλλεις λίγο; Δεν το έχω παρακολουθήσει το θέμα, αλλά πότε και πώς "καταργήθηκε" η πορνεία από ανθρώπινη πτώση;

Κατ' αρχήν αυτό δεν είναι δυνατόν να γίνει. Μπορεί να μην την αξιολογεί κάποιος τόσο σημαντική, όσο την αξιολογούν κάποιοι άλλοι, αλλά να την καταργήσουν;;;;;

Αλλάζουν οι νόμοι και οι προφήτες;

Theoprovlitos είπε...

Δεν τοχεις παρει χαμπαρι τι παιζεται σ ορθοδoξα blogs. Με αφορμη τον Ανθιμο βγηκαν ολοι να τουν κατακρεουργησουν οχι για κακη ποιμαντικη αλλα για λαθος δογματικη.
Εκαναν δε τον Φιλοθεο Φαρο (με τον οποίο συμφωνο σε πολλά) Πατερα της Εκκλησιας.

Ουσιαστικα οι νεοορθοδοξοι υιοθετουν την θεση οτι η οποιαδηποτε σχεση εκτος γαμου ΔΕΝ ειναι πορνικη και υπαινισονται σαφεστατα τις ελευθερες σχεσεις ως αγαπητικες.

Θα μπορουσα να κατονομασω και bloggers που μαχονται μετα μανιας για την εισαγωγη των νεων ηθων ως ΔΟΓΜΑΤΙΚΕΣ θεσεις.

fvasileiou είπε...

Ναι, εντάξει τα έχω δει αυτά. Αλλά ψυχραιμία: Αυτά τα πράγματα δεν μπορούν να αλλάξουν έτσι. Όχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά γιατί έχουν σχέση με τις βαθύτερες επιθυμίες του ανθρώπου -πέρα από θρησκευτικές πεποιθήσεις και ιδέες και τρόπους ζωής.
Έχεις δίκιο σε ένα πράγμα: Χρειάζεται να υπάρχει απάντηση. Κάποια πράγματα δεν μπορεί να περνάνε σαν να είναι κοινώς αποδεκτά και δεδομένα. Αλλά νομίζω ότι, σε τέτοια θέματα, να μιλάμε χωρίς να ξεχνάμε ότι είμαστε σε θέση ισχύος.

Κι αν μου επιτρέπεται, άσε με να προσθέσω και το εξής: Τώρα που έφυγε ο μακαριστός Χριστόδουλος, βλέπουμε όλοι πόσο σημαντικός ήταν. Μπορεί να διαφωνούσε κανείς σε χίλια δυο μαζί του, αλλά σε τέτοιο λάκκο δεν θα έπεφτε: Και έπεσαν σε αυτόν τον λάκκο και οι Ανθιμικοί και οι άλλοι.

Cacofonix είπε...

Θεοπρόβλητε, μη στεναχωριέσαι δεν έχεις άδικο. Η πορνεία είναι πορνεία, κι έχει δημιουργήσει αρκετά κοινωνικά προβλήματα, που κανείς βέβαια δεν τολμά να θίξει.
Εγώ είμαι σκεπτικός αν η λέξη πορνεία ταίριαζε με τη σημερινή έννοια. Σίγουρα θεολογικά είναι η κατάλληλη, αλλά η αντίρρησή μου έρχεται στο επίπεδο της συγχώρεσης.
Ο καθένας μας μπορεί να είναι πόρνος, αλλά ελάχιστοι είναι αυτοί που αντέχουν την πραγματικότητα, γιατί βλέπεις η συνείδηση δουλεύει ακόμη, και μπορούν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση.
Μήπως αυτή λέξη, κι όχι η έννοια η οποία παραμένει σταθερή, αφαιρεί τη συγχωρετική, γι όλους τους υπόλοιπους, δηλαδή αυτούς που δεν μπορούν άμεσα να κοιτάξουν την πραγματικότητα;
Κάποιοι όπως και να το πεις θα χλευάσουν, αφού δεν συναισθάνονται τι τους γίνεται. Αλλά αν όμως έστω κι αν μια ψυχή μπορεί να έρθει πιο κοντα, χρησιμοποιώντας πιο ήπιους τόνους, δεν αξίζει τον κόπο;

Κι ύστερα αυτή η λέξη, με τη σημερινή έννοια, δείχνει και μια έπαρση. Και δεν συνάδει αυτό με χριστιανούς και την αγάπη που πρέπει να δείχνουμε στους ανθρώπους αυτούς!
Είναι προσωπικές μου απόψεις αυτές και δεν ξέρω τι είναι σωστό και τι λάθος. Εκείνο που ξέρω είναι τι είναι πορνεία...

Culture trips & Orthodox Pilgrimages είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Theoprovlitos είπε...

@cacofonix
Επ αυτου δεν εχεις καθολου αδικο. Το προβλημα μου ΌΜΩς δεν ειναι οι "αλλοι" οι οποίοι οντως θελουν προσεγγιση με διαφορετικο λεξιλογιο και τροπο.
Δεν με σοκαρουν αυτοι.

Με σοκαρουν οι "απελευθερωμενοι" ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΙ. Διοτι δικαιολογουν την πορνεια όχι απευθυνομενοι σε ενα μη εκπαιδευμενο ακροατηριο αλλα σε αλλους που ειναι συνειδητα μελη της Εκκλησιας. Οι διαφαινομενες προσπαθειες αμβλυνσης των συνειδησεων μου φαινονται οτι απ ευθυνονται πρωτα στον εαυτον τους, δευτερον σε αλλους που "ανηκουν" στην Εκκλησια για να τους πεισουν και τελευταια σε αυτους που ειναι εκτος.
Δεν με τρομαζουν ούτε οι λεξεις ούτε η πορνεια αλλα η ΑΛΟΙΩΣΗ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ.

Δεν ισχυριζομαι δε οτι μονο οι αλλοι εχουν άπλυτα και οι καλοι χριστιανοι όχι. Αλλα αυτο είναι αλλο απο τα βγαζουμε τα απλυτα μας στη φορα και να τα παρουσιαζουμε ως καθαρα.

Cacofonix είπε...

Τα άπλυτα είναι άπλυτα όπως κι αν τα παρουσιάζει κάποιος. Κι ο καλός χριστιανός δεν έχει υπογράψει συμβόλαιο ότι είναι πάντα "καθαρός".
Οι επίσκοποι σίγουρα έπρεπε να τονίσουν κι αυτοί τη συγχωρετική που βγαίνει μέσα από την αγάπη, αλλά όμως αφού πρώτα τονίσουν το "πρόβλημα".
Ο Ιησούς Χριστός στο θέμα είναι ξεκάθαρος. Δεν έχει παρερμηνείες ούτε αμβλύνσεις. Όμως συγχωρεί τις πόρνες πιο εύκολα απ' ότι συγχωρεί τους καλούς και τακτικούς. Αρκεί βέβαια οι πόρνες να αντιληφθούν το "πρόβλημα" και να μεταμεληθούν. Διότι αν δεν καταλάβεις γιατί δεν είναι σωστή η πορνεία δεν μπορείς να ζητήσεις συγχώρεση. Κι έτσι δεν μπορείς να αλλάξεις ν' απελευθερωθείς πραγματικά.
Ουφ και δεν μπορώ να θεολογώ ούτε να ηθικολογώ...

Ανώνυμος είπε...

Ο Θεοπρόβλητος έχει δίκιο. Είδα και εγώ μία υποτίμηση της ιερολογίας (και της εκκλησιαστικής σημασίας) του γάμου από θεολόγους, που φαίνεται ότι έχει γίνει της μόδας τελευταία. Έχω γράψει σχετικά πάνω σ' αυτό και στο ιστολόγιό μου και το αντιγράφω εδώ.
"Στο ίδιο ιδεολόγημα περί «παρακμής» εντάσσεται και η ουσιαστική υποτίμηση της ιερολογίας του γάμου στο κείμενο του κ. Καλαϊτζίδη, επειδή αυτή πήρε την τελική της μορφή μετά τον 9ο-10ο αιώνα. Όπως φαίνεται, δέκα (10) αιώνες ιστορίας δεν είναι αρκετοί για να καθιερώσουν στην συνείδηση της Εκκλησίας μία ακολουθία και αναζητούμε κάποια επιστροφή στην προ του 10ου αιώνα «ιδεατή» (;) κατάσταση, την οποία όμως και ο κ. Καλαϊτζίδης δεν φαίνεται να γνωρίζει ακριβώς, και εύλογα, ελλείψει επαρκών πηγών. Όντως, στην παλαιοχριστιανική περίοδο η ευλογία του γάμου γινόταν μέσα στην Ευχαριστία και κάποιες απλές ευχές θα υπήρχαν για την ευλογία του ζεύγους εκ μέρους του επισκόπου. Επειδή μου είναι αδύνατο να πιστέψω ότι δεν υπήρχαν κάποιες ευχές, οι οποίες προφανώς αργότερα ενσωματώθηκαν, έστω εμπλουτισμένες ή τροποποιημένες, στην σημερινή ακολουθία του γάμου (ας ανατρέξει κανείς στο άρθρο του μακαρίτη καθηγητή Ιωάννου Φουντούλη, "Η ιερολογία του γάμου. Ιστορικο-τελετουργική θεώρηση", στο βιβλίο Τελετουργικά θέματα, εκδ. Αποστολικής Διακονίας, Αθήνα 2002). Άραγε, όπως και να έχει το πράγμα, η ύπαρξη «επιστρώσεων» σε ένα λειτουργικό κείμενο μειώνει τη θεολογική του αξία ή τουλάχιστον την ιερότητά του; Τελικά, η αναζήτηση «χρυσών αιώνων» στην πορεία της Εκκλησίας μπορεί να εξελιχθεί σε μια κακόγουστη και ανιστόρητη φάρσα αν και όταν τίθεται σε εφαρμογή".

Να προσθέσω ότι τέτοια υποτίμηση δεν είχα επ ουδενί διακρίνει σε κείμενο για το γάμο του π. Ιωάννη Μέγεντορφ, που και καταρτισμένος στην εκκλησιαστική ιστορία ήταν και καθόλου της "ζηλωτικής" παράταξης. Όσοι ασχολούνται με τα θεολογικά καταλαβαίνουν.

Ανώνυμος είπε...

λεει και κατι αλλο ο χριστος εαν καποιος δει μια γυναικα ως προς το επιθυμησαι αυτην μοιχευει δε ξερω αν
σας εχει τυχει ποτε.....

Ανώνυμος είπε...

τι λεει ο αθεοφοβος ειναι πορνος και μωρος

Theoprovlitos είπε...

@ανωνυμος
αδελφε δεν ξερω αν το διαβασες καλά το κειμενο. Το γραφω και εγω αυτο που λες αλλα στην γλωσσα του ευαγγελιου και ισως ειναι πιό δυσνόητο. Αλλα αυτο γραφω αμεσως μετα, ότι αν με το ματι κολαζεσαι φαντασου με την πραξη.

Αν μου εχει τυχει; Με δουλεύεις; Για μπάνιο δεν πας ποτε στην θάλασσα; Και οχι μονο τότε.
Σε πολλά έχουν στρεψει τα ματάκια μου την προσοχή τους. Ακομα και σε τσόντες. Και δόξα τω Θεω συνηειδητοποίησα ότι δεν χρειαζομαι κάποιας... ιατρικής θεραπείας. (ίσως μονο ψυχιατρικης)

Συνεπως αυτα που λεω ΔΕΝ τα λεω ως αναμαρτητος αλλα ως αμαρτωλος που εχει επιγνωση της κατάστασής μου.
ΑΥΤΟ ζητω και απο τους αλλους. Να αποδεχτουμε πως ότι κανουμε, ακομα και επειδη η ανθρωπινη φυση μας ειναι τέτοια, ειναι ΠΤΩΣΗ.

Αν το δεχτουμε ως πτωση τελικα ΔΕΝ πειραζει και τοσο. Αν παραστησουμε οτι δεν ειναι πτωση, ότι δεν ειναι μια κατάσταση αμαρτωλή και κανουμε τα ΠΑΝΤΑ χωρις καμμια ενοχη, αυτοδικαιωμένοι ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ που θα βρεθουμε εκτος νυμφωνος.

Το πορνοι και μοιχοί δεν θα κληρονομοησουν την Βασιλεια των ουρανων δεν εννοει οποιος γουσταρει κωλους και βυζια ακομα και όρχεις. Δεν εννοεί ακομα και αυτόν που ειχε και καποιες "εμπειριες" στην ζωή του. Εννοεί αυτόν που χωρίς καμμία ενοχή και χωρίς καμμια μετάνοια γουσταρει να γουστάρει μια τέτοια κατάσταση.

Ανώνυμος είπε...

Σωστοτερο θα ηταν να μιλαμε για αιδω,
παρα για ενοχη η σεξουαλικοτητα μας καθεται δεν την επιλεγουμε και η ανθρωπινη σεξουαλικοτητα η τελως παντων το συνολο των δραστηριοτητων που την απαρτιζουν, καμια σχεση δεν εχει με οτι ενοουσε ο χριστος,
αδολη σχεση ουτε λαγνα ουτε συμφεροντολογικη εμεις ασχολουμαστε με το λαγνα και ξεχναμε το συμφεροντολογικη αρκει να θυμηθουμε και το λαικο ασμα "τι αξια εχει ο γαμος στην αγαπη μας μπροστα....."
και κατι ακομα ειναι και ποσοι και πως πορνευουν στα συγκεκριμενα κοινωνικοοικονομικα συστηματα που
βιωνουμε, περα απο καποιες κοινωνικοοικονομικες μοιονοτητες που απολαμβανουν την αμαρτια αφειδως, η πλειονοτητα αρκειται στο
ματι ως επι το πλειστον, καποιοι με την κουμπαρα ,με ρωσοβουλγαρες και στα γρηγορα με τηλεφωνα και στα γρηγορα και σε τσουχτερες τιμες
η πιο συμφερουσα αμαρτια η οφθαλμοπορνια λοιπον και οτι επεται
με πολλες ενοχες προς τον κυριο το μονον αναμαρτητο

Theoprovlitos είπε...

Μιας και όλοι μας εχουμε μια λιγο-πολύ αδύναμη ή ακομα και αρρωστη φύση, δεν μπορουμε να είμαστε αναμαρτητοι.

Κανεις δεν μπορει να ειναι αναμαρτητος. Οι υποκριτες που παρισταναν τους αναμαρτητους ανεκαθεν υπήρχαν. Το να μην μπορεσεις όμως σαν ανθρωπος να ακολουθησεις το ιδανικο ΔΕΝ ειναι υποκρισία. Αρκει να το παλευεις και λιγάκι.

Σημερα λοιπον αποενοχοποιώντας τα παντα και κάνοντάς τα κοινωνικα αποδεκτα, στην ουσία καταργουμε την ενοχή μας και παριστανουμε τους δηθεν αναμαρτητους.
Για μενα ΑΠΟΕΝΟΧΟΠΟΙΗΣΗ = ΑΝΑΜΑΡΤΗΣΙΑ.

Με την εννοια ενοχη, δεν εννοώ την νοσηρη κατασταση που καποιον το κυνηγουν διαρκως τερατομορφες ερινυες επειδη έπεσε. Ούτε βαρη δυσβαστακτα που συχνα οι παπαδες αρεσκωνται να φορτωνουν στις πλατες των θυματων τους. ΑΛΛΟ ΕΝΟΧΗ ΑΛΛΟ ΝΕΥΡΩΣΗ.

Ως ενοχη εννοώ την ψυχρη ομολογια. ΝΑΙ το έκανα. Και ΝΑΙ ειναι λαθος.
Ελαφρυντικα θα βρει ο Χριστος άπειρα να δικαιολογησει τον καθενα. Αλλα θα τα βρει ΕΚΕΙΝΟΣ όχι εμεις.
ΕΚΕΙΝΟΣ ΘΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΣΕΙ.

Αν τωρα αρχισουμε εμεις και λεμε, ετσι γεννηθηκα, η κενωνία με κατέστρεψε, υπέπεσα εις στιγμην αδυναμίας, ήμουν εν βρασμώ ψυχής, αυτη ειναι η φύση μου (γιατι δεν ειναι πάντα κι ολας) κπλ, ΤΟΤΕ ειναι που γινόμαστε Φαρισαίοι και αυτοδικαιωνόμαστε είτε βρισκοντας στον εαυτό μας ακόμα και ελαφρυντικα ΠΟΥ ΣΥΧΝΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ είτε ακόμα χειρότερα θεωρώντας καποια πραγματα ως ΜΗ αμαρτία για να βολευτούμε αφ ενός και για να πνίξουμε την συνειδησή μας αφ ' ετέρου.

Κάποιος που ειναι 130 κιλά (αν δεν συντρεχουν ιατρικοί λόγοι) δεν μπορει να δικαιολογείται με τον ισχυρισμό ότι η πείνα ειναι στην ανθρωπινη φύση, ουτε να καμαρωνει είμαι 130 κιλα και δεν τρεχει τίποτα.

Δεν μπορουμε να βαπτιζουμε την λαιμαργία, την γαστριμαργία, την κοιλιοδουλία, την βουλιμία, την πολυφαγία, την νωθροτητα, την ακηδία και την τεμπελιά που μας φορτωνουν αλλα 50 κιλά, ως "ανθρωπινη φύση" επειδή υπάρχει και το φυσικο αίσθημα της πεινας.

Απορω πως δεν καταλαβαίνουν την αναλογία και μερικοί νεωτερίζοντες.

Και δεν μιλάω εκ του ασφαλους. ΕΙμαι 20 κιλά υπέρβαρος. Αλλά τουλάχιστον ΈΧΩ καθρεπτη στο σπίτι.

Ανώνυμος είπε...

τα παθη γενικως και αοριστως ειναι ενας προσφιλης ορος στην ξυλινη γλωσσα της καθε εκκλησιας, ορος απαρχαιωμενος και αδοκιμος σε φαινομενα που χρειζουν ενδελεχους αναλυσης και κατανοησης Αυτο που μρορουμε με βεβαιοτητα να πουμε ειναι
πως δεν υπαρχει απολυτα υγιης σεξουαλικοτητα σε κανεναν ανθρωπο και
οτι κανενας την ωρα της πραξης δε σκεφτεται τους απογονους του Καθε σεξουαλικα ενεργο ατομο εχει και απο κανα δυο τεις παραφιλιες κρυμμενες στην φαινομενικα υγιη του συμπεριφορα. Αυτο δεν ειναι λογος υπερηφανειας τωρα το ερωτημα που τιθεται ειναι σε ενα δομημενο κοινωνικα συστημα οπου η σεξουαλικη πραξη δεν ειναι και το ευκολοτερο πραγμα για λογους χρηστικους που διευκολυνουν τη χειραγωγηση και τον ελεγχο ποσοι και ποσο στη πραξη αμαρτανουν δια της ουσιαστικης πραξεως και ποσοι δια της οφθαλμοπορνειας ειναι απορειας ευλογο

Theoprovlitos είπε...

Υπαρχει ενα μειζον ζητημα με το οποιο θα καταπιαστω προσεχως στο blog. Ειναι αυτα τα δυσβασταχτα βαρη που βαζει το κατεστημενο του καθωσπρεπισμου στην καμπουρα του καθε νέου. Ενος κατεστημενου που πρώτη εγκολπώνεται η ΕΚΚΛΗΣΙΑ.

Δηλαδη υφισταμεθα ενα βιασμο της φυσης μας που υπαγορευει η "ολοκληρωση των σπουδων", το στρατιωτικό, το μεταπτυχειακό και η οικονομική και επαγγελματική αποκαάσταση. Η "οικογενειακή αποκατάσταση" εκτοπίζεται στο απώτερο μέλλον. Μεχρι τοτε ο ανθρωπος που ωριμαζει βιολογικα από τα 15-16 καλειται να παραμείνει μισός.

Να το παμε και παρακάτω; Για την νεα επιβεβλημένη ευγονική τι να πει κανεις όπου για να παντρευτει καποιος πρεπει να ειναι τεκνό ή γκομεναρα. Οι ασχημοι να πεθανουν για να μην κάνουν και άσχημα παιδιά.

Οι φτωχοί και οι άνεργοι; Το λεει και το ρητό: Θα γυρίσει κι ο τροχός θα γ/σει και ο φτωχός. Ζουμε την τυραννία του ωραίου και του επιτυχημένου.

Δεν εχω ακουσει κανενα παπά να τα βαζει με αυτο το κατεστημένο που ευνουχίζει και καθιστα τον ανθρωπο ΠΑΡΑ ΦΥΣΕΙ παρθενο.

Δεν εχω ακουσει καμμια ενορία να μαζευει ρεφενε τα προικια καμμιας νυφης για να πατρευτεί στην ώρα της αντι να χαραμίζει τα νειατα της σε διαφορα κρεββατια μεχρι να διορισθει στο ΑΣΕΠ.
Δεν εχω ακουσει καμμια εκκλησια να τα βαζει ανοικτα και φωνακτα με αυτους που αναγκαζουν τους ανθρωπους να σερνονται στα ξενοδοχεια ΧΧΧ.

Τεραστιες οι ευθυνες της κοινωνιας και της Εκκλησιας.

Αλλα ετερον εκατερον. Το ιδανικο εκτος γαμου ειναι βεβαια η παρθενια (διότι εντος γαμου το ζευγαρι παρθενο παραμενει αφου γίνεται ένα). Οποιος δεν μπορει να εγκρατευεται ουτε να υπανδρευεται ε θα του παρουμε το κεφαλι. Ας δεχτουμε όμως οτι ειναι μια κατασταση πτωτική όσο πτωτική ειναι και η κατασταση που επιβαλει στους νέους την υποχρεωτική αγαμία.

Η σπαταλη του εαυτου μας παντως ποτε με τον ενα ποτε με τον αλλον δεν μπορει ειναι αποδεκτη σε καμμια περιτωση. Εκτος αν ο κρυφοπουριτανισμός μας κανει μια κοπέλα που ειναι παρθενα ψυχοπαθή, με μια εμπειρία άβγαλτη, με 2-3 εμπειρίες άτυχη, με 4-9 έμπειρη, με 10-16 τσουλα, και 17 και άνω πουτάνα. Κανω λάθος; Έχεις ακουσει χαρακτηρισμούς σε συζητήσεις μεταξύ νεων όταν αναφερονται σε διάφορες γκόμενες; Οι χαρακτηρισμοί του Άνθιμου ωχρυούν. ΜΑΚΑΡΙ να την λεγανε πόρνη. Ή λοιπον ειναι ο αλλος καθαρος ή δεν είναι. Το ψιλοκαθαρος ΔΕΝ υπάρχει.

Τωρα περι οφθαλοπορνειας τι να πω. Ψιλοασχετο μου κανει διοτι ειναι κατι που σου συμβαινει είτε το θελεις είτε όχι. Ενω το να φτιάξεις με την κουμπαρα σου δεν σου προκυπτει αν δεν το θες. Το να σε περασει η μιση ταξη στην σχολικη εκδρομη και αυτό δεν σου προκυπτει αν δεν πας γυρευοντας.

Περι κρυφης σεξουαλικοτητας δε, καμμια αντιρρηση. Εχω να καταθεσω μαλιστα ότι ενα φεγγάρι, σαν γραφίστας, είχαν αναλαβει μεταξυ αλλων και τον σχεδιασμό εξωφύλλων για βιντεοκασεττες πορνό. Ρετουσαρισμα εξωφύλλων και ανατομικών λεπτομερειών, περίληψη του εργου στα ελληνικά κλπ. Δεν μου αρεσε αυτο που εκανα ασχετως αν μπορει και να μου άρεσε αυτο που έβλεπα μεχρις ενος ορίου. Αλλά παντως δόξαζα τον Θεό που τουλαχιστον αυτα που εβλεπα δεν με αφηναν βιολογικά αδιάφορο. Στην τελική ολα αυτα ειχαν θετικό αντίκτυπο στην γυναίκα μου (διότι έχω κανει το "εγκλημα" να παντρευτω πριν παω καν φανταρος).

Αναρωτιεμαι όμως αν δεν είχα τριγυρω μου όλα αυτα τα ερεθίσματα για να φτειαχτω δεν θα φτειχνόμουν; Δηλαδή ο γέρος και η γρια στο χωριό που δεν εβελπαν τσοντες και διαφημισεις δεν το έκαναν; Και τα 18 παιδιά πως διάολο γεννιόντουσαν. Και γιατι υπαρχει σημερα ενας τεραστιος αριθμος νεων με στητική δυσλειτουργία ενω τότε όχι.

Αμ αυτο το αγχος να κανουμε σεξ μονο και μονο για να κανουμε, αν το κανουμε καλά, αν κανουμε και την ταδε ποζα, αν την εχουμε μικρότερη από τους προηγούμενους 8, αν θα το κανουμε επί 2 ώρες ή επί ενα τέταρτο κλπ υπάρχει τιποτα πιό εντιερωτικό από τα παραπανω;

Το να χαλιναγωγούμε τους ανθρωπους μεσω του σεξ ειναι τοσο επικινυνο όσο και να τους αφήουμε αχαλίνωτους.

Αλοίμονο δε αν ειχαμε παραδοθει στις φαντασιώσεις μας.

Ανώνυμος είπε...

δεν αρκει να θες τη κουμπαρα πρεπει απαραιτητως να σε κολασει και εκεινη
οσον αφορα την οφθαλμοπορνεια δεν ειναι ασχετο ποσοι αναφωνουν κοιτα ρε συ μητσο τι ερχεται... απο σεξουαλικη στερηση και μονο και τελος
ο γαμος δεν λυνει δυστυχως τα χρονια σεξουαλικα προβληματα

Theoprovlitos είπε...

Οχι βεβαια, ο γαμος δεν λυνει τα χρονια σεξουαλικα προβληματα. Μπορει να τα δημιουργησει μαλιστα σε περιπωση που ο ενας δεν δοθει στον αλλον ολοκληρωτικά.

Η στερηση δεν ειναι αμαρτια και δεν την κατακρινω. Η απληστία ειναι. Οπότε εξαρταται γιατι το λεει κανεις αυτο το κοιτε ρε Μητσο τι ερχεται.

Ανώνυμος είπε...

φαινεται σαν απληστια αλλα ειναι καλυμενη στερηση που δεν υπαρχει το σθενος και η νοηση να αναγνωριστθει και να διορθωθει εχω δει πολλους και ξερω αρκετα

Theoprovlitos είπε...

Δεν αποκλειεται. Εξ αλλου δεν ειναι και ολοι ούτε διατεθημενοι ούτε εχουν και την δυνατοτητα να κανουν διαγνωση στον εαυτό τους. Απλά αισθανονται να τους συμβαινουν πραγματα χωρις να ξερουν γιατι. Μακαριος οστις εχει το γνωθι σε αυτον και ως προς την σεξουαλικοτητα του.

Αν και δεν ειμαι καθολου εναντιον του σεξ (τουναντιον) δεν παυω να μην θεωρώ καποιες στιγμες νηφαλιότητας οτι ειναι μια ορμη η οποία καταδυναστεύει τον άνθρωπο και τον γελοιοποιεί με τον α' η β' τρόπο. Ξεκινώντας από μια λαθος επιλογη συντροφου μεχρι και διαπομπευση στα καναλια αλα Ζαχοπουλο, τον εξευτελισμο αλα Αττικης Παντελεημονα, τον φόνο αλά Βαρθολομαίο. Πολύ συχνα η ανθρωπινη αξιοπρεπεια καταλύεται μπροστα σε αυτην την ανεξελεγκτη ορμή. Συνεπως ειμαι υπερ του ελεγχου της, οχι από ηθικολογία αλλα για τους λογους που μολις προανεφερα.

Εδω παιζει ρολο και ο εξομολογος ο οποιος εχει δουλεια να κανει. Τα παλια τα χρονια που τα δειληματα ηταν λιγοτερα και οι ανθρωποι πιο ομοιογενεις η συνταγες για θεραπεία ηταν λιγο πολυ οι ιδιες.

Σημερα πρεπει να ζητα την θεια φωτιση. Διοτι μια πτωση, για αλλον ειναι ακόμα και σωτήρια ενω για αλλον αυστηρα κολάσιμη.
Ας πουμε αναρωτιεμαι ποιά ήταν χειρότερη η Δημητρα Λιανη ως προτυπο της τσουλαρας ή η Μαργαριτα Παπανδρεου, ως προτυπο της madamme που μαλιστα αγωνιστηκε με λυσσα να κλείσει το ιδιο της το σπίτι.
Ακουσα οτι στα τελευταια του ο Ανδρεας απέκτησε και καποια πνευματικη ζωή όχι χαρη στην συζυγο αλλά χαρη στην μοιχαλίδα.

Οι βουλες του Κυριου ειναι αγνωστες αλλα ομως δεν ειναι δυαντον να μην οριοθετουμε το καλο και το κακο. Τα ορια τα βαζει ο Θεος ο ίδιος αλλα και ο ίδιος τα αναιρεί. ΔΕΝ ειναι ομως δικη μας δουλεια να κανουμε το κατ οικονομια κανονα.
Πολι περισσοτερο που για τον κοσμο ουτε κανονες υπάρχουν ούτε και οικονομία τωρα πιά.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε θεοπρόβλητε, την παρακολούθησα όλη τη συζήτηση και πρέπει να σου πω ότι συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Και για ότι "ψευτίζουμε τα ζύγια" που έλεγε και ο Παπουλάκος στο μυθιστόρημα του Κωστή Μπαστιά (συγγνώμη, αλλά μου φαίνεται ότι και ο παπα-Φάρος τα ψευτίζει, πέρα από τα δίκια που έχει σε πολλά), και για τα βάρη τα δυσβάσταχτα που βάζει η κοινωνία στα νέα παιδιά που είναι κοντά στην Εκκλησία και θέλουν να χαρούν τη σεξουαλικότητά τους μέσα στο γάμο και όχι έξω από αυτόν (βάρη που και η Εκκλησία και οι Χριστιανοί γονείς δεν τα απαλύνουν, ενώ θα μπορούσαν να τους στηρίξουν να παντρευτούν χωρίς πια να έχουν και το σούπερ σπίτι και τη σούπερ δουλειά).

antonios είπε...

η εποχή μας διακρίνεται απο υπερβολική δόση σεξουαλισμού.Τα προβλήματα που δημιουργεί η νοοτροπία του "πρέπει να εχεις σεξουαλικές σχέσεις και μάλιστα σε μικρή ηλικία,είναι πολλά. Πράγματι θα πρέπει να σπάσουμε την όποια σεμνοτυφία διακρίνει τους εκκλησιαστικούς ανθρώπους,ιερείς,θεολόγους και απλούς πιστούς και να καταπιαστούμε με το πρόβλημα όπως είναι. Να ερμηνευτεί το ασκητικό πνεύμα των Πατέρων στη σημερινή πραγματικότητα.Στην εποχή τους δεν υπήρχε κινηματογράφος,video,cd/dvd,και ιδιαίτερα το διαδίκτυο,και οι πειρασμοί τους ήσαν λιγότεροι. Αρκεί να κατανοήσουμε όλοι τελικά τι συμβαίνει με τη σεξουαλικότητα του ανθρώπου και γιατί ο Θεός που εδημιούργησε τον άνθρωποι με τη σεξουαλικότητα,την περιορίζει τόσο.
-ερώτηση. τελικά σβήνεται η πύρωση με την σεξουαλική πράξη η αναζωπυρώνεται?
-ερώτηση. Μπορώ να "δω" τη γυναίκα μου ως έτερον άνθρωπο με την οποία κλήθηκα η επέλεξα να συμπορευθώ στο δρόμο προςς τον αγιασμό,η ως εκείνη που περισσότερο ποθώ ως "γυναίκα",με την οποία θα έχω "νόμιμη σχέση" αλλά θα είμαι μονίμως εγκλωβισμένος να την βλέπω ερωτικά και όχι αγαπητικά.
-ερώτηση.Τελικά η σεξουαλικότητα είναι "καθαρά" βιολογική ανάγκη η έχει σχέση και με την όραση του νού, την αντίληψη που ο καθένας έχει για τη σχέση του με το έτερο φύλο.Είναι ελεγχόμενο? Το Αγιο Πνεύμα ενεργεί ως αρωγός και βοηθός στην εγκράτεια η όχι?
ερωτήσεις υπάρχουν πολλές και πρέπει να αντιμετωπισθούν με πνευματική ωριμότητα ώστε να επιστρέψει η υγιής σεξουαλικότητα, και να πεισθούν οι νεοι ιδιαίτερα πως οι περιορισμοί που θέτει η Εκκλησία ως σώμα Χριστού τους αφορούν εφόσον έχουν στην καρδιά τους την πίστη,άρα και την βούληση για τήρηση των εντολών του Χριστού,μια πίστη πως ακολουθώντας τον Χριστό ακολουθούν τη ΖΩΗ και την ΑΝΑΣΤΑΣΗ. Δίχως πίστη δεν έχει νόημα η προσπάθεια διότι η πίστη δίνει τη νίκη.

Ανώνυμος είπε...

τελειες ερωτησεις και επικαιρες
και μια δικια μου εντελως αιρετικη
τελικα ο γαμος ευλογει τη σχεση η η σχεση το γαμο η και τα δυο μαζι
τοσα μυστηρια τελουνται αλλα το διαζυγιο το κερατο η πορνεια πεφτει συννεφο

Theoprovlitos είπε...

@ Γνωστε ανωνυμε

Επειδη το θεμα είχε ξανατεθει ως ερωτημα από αθεϊζοντες, ευτυχως ψιλοπρολαβα να το σκεφθω.

Θεωρω ότι ο Θεος βρεχει επί δικαιους και αδικους. Χαριζει δε τα ταλαντα και τα αγαθα του σε ολους.

Ο θρησκευτικος γαμος ειναι σαν το νηπιοβαπτισμο. Δεν αποτελει εγγυηση σωτηριας. Ο Χριστος ερχεται και δινει το δωρο του σαν καλεσμενος. Τώρα αν το χρησιμοποιησει το ζευγαρι για να φτιαξει τη ζωη του, ή το πετα ο ενας στο κεφαλι του αλλου σαν τασακι δεν ευθυνεται ο δωριζων. Την υποχρεωση Του να μην παει με αδεια χερια στο γαμο την έβγαλε.

οποτε η απαντη ση ειναι οτι πρωτα ερχεται το δωρο και εμτα το ζευγαρι το χρησιμοποιει με τον καλο ή τον καο τροπο. Εγγυηση επιτυχιας παντως δεν ειναι. Και σιγουρα παντως δεν είναι το μυστηριο "γουρι" και "καλή τύχη".

Ασε που νομιζω πως ο επιτυχημενος γαμος ειναι αυτος που σωσει τον ανθρωπο και οχι ο "ευτυχισμενος" ή ο "επιτυχημενος". Δηλαδη υπαρχουν ζευγαρια που με τις δυσκολιες ανρωθηκαν. Επίσης συζυγοι που συνειδητοποι ησαν αργα την λαθος επιλογη τους αλλα την υπεμειναν και σωθηκαν χαρις σε εναν "αποτυχημενο" γαμο. Αποκλειεται δηλαδη η μέγαιρα που παντρευτηκε κανεις να του έσωσε την ψυχη, ενώ μια τρυφερη γατουλα να τον ειχε κανει εγωϊσταρο και εγωκεντρικο; Ποιος γαμος από τους δυο θα ηταν ο επιτυχημενος;

Τωρα υπαρχει και ενα δευτερο μερος που δεν το ρωτησες αλλα προκυπτει από μονο του. Τι γινεται με τα ζευγαραι που οντως εκαναν εναν επιτυχημενο πολιτκο γαμο ή που συμβιώνουν για χρονια. Προσωπικα δεν μου εχει τυχει καμμια περιπτωση μακροχρονης συμβιωσης άνευ γαμου ώστε να την χαρακτηρισω πετυχημενη. Επομενως θα περιορισθω στον πολιτικο γαμο.

Αν ο πολιτικος γαμος έγινε για λογους υστεροβουλιας ή απορριψης των αρχων του Ευαγγελίου νομιζω οτι χωρις καμμια εξαιρεση θα τον καταταξω αυτοματως στους αποτυχημενους. Δεν νομιζω οτι τετοιος γαμος μπορει να υπαρξει ως επιτυχημενος.
Αν ομως εγινε αγια αλλους λογους (πχ αλλη θρησκεια, ιδεολογια, σκανδαλισμος από τους παπαδες, οικονομικοι λογοι κλπ) τοτε και παλι ο Θεος μπορει να ελεησει (που ειναι διαφορετικο απο το ευλογησει) ενα τετοι ζευγαρι και να του χαρισει την ευτυχια. Πιστευω δε οτι δεν θα τους καταλογισει την "ανομια".

Ομως οπως και ναναι το λεει ξεκαθαρα ο Παυλος ότι τα παιδια ενος τετοιου γαμου ΜΠΟΡΕΙ και να ειναι ακαθαρτα. Το μπορει το λεω γιατι καποιοι επιτυχημενοι πολιτικοι γαμοι ηταν επιτυχημενοι διοτι ακολουθησαν το ευαγγελιο στηνν πραξη. Ασε που καποιους πουυ γνωριζω εγω και πιστευουν και βαπτισαν τα παιδια τους και αγαπημενοι ειναι. Τωρα το γιατι δεν παντρευτηκαν στην εκκλησια, πολυ φοβαμαι πως ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ θα καταλογησει ο Θεος την "αμαρτια" αυτη. Σε αυτους που τους εδιωξαν απότην εκκλησια. Αλοιμονο σε αυτους που φερνουν τα σκανδαλα λεει, οχι σε αυτους που σκανδαλιζονται.

Theoprovlitos είπε...

Αντωνιε

περσα και εγω από αυτην την ηλικια και βεβαιως και ήταν και δυσκολη. Αλλα τωρα παραγινε πια με τον σεξισμο.

Αληθεια ειναι αυτο που λες για την πυρωση. Να σου εξομολογηθω και εγω μετα παό 22 χροναι γαμου πως εχω παρατηρησει στο ζευγαρι πως διανυουμε περιοδους φυσικης εγκρατειας και άλλες περιοδους αυξημενης libido. Δυστυχως μαλιστα δεν συμπιπτουν παντα με τις περιοδους των... νηστειων. ήμαρτον). Αλλα παντως αυτο που περιγραφεις ισχυει. Εξ ου και η γνωστη παροιμια σαν τη χηρα στο κρεββατι.

Επίσης αφου εξομολογουμαι που εξομολογουμαι άντε να το παρει το ποταμι. Ο ΤΡΟΠΟΣ που ενα ζευγαρι σμίγει διαφερει τεραστιως κατα περίπτωση. Αλλες φορες ειναι μια εκφραση στοργης και αγαπης και άλλες γορες καθαροαιμη λαγνεια οπου στην ουσια τοζευγαρι ζρησιμοποιει χρηστικα το σωμα του αλλου (εθελοντικα βεβαια).

Αυτο το αισθημα της σαρκικης αποζητησης του αλλου αλλοτε το βλεπω σαν ΥΠΕΡΟΧΟ και αλλοτε σαν ΤΥΡΑΝΝΟ. Ειναι απολυτως φυσικο και φυσικολογικο ακομα και στην πιο χυδαια του μορφη.

Την υποχρεωτικη εγκρατεια παντως και την απαξιωση του σεξ την βρισκω το ιδιο λανθασμενη με τον υπερτονισμο της.
Και μαλιστα αντε να εξομολογηθω και κατι τελευταιο. Υπαρχουν φορες, ακομα και σε περιοδο νηστειων που η υποχρεωτικη εγκρατεια κανει το σεξ εμμονη. Οτι και να κανεις αυτο σκεφτεσαι. Ενω αν ξελαμπικαρεις μπορεις να κανεις μετα ανενοχλητα την προσευχη σου.

Δεν εχουν ολοι την μοναστικη κλιση. Γι αυτο εξ αλλου και ο Αποστολος Παυλος ο μονος λογος για τον οποιο δικαιολογει το διαζυγιο ειναι η πορνεια (δηλαδη η ελλειψη του σεξ αν καταλαβα καλά.)

Τωρα το Αγιο Πνευμα δεν εχει καμμια δουλεια με τις ερωτικες περιπτυξεις του ζευγαριου εκτος αν υπαρχουν σοβαροι λογοι (ανικανοτητες, στειροτητα, ασθενειες) και πρεπει να παρεμβει.

Αλλα και αν δεν παρεμβει σαν θαυματοποιος παρεμβαινει σαν συγχωρος στον ανθρωπο που πασχει και μοιραια πεφτει ακομα και 70 φορες το 7.

Οποτε γιατι να εποενοχοποιησουμε την πορνεια αφου υπαρχει η συγχωρηση. Εκτος αν ξερεις κανενα που ειχε στην ζωη του πάνω από... 490 γυναικες.

Ανώνυμος είπε...

επιτελους! μια φωνή που ξέρει τι της γίνεται.. ευχαριστώ, αδερφέ. εκφράζεις ακριβώς το 'πνιξιμό' που νιώθω μεσα στους προοδευτικο-ορθόδοξους χωρους.. τυχερή η γυναίκα σου. τυχερά τα παιδιά σου. εύχομαι ο γιός σου να σου μοιάσει στα μυαλά κ στην τρέλλα.. αλλά μου πέφτει λίγο μικρός..

Ανώνυμος είπε...

αρκει να μην ευλογεις τα γενια σου γιατι κι αυτο αν ειναι αμαρτια......

Ανώνυμος είπε...

και κυριως να μην αλληλοευλογει ο ενας τα γενια του αλλουνου
γιατι μετα περναμε στη ζωικη και αγελεα συμπεριφορα της σεκτας

Theoprovlitos είπε...

@ χα

Ελπιζω τουλαχιστον να εισαι γυναικα. Γιατι αν υποψιαστώ πως εισαι αντρας και σου αρεσουν τα τετράχρονα αγοράκια, Θα πεθάαανω.

@γνωστε ανωνυμε

μολις πριν δυο μερες ξυριστηκα.
Ούφ!

Ανώνυμος είπε...

αν καταλαβω πως σε ξυρισα εγω θα πεθαανω...