Μπήκα και σε στρατευμένο αθεϊστικό blog και με καλή διαθεση προσπάθησα να συζητήσω μαζί τους. Κάποιοι με απαξίωσαν εξ αρχής, κάποιοι με ειρωνεύτηκαν (κατά κανόνα αυτοί που ΔΕΝ είχαν να πουν και κατι), ενώ κάποιοι θέλησαν να με 'κολλήσουν στον τοιχο' υποβάλοντας μου 'δύσκολες' ερωτήσεις, χωρίς να περιμένουν και καμμία απαντηση.
Καθησα νυχτιάτικα και έγραφα μεχρι της 3:30 το πρωί, είχε και ο μικρός ωτίτιδα. Δεν σεβαστηκαν όμως τον κοπο μου και ΔΕΝ δημοσιευσαν τις απαντησεις μου στα δύσκολα ερωτήματά τους. Επειδή λοιπον λυπάμαι τον κόπο μου και επειδή τις απαντησεις που έδωσα δεν τις ήξερα και εγω μεχρι την ώρα που τις έγραφα τις δημοσιευω τώρα εδώ.
_________________________________________
ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΘΕΟΠΡΟΒΛΗΤΟΥ ΕΠΙΣΤΟΛΗ Α'
ΠΕΡΙ ΘΑΥΜΑΤΩΝ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΘΕΟΥ: Γιατί εφόσον ο Θεός (ο πατέρας μου, δηλαδή, που σε προβάλλει theoprovlite) είναι παντοδύναμος και φιλεύσπλαχνος κλπ δεν κάνει ποτέ να φυτρώσει κάποιο ακρωτηριασμένο μέλος ή ακόμη εκ γενετής μη ανεπτυγμένο μέλος στο ανθρώπινο σώμα; Γιατί κανείς όσο πιστός και αν είναι δεν προσεύχεται για ένα τέτοιο θαύμα και θεωρεί δεδομένο ότι αυτό είναι πέρα και από τις δυνάμεις του παντοδύναμου Θεού; (Του Μπαμπά για να μην ξεχνιόμαστε, theosalemene). Ωραίο επιχείρημα, λογικότατο και ακαταμάχητο, μου άρεσε, το υιοθετώ και το τοποθετώ στη φαρέτρα μου με τα βέλη-επιχειρήματα ενάντια στη θρησκευτική βλακοφροσύνη.
________________________________ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν φανταζεσαι ΠΟΣΟ χαιρομαι οταν διαφοροι πεφτουν οι ιδιοι στο λακκο που προσπαθουν να ανοιξουν για τους αλλους.
Αν δεν απατωμαι η αφορμη που ξεκινήσαμε τη συζητηση στη συγκεκριμενη ανάρτηση του αθεϊστικού αυτού blog ειναι η αμφισβήτηση του γνωστού "θαύματος" στη Συρια η οποία συνοδεύεται από πλειστα ειρωνικά σχόλια.
Οριστε η αποδειξη που ζητας. Μελη συγκολουνται. Τι, δεν το πιστευεις; Δεν φταιω εγω. Την μια ζητας extreme αποδειξεις περί των θαυμάτων του Θεού και οταν σου δινεται η απάντηση την θεωρεις ψευδη και κατασκευασμενη ως extreme. Δεν μπορουμε να παμε μπροστα ετσι. Ή θα δεχθεις οτι το θαυμα στη Συρια ειναι αληθες ή δεν θα θέτεις τετοια ερωτηματα.
Παντως αντιστοιχα περιστατικα, συγκολησης μελους έχουν υπαρξει κατα την πιστη του καθενος. Για αυτους δε που εφτασαν σε μεγαλυτερο βαθμο πιστης δεν χρειαστηκε καν να υπαρξει υλικο χερι, όπως στην περίπτωση του γέροντα Ιερώνυμου της Αίγινας. Η ενεργεια τους ηταν ανωτερη και απο την ύλη.
Τωρα σε θεωρητικο επίπεδο, πριν απαντηθει για το εαν υπαρχουν μελη που φυτρωνουν θα πρεπει να πας πιο πισω στην θεολογικη σου αναζητηση.
Θα πρεπει να δεχθεις σαν χριστιανικο αξιωμα πως Ο,τι μας συμβαινει ή ο Θεος το θελει ή ο Θεός το επιτρέπει. Οταν λεω να δεχθεις δεν εννοω να το υιοθετησης, περιγραφω την Ορθοδοξη θεση (οσο μπορω γιατι θεολογος δεν ειμαι).
Δευτερο αξιωμα που θα πρεπει να δεχτεις ειναι πως σε εναν φθαρτο κοσμο που βρισκεται σε πτωση, το “κακο” δεν ειναι παντα κακο και το “καλο” δεν ειναι παντα καλο.
Τριτο αξιωμα ειναι οτι ο Θεος εχει την διοραση την προοραση και την προγνωση για την ψυχη και τις αντιδρασεις το καθενος.
Τεταρτο αξιωμα που θα πρεπει να δεχτεις ειναι οτι ο Θεος δεν αφηνει καποιον να πειρασθει παραπανω από τις δυναμεις του. Απο οτι μπορει να σηκωσει.
Και πεμπτο αξιωμα ειναι οτι ο Θεος εχει θεσει καποιους ΦΥΣΙΚΟΥΣ κανονες βασει των οποιων λειτουργουν ολα. Οσο και να πηδας από το παραθυρο, κατω θα πεφτεις και θα τσακιζεσαι. Οσο και να κρατας την αναπνοη σου δεν θα μαθεις να ζεις χωρις οξυγονο. Και το θαυμα καποιους φυσικους κανονες ακολουθει.
Ακομα και η Παρθενογενεση της Μαριας η οποια καποτε φανταζε παραμυθι σημερα εξηγειται απολυτως επιστημονικα. Μια πληγη επουλωνεται, ενα χερι δεν φυτρωνει ομως. Θα πρεπει να υπαρξει καποιος ΠΟΛΥ συγκεκριμενος λογος για να φυτρωσει και ο λογος να ειναι τοσο σημαντικος που ο Θεος να πρεπει να αλλαξει γνωμη. (Οι εκφρασεις ειναι βεβαιως ανρωποκεντρικες για να μπορεσουμε να συννενοηθουμε).
Ας πάρουμε ενα δυσαρεστο γεγονος. Υπηρχουν τα εξης ενδεχομενα:
Παντως αντιστοιχα περιστατικα, συγκολησης μελους έχουν υπαρξει κατα την πιστη του καθενος. Για αυτους δε που εφτασαν σε μεγαλυτερο βαθμο πιστης δεν χρειαστηκε καν να υπαρξει υλικο χερι, όπως στην περίπτωση του γέροντα Ιερώνυμου της Αίγινας. Η ενεργεια τους ηταν ανωτερη και απο την ύλη.
Τωρα σε θεωρητικο επίπεδο, πριν απαντηθει για το εαν υπαρχουν μελη που φυτρωνουν θα πρεπει να πας πιο πισω στην θεολογικη σου αναζητηση.
Θα πρεπει να δεχθεις σαν χριστιανικο αξιωμα πως Ο,τι μας συμβαινει ή ο Θεος το θελει ή ο Θεός το επιτρέπει. Οταν λεω να δεχθεις δεν εννοω να το υιοθετησης, περιγραφω την Ορθοδοξη θεση (οσο μπορω γιατι θεολογος δεν ειμαι).
Δευτερο αξιωμα που θα πρεπει να δεχτεις ειναι πως σε εναν φθαρτο κοσμο που βρισκεται σε πτωση, το “κακο” δεν ειναι παντα κακο και το “καλο” δεν ειναι παντα καλο.
Τριτο αξιωμα ειναι οτι ο Θεος εχει την διοραση την προοραση και την προγνωση για την ψυχη και τις αντιδρασεις το καθενος.
Τεταρτο αξιωμα που θα πρεπει να δεχτεις ειναι οτι ο Θεος δεν αφηνει καποιον να πειρασθει παραπανω από τις δυναμεις του. Απο οτι μπορει να σηκωσει.
Και πεμπτο αξιωμα ειναι οτι ο Θεος εχει θεσει καποιους ΦΥΣΙΚΟΥΣ κανονες βασει των οποιων λειτουργουν ολα. Οσο και να πηδας από το παραθυρο, κατω θα πεφτεις και θα τσακιζεσαι. Οσο και να κρατας την αναπνοη σου δεν θα μαθεις να ζεις χωρις οξυγονο. Και το θαυμα καποιους φυσικους κανονες ακολουθει.
Ακομα και η Παρθενογενεση της Μαριας η οποια καποτε φανταζε παραμυθι σημερα εξηγειται απολυτως επιστημονικα. Μια πληγη επουλωνεται, ενα χερι δεν φυτρωνει ομως. Θα πρεπει να υπαρξει καποιος ΠΟΛΥ συγκεκριμενος λογος για να φυτρωσει και ο λογος να ειναι τοσο σημαντικος που ο Θεος να πρεπει να αλλαξει γνωμη. (Οι εκφρασεις ειναι βεβαιως ανρωποκεντρικες για να μπορεσουμε να συννενοηθουμε).
Ας πάρουμε ενα δυσαρεστο γεγονος. Υπηρχουν τα εξης ενδεχομενα:
1. Να μην γινει ποτε.
2. Να παει να γινει αλλα να να αποφευχθει τελευταια στιγμη.
3. Να γινει αλλα χωρις καμμια συνεπεια.
4. Να γινει αλλα με ελαφρες συνεπειες.
5. Να γινει με σοβαροτερες συνεπειες αλλα αναστρεψιμες φυσικα, ιατρικα.
6. Να γινει αλλα με σοβαρες συνεπειες αναστρεψιμες υπερφυσικα.
7. Να γινει με μη αναστρεψιμες συνεπειες.
8. Να ειναι θανατηφορο.
Για καθε πραγμα λοιπον ο Θεος εχει για τον καθενα τις παραπανω επιλογες. Συχνοτερα δε τις επιλογες δεν τις εχει ο Θεος αλλα εμεις (π.χ. αυτος που γκαζωνει στην εθνικη μεθυσμενος) αλλα και παλι βεβαια επεμβαινει ο Θεος είτε για να σωσει καποιον είτε για να τον αφήσει να αυτοτιμωρηθει.
Στην περιπτωση λοιπον του κομμενου μελους αν δεν επρεπε να συμβει δεν θα συνεβαινε. Θα μπορουσαν π.χ. αυτοι με τα κομμενα μελη απο τροχαια να ειναι οχι 1.000 αλλα 50.000.
Αυτοι λοιπον που δεν επρεπε να ακρωτηρισθουν ΔΕΝ ακρωτηριασθηκαν. Γι αυτους που ακρωτηριασθηκαν “επρεπε” τα πραγματα να γινουν έτσι. Τωρα το γιατι, εξαρταται ΑΠΟΛΥΤΩΣ κατα περιπτωση.
Μην πεις παντως γιατι να υπαρχει ετουτο το κακο, γιατι εκεινο, γιατι το αλλο. Υπαρχει τετοια ελευθερια στον ανθρωπο που μπορει να επιλεγει ακομα και να κανει κακο στον αλλον. Διαφορετικα αν ο Θεος επενεβαινε προληπτικα ή κατασταλτικα στις ανθρωπινες σχεσεις θα μιλουσαμε για την απολυτη δικτατορια του Όργουελ και χειροτερα. Ενω τωρα ακομα και εσυ εχεις την ελευθερια να μην πιστευεις.
Ο Θεος παντως δεν πετα κανεναν στον Καιάδα όπως εμεις. Καποιοι ομως πετιουνται από μονοι τους.
4 σχόλια:
Οι άθεοι είναι η πιο φανατικοί θρησκόληπτο από όλους. Κι ήταν στο χέρι τους θα ξαναρχίζαν τους διωγμούς.
Εγώ πιστεύω ότι για τη συμπεριφορά τους αυτή ευθύνεται η συνείδησή τους που τους πέφτει βαριά σαν μπάλλα από μολύβι.
Τώρα που το αναλογίζομαι, κι οΣαούλ, προτού τον καλέσει ο Κύριος, κάπως έτσι δεν συμπεριφερόταν;
Άρα, ίσως, δε θα έπρεπε να μας εκπλήσσει τέτοια συμπεριφορά, αλλά η αντίθετη...
Υπαρχει και η εκλογικευση a priori και a posteriori των γεγονοτων αν το
δογμα αναπαυει τη συνειδηση εχει καλως εαν ομως ο αβασταχτος πονος γονατισει και σκοτωσει τοτε τι θα πουμε το επετρεψε ο θεος? Υπαρχουν τετοιες περιπττωσεις ο πονος εχει και
κακη και σκοτεινη πλευρα Υπαρχουν ανθρωποι και υπηρξαν που πεθαναν απο πονο μηπως ο θεος δοκιμαζει τις αντοχες μας θελει να μας παει στα ακρα να δει ποτε θα κανουμε μπαμ και επιτρεπει τον αβασταχτο πονο?
Και μη μου πεις οτι οποιος πεθαινει ετσι σωζεται η οτι ο θεος το επετρεψε για να σωθει αυτα τα επιχειρηματα εκλογικευουν αντι δινουν σαφεις απαντησεις ειναι υπεκφυγες μπροστα στο αγνωστο στοιχειο του παραλογισμου που συνθετει αυτο που ο ανθρωπος αντιλαμβανεται σαν δημιουργια και σαν κοσμο μεσα απο το δογμα
@anonymos
Επεισερχεσαι στο θεμα του πόνου γενικώτερα. Το αρχικο ερωτημα που ειχε τεθεί ηταν αν φυτρωνουν ή δεν φυτρωνουν ανθρωπινα μελη μετα από θαυμα με σκοπό να απαξιωθει η πίστη στο Θεό. Δικαιολογημενο το ερωτημα αν και λίγο τσίπικο.
Στην Χριστιανικη πίστη υπαρχει ενας παραλογισμος που δεν δικαιολογειται. Αυτος του μαρτυρίου του Χριστου του ίδιου ο οποίος εφτασε να πει 'απελθετω απ εμου το ποτηριον τουτο' προς εναν πατερα που του φώρτωσε στην πλατη βαρη που δεν θα μπορουσε να αντεξει.
Αυτο ηταν τοσο παραλογο που γι αυτο οι Μουσουλμανοι οι οποίοι σεβονται τον Χριστό σαν προφητη ισχυριστηκαν οτι δεν σταυρωθηκε καν διοτι θα ηταν απρεπεια.
Αυτο δε ειναι που κανει ακομα πιο παραλογη την εμμονη των μαθητων του Χριστου να πιστευουν σαν Θεό ενα προσωπο που υπέφερε πόνο και εξευτελισμό.
Ο πάσχων Θεός αν μη τι αλλο δεν μπορει να κατηγορηθει ως κριτης εκ του ασφαλους στην κοσμαρα του οπως ισως να υπονοει καιο Peter Gabriel στο κομματι 'Blood of Eden'
'The heated and the holy, oh they're sitting there on high, so secure with everything they're buying.'
Αν προσπαθησεις δε να ερμηνευσεις τον πόνο μεσα από μια μη θεϊστικη αντιληψη, τοτε το καλυτερο που εχεις να κανεις ειναι να μοιραζεις σε νοσοκομεια αλλά και τα μαιευτηρια ενέσεις ευθανασίας.
Αν θελεις δε να σου πω και το δικο μου δογμα αυτο ειναι:
Ο άνθρωπος ακριβως επειδη ειναι λογικο ον γι αυτο και καλλιστα μπορει να αντιληφθει τον θεό μεσα από την λογική. Η πίστη ακολουθεί.
Επειδη δε δεν μπορω να εκφρασω τους παντες που πιστευουν (ή "πιστεύουν"), θα αναφερθω στην δική μου αντιληψη. Σε ενα ματς Πίστη vs Λογική και Αθεϊα vs Λογική το σκορ ειναι κατά πολύ ευνοϊκότερο για την Πίστη παρά για την Αθεϊα.
Δεν μπηκα ποτε στην διαδικασία να μπω στο παιχνίδι Πίστη vs Αθεϊα διότι η Λογική απουσιαζει πλήρως και ειμαι αρκετα ορθολογιστής. Γι αυτο και κατα βαθος θεωρώ τους περισσότερους Άθεους (και όχι τους Αγνωστικιστες) ως θρησκόληπτους.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΟΣΑ ΠΑΡΑΘΕΤΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΩ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΤΑΥΡΩΣΗ ΟΤΙ
ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟ ΟΥΤΕ ΑΣΕΒΕΙΑ ΟΥΤΕ ΑΛΛΟΘΙ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΘΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΘΕΟ ΩΣ ΑΜΕΤΟΧΟ ΣΕ
ΕΝΑ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΑΥΤΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ???
ΕΙΝΑΙ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ ΚΑΙ Ο ΠΑΥΛΟΣ
Η ΣΤΑΥΡΩΣΗ ΚΡΥΒΕΙ ΕΝΑ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΝΑ ΔΟΓΜΑ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΛΟΓΙΚΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙ ΠΑΡΑ ΜΕ ΗΜΙΜΕΤΡΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΝΟΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΤΥΛ ΣΤΑΥΡΩΘΗΚΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΜΑΣ
Δημοσίευση σχολίου