8/10/08

ΟΙ ΜΕΛΙΤΖΑΝΕΣ ΤΗΣ ΟΡΓΗΣ

ΚΑΙ Η ΘΛΙΨΗ ΤΟΥ 'ΝΑΥΤΙΛΟΥ' ΑΠ' ΤΗΝ ΞΑΝΘΗ

«Έλα τ’ απόγευμα απ’ το σπίτι», μου λέει ο πατέρας μου πριν φύγει, «έχουμε μελιτζανοσαλάτα. Τόνους ολόκληρους!»

«Τί εννοείς "τόνους ολόκληρους";» τον ρωτάω.

«Μαζέψαμε δυό σακιά», μου απαντάει. «Τις πήραμε απ’ το χωράφι».

«Πατέρα; Πάλι "ληστέψατε κάποιο χωράφι";» τον ρωτάω περιπαιχτικά.

«Όχι. Είναι στον Νέστο, ένας που έβαλε ολόκληρο χωράφι και τις μοιράζει τζάμπα».

«Γιατί;» τον ρωτάω με περιέργεια.

«Γιατί; Γιατί τον είπανε τον καημένο να βάλει μελιτζάνες για να τις πάρει το εργοστάσιο. Βιολογικές παρακαλώ. Χωρίς λίπασμα, χωρίς τίποτα».

«Και;»

«Και, όταν ήρθε η ώρα να τις πάει για πούλημα του είπανε πως δεν του τις παίρνουνε».

«Αυτό είναι τρελό».

«Όχι αγόρι μου. Δεν είναι τρελό. Δεν καταλαβαίνεις;» με ρωτάει.

Αλλά καταλαβαίνω πολύ καλά και τον συμπληρώνω:
«Για να τον αναγκάσουνε να ρίξει την συμφωνηθείσα τιμή

«Ακριβώς! Ούτε πέντε σεντς το κιλό

«Και τί θα κάνει τώρα;»

«Θα τα περάσει με την φρέζα. Τίποτα δε’ θ’ αφήσει. Μέχρι τότε, έχει βγάλει έναν πάγκο και δίνει σ’ όποιον περνάει τζάμπα».

«Κατάλαβα».

«Θά ’ρθεις;»

«Όχι... μου κόπηκε η όρεξη...»

«Μην το βλέπεις έτσι... Τουλάχιστον να μην πάει στα σκουπίδια τόσο φαΐ. Κρίμα είναι... τόσος κόσμος πεινάει».

«Κι ο αγρότης; Πώς θα τα βγάλει πέρα;» ρώτησα.

Ο πατέρας ανασήκωσε τους ώμους μην ξέροντας να απαντήσει. Έκλεισε την πόρτα κι έφυγε.

Αληθινός διάλογος,
εν Ξάνθη, Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2008.

Σχόλια κανείς;..
Μεταφορά από το http://naytilostoydiadiktyoy.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια: