1/12/08

SHOULD THE CHURCH ALSO JUSTIFY ADULTERY?


ΝΑ ΑΠΕΝΟΧΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΟΙΧΕΙΑ;

Η ΦΙΝΛΑΝΔΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΕ ΒΑΘΥ ΧΕΙΜΕΡΙΟ ΣΚΟΤΟΣ

Και ενώ νέα μαζική προπαγάνδα υπέρ της Εκκλησιαστικής αποδοχής της ομοφυλοφιλίας ετοιμάζεται από την οργανωμένη gay oικουμενιστική μαφία στην οποία έχει περιέλθει πλήρως η Μητρόπολη Ελσινκίου και μεγάλο μέρος της Φινλανδικής Ορθόδοξης Εκκλησίας (απλά είναι ζήτημα ημερών η δημοσιοποίησή της) και επειδή κάποιοι -Φινλανδοί κυρίως- αναγνώστες ίσως θεωρήσουν πως οι αναγραφόμενες στο blog θέσεις δήθεν αποτελούν αποκλεισμό ανθρώπων με ομοφυλοφιλική προδιάθεση από την Εκκλησία θα κάνουμε έναν παραλληλισμό με μια άλλη πτωτική κατάσταση, την μοιχεία.

Γνωρίζω πως υπάρχουν περιπτώσεις που ο ένας από τους δύο συζύγους μονομερώς απέχει από την συζυγική σχέση καταδικάζοντας τον έτερο σε υποχρεωτική αποχή, χάρισμα που δεν διαθέτουν όλοι οι άνθρωποι.

Σε άλλες πάλι περιπτώσεις, μαρκοχρόνιες σοβαρές ασθένειες όπου ένας εκ των συζύγων είναι σε κατάσταση φυτού, επίσης καταδικάζουν σε υποχρεωτική αποχή το υγειές μέλος.

Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις έχουμε και την εγκατάλειψη συζυγικής στέγης ή και της διαστάσης του ζευγαριού.

Και στις τρεις ανωτέρω περιπτώσεις άλλοι άνθρωποι διαθέτουν ή βρίσκουν το σθένος να κρατήσουν υπέρ φύση την εγκράτεια, άλλοι όμως, και μετά από επίπονη προσπάθεια για αποχή μοιραία υποκύπτουν, άλλοτε σποραδικά και άλλοτε τακτικότερα, άλλοτε σε εφήμερες και άλλοτε σε μόνιμες εξωσυζυγικές σχέσεις.

Για την Εκκλησία μια τέτοια πτωτική κατάσταση και ανεξαρτήτως υπαιτιότητας θεωρείται μοιχεία. Δεν αποκλείεται μάλιστα πολλοί από τους ανθρώπους που ευρίσκονται σε αυτην την τραγική θέση να είναι συνειδητά μέλη της Ορθόδοξης Εκκλησίας που απλά δεν μπορούν να βιάσουν την φύση τους περισσότερο από τις δυνάμεις τους.

Εδώ η Εκκλησία και ο διακριτικός πνευματικός δεν μπορεί να καταδικάσει ελαφρά τη καρδία έναν τέτοιον άνθρωπο με τον ίδιο τρόπο που θα καταδίκαζε ως μοιχό έναν φιλήδονο, έναν αμοραλιστή ή έναν γυναικά εκ πεποιθήσεως. Και αυτό γιατί ο εν αδυναμία συνάνθρωπος έχει επίγνωση της πτώσης του ακόμα και αν αυτή ειναι αναπόφευκτη. Απο εκεί και πέρα η ανοχή και ο χειρισμός μιας τέτοιας κατάστασης επαφίεται στην διάκριση του κάθε πνευματικού και την Οικονομία της Εκκλησίας.

Στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Φινλανδίας όμως αν αντιστοιχήσουμε την μοιχεία με την ομοφυλοφιλία θα είχαμε να κάνουμε με τις εξεις τραγικές να μην πω αιρετικές καταστάσεις:

Ορθόδοξοι ιερείς να διατείνονται πως επειδή η μοιχεία σε πολλες περιπτώσεις είναι ανθρωπίνως αναπόφευκτη να αποχαρακτηρισθεί από αμάρτημα και από ανθρώπινη πτώση, να χαρακτηρισθεί ως φυσιολογική πρακτική, να γίνει ο μοιχός αποδεκτός από το Εκκλησίασμα με βάση την συγκεκριμένη του ιδιότητα την οποία όχι μόνο θα διατηρεί αλλά και θα προβάλλει ανοικτά, να υιοθετήσει το κράτος νομοθετική ρυθμίση που να χαρακτηρίζει επίσημα την παράνομη σχέση ως νόμιμη και να κατοχυρώνει νομικά τους μοιχούς ως ζευγάρι, να υιοθετήσει η Εκκλησία "Ευχήν προς Μοιχούς", να δημιουργηθεί στους κόλπους της και Οργάνωση Μοιχών Ορθόδοξης Εκκλησίας που θα περιφέρουν υπερήφανα την εξωσυζυγική σχέση τους στους δρόμους του Ελσίνκι σε παρελάσεις Adulterer Pride και να γίνονται ακολουθίες και Θείες Λειτουργίες ειδικά για μοιχούς.

Ω τις βλασφήμιας και του παραλογισμού! Το ερώτημα είναι: Πως θα βγει η Ορθόδοξη Εκκλησία της Φινλανδίας από το βαθύ σκότος ενός βαρύ χειμώνα που νεοφώτιστοι ετεροδιδάσκαλοι την έχουν οδηγήσει;

Πορεύου και μηκέτι αμάρτανε (Ιωαν 8:11)

________________________________________




THE FALL OF THE FINNISH ORTHODOX CHURCH INTO Α DARK WINTER

While a new mass pro-gay propaganda for the ecclesiastical acceptance of homosexuality is being prepared by the Organized Gay Ecumenist mafia that fully controls the Diocese of Helsinki and gradually has set her nets allover the Finnish Orthodox Church, threatening and blackmailing the Orthodox who resist, and because some brothers and sisters in Christ –especially from Finland- might deliberately or mistakenly interprete that the aspects written on this blog could be “exclusion of people with homosexual tendencies from the Orthodox Church” we shall make a parallelism between homosexuality and adultery to make both our views as well as the Orthodox perspective on the issue more evident.

I know of cases when one of the two spouses unilaterally abstains from marital relationships, condemning the other spouse to obligatory abstinence, a gift that not all people may have.

In some other cases, serious chronic illnesses when one of the spouses may be in a condition of a coma also condemn the health member of the couple to obligatory abstinence.

Finally, there are cases when a spouse abandons residence or the couple is separated after a unilateral decision.

In all of the above cases, others have or get the strength to keep chastity even beyond their own nature, while others after several efforts they finally give in to occasional or permanent extra-marital affairs.

According to the Church such a fall no matter how excused, it is considered as adultery while it’s not impossible at all that persons facing such a trial may be active and conscious members of the Orthodox Church, but they are just not able to force themselves beyond their limits and capacities.

Here the Church and a priest with discernment wouldn’t easily condemn a person in that position, at least not in the same way as he would condemn as adulterer a voluptuous and immoralist person who runs after women. And this is so because the weak person, our brother, DOES have consciousness of his fall even if this were excusable or inevitable. From then on it is up to the Spiritual father to deal with discernment and Church Tolerance (Oeconomia) with his spiritual child with a view to sanctity and salvation.

However when it comes to the Orthodox Church of Finland, if we correspond adultery to homosexuality we shall come up with the following tragic if not heretical situation:

Orthodox priests claiming that since adultery in many cases is humanly inevitable then we should de-characterize it from being a sin and name it as a natural situation, the adulterer should be approved and accepted by the Church along with his fall which he will be free to openly demonstrate, the State should adopt new laws in order to legalize extra-marital relations and give the couple of the adulterers same rights as legal spouses, the Church should introduce Ecclesiastical Service as “Blessing to adulterers”, then to found an “Orthodox Adulterers Organization” that would publicly demonstrate their extra-marital relationship in “Adulterer Pride” marches and finally to establish Ecclesiastical Services and Divine Liturgies specially for adulterers!

Oh what a blasphemy and insanity! The question is: How is the Finnish Orthodox Church going to come out from the deep darkness of a heavy winter that newly “enlightened” self proclaimed teachers of novelties have lead Her to?

Mene, ja älä silleen syntiä tee
go, and sin no more (John 8:11)

______________________________________

Orthodox Archbishop of Finland recognizes gay civil marriage and Gay "married" couples in the Orthodox Church

His Holiness Leo, the Orthodox Archbishop of Finland has publicly recognized same sex civil marriages and claims that "married" gay laymen are welcome to work and participate in all areas of the Orthodox Church, save as clergy.

I an interview appearing in the November 13 issue of the official newspaper of the Lutheran Orthodox Church “Kotimaa” (Homeland), the Archbishop has also stated that registration of same sex married couples as parish members is not a problem. “We don’t ask people who wish to participate on our parish and in liturgical life about their marital status,” he said.

According to the Archbishop, moral and ethical issues are to great extent cultural issues.

"Especially in Eastern Europe, the leaders of the Orthodox Churches are obliged to balance such issues because of noise from extreme fundamentalist organizations. Among those circles liberalism is not in fashion."

According to Archbishop Leo, the Orthodox Church is cautious not to touch on issues that have to do with homosexuality.

"Whoever is registered as a couple with a spouse of the same sex cannot enter the orders of clergy. However for Church workers and collaborators we do not apply the same criteria"

The interview was also published in the high circulation Finnish daily newspaper "Helsingin Sanomat"

Several of Archbishop Leo's close associates are known pro gay-rights / gay-marriage activists and founding members of the Finnish ecumenical Christian homosexual organization "Yhteys" as well as members of the Orthodox homosexual organization "Satenkaariseura". Several Finnish Orthodox priests are OPENLY members of these organizations with the approval of the local ranking prelate of Helsinki, Metropolitan Ambrosius, in whose diocese most of these priests work and promote their ideas.

Orthodox members of these same pro gay organizations been known to cause controversy among the faithful occasionally by promoting the homosexual agenda and activities such as gay parades and participation in ecumenical liturgies for homosexuals. The Finnish Orthodox magazine "Aamun Koito" has also published controversial articles promoting a homosexual agenda, such as one depicting Saints Sergius and Bacchus as homosexuals and the patron saints of the homosexuals and another portraying Jesus Christ himself as having a special friendship with Apostle John the Theologian. It is unclear as yet what relationship the authors of these articles or the publishers of the magazine have with Satakaariseura or Yhteys. The pro gay organizations and the ideas promoted in Aamun Koito present homosexuality as a non-issue or a sin to be confessed but as a natural option, etc.

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Θεοπρόβλητε,

ως πνεύμα αντιλογίας που είμαι αλλά και για να κάνεις λίγη "προπόνηση" ας γίνω "δικηγόρος του διαβόλου". Ας προσποιηθώ λοιπόν πως είμαι κάποιος εκ των "κατηγορουμένων":)


Ποιοι είναι οι Ορθόδοξοι ιερείς που τάσσονται ανοιχτά υπέρ της ομοφυλοφυλίας; Ονόματα και στοιχεία. Ο π. Heikki ας πούμε είναι παντρεμένος με μια πολύ όμορφη πρεσβυτέρα(ατράνταχτη ένδειξη αθωότητας-εκτός αν τον κατηγορήσεις για αμφισεξουαλικό), όλα τα (σχετικά με την ομοφυλοφιλία) workshops του WCC που συμμετείχε ήταν "καθαρά"-ήτοι δεν δείχνουν κανένα σημάδι υποστήριξης των gay.Στην οργάνωση που λες πως συμμετέχει, δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να τον συνδέει παρά το ότι ζει στην ίδια χώρα.

Που είδες το "προτεσταντικό" παρελθόν της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Φινλανδίας εφόσον το παρελθόν της, τουλάχιστον εδώ και καμιά 1000αριά χρόνια,είναι συνέχεια της ΡΩΣΙΚΗΣ Ορθόδοξης παράδοσης. Μήπως απλά εχθρεύεσαι τους Προτεστάντες και προσπαθείς να μας συνδέσεις μαζί τους, ενώ απλά έχεις φονταμενταλιστικά απωθυμένα;Μήπως μισείς το Πατριαρχείο μας;

Μήπως ΕΣΥ την έπεσες σε κάποιον ορθόδοξο, δεν σου έκατσε και τώρα προσπαθείς να εκδικηθείς;Μήπως, σε τελική ανάλυση ΕΣΥ είσαι ο ομοφυλόφιλος;

Είσαι έτοιμος αύριο να σταθείς σε Επισκοπικό Δικαστήριο (του Οικ.Πατριαρχείου ας πούμε) και αν αποδειχθείς ανεπαρκής, να λάβεις τις Νομοκανονικές ποινές που προβλέπονται σε λαϊκούς;

Ουφ, τελείωσα:))Νομίζω πως κάπως έτσι θα σε αντιμετώπιζαν:)

Theoprovlitos είπε...

@Vaterpanajiotis

Τι να πρωτοαπαντησω τωρα. Θα τα γραψω όπως μου ερθουν.

Α. Η Φινλανδική Εκκλησία από το σημειο και μετα που απαρτίζεται από προσύλητους εκ Προτεσταντων, με ελάχιστη Ρωμαιοκαθολική και Ορθοδοξη Πραγματεια στην γλώσσα τους και ανυπαρκτη (λογω Κομμουνισμου) συνεχεια δεν ειναι συνεχιστες καμμιας Ρωσσικής ή άλλης παραδοσεως. Εξ αλλου ΟΙ ΙΔΙΟΙ αναιρουν τις παραδοσεις -όπως προκυπτει απο τα γρφομενα τους- και κατασκευάζουν ενα μεταμοντερνο εθνοφυλετικο κατασκευασμα που οι ίδιοι αποκαλουν "Φινλανδικη Ορθοδοξια".

Β. ΑΠό όσο θυμάμαι μια φορα που έτυχε να κοιμηθω στο ίδιο κρεββατι σε ξενοδοχειο με Φινλανδοι ομοφυλοφιλο ουτε μου την έπεσε ουτε του την έπεσα. Αλλα αν τυχει και πας στο ελσινκι να προσεχεις γιατι μπαινεις σε ζωνη υψηλου κινδύνου γιατι όπως έγινε και στα Σοδομα με τους Αγγελους οι αλλαξοκωλιες μεταξύ λαϊκων, ανωτερου και κατωτερου κλήρου έχουν μεγαλη πέραση.

Γ. Ότι ήταν να καταθεσω σε Συνοδικο Δικαστηριο που λεγεται το εχω ήδη καταθεσει στο Οικουμενικο Πατριαρχειο και στο Αρμοδιο γραφειο της Εκκλησιας της Ελλαδος. Απο εκει και περα ντοκουμεντα αλλα και μαρτυριες υπαρχουν άφθονες. Δεν νομιζω να εχει ασχοληθει με δαυτους μεχρι και το Ρωσσικο Πατριαρχειο ετσι αστηρικτα. Εξ αλλου τα οσα ντοκουμεντα έχω ήδη παρουσιασει δεν σου αρκουν;

Για τον π. Heikki δεν ξερω τι είναι. Αυτο που ξερω είναι πως μια Ορθοδοξη Πρεσβυτερα η οποία μεθα μεχρις αναισθησίας μερα μεσημερι σε καντινα σε Ελληνικό νησί και την παρατα ο σύζυγος της ο Ορθοδοξος ιερεας για να ερθει να την μαζεψει αργοτερα οταν ξεμεθυσει αν μη τι αλλο ΔΕΝ μπορει να εχει καμμια σχεση με τους όρους εγρατεια σε οποιοδηποτε επιπεδο.

Εξ αλλου διαφορες "προσκυνηματικες" επισκεψεις Ορθοδοξης Φιναλδνικης νεολαιας υπό τον π. Heiiki εντυπωσίασαν μεχρι και τους Ελληνες μπαροβιους στην Νεα Φιλαδελφεια.

Τωρα και αμφισεξουλικος να μην είναι (οι Εσθονοι θα γνωριζουν καλυτερα) είναι πολλά τα λεφτα Άρη ωστε να περασεις τον γαμο των ομοφυλοφίλων και την χειροτονια γυναικων στην Ορθοδοξη Εκκλησια εκπροσωπώντας ισοτιμα και τις Προτεσταντικες εκκλησίες, ωστε να επιτευχθει το Κοινον Ποτηριον όπως και οι ίδιοι ευθαρσως αναφερουν. Το Filioque παντως το ακουσα ο ίδιος από το στοματακι του όταν στεκομουν δίπλα του σε καποια οικουμενιστικη εκδηλωση.

Τα στοιχεια που ζητας ειναι εδω. Τωρα αν σε αλλες οργανωσεις του WCC κρυβει τις δρατηριοτητες του στην Φιναλδνια ψαξτo μηπως προκειται περι κρυφοαδελφης υπό πολλαπλή έννοια.

Members of Yhterys Organization

Heikki Huttunen, pastori, Espoo
Jyrki Härkönen, toimittaja, Lohja
Johannes Karhusaari, Helsinki
Tapani Kärkkäinen, Helsinki
Juha Lampinen, ylidiakoni, Helsinki
Tarja Lehmuskoski, Helsinki
Timo Lehmuskoski, rovasti, Helsinki
Leena Mikkilä-Huttunen, Espoo
Aino Nenola, TM, Helsinki
Markku Salminen, pastori, Helsinki

http://www.yhteys.org/ortodoksit_frame.html

Τωρα οσον αφορα εμένα θα μπορουσα να μην ασχοληθω συμφωνα με το ρητό "Μακρυα από τον κ@λο μου και όπου θελει ας παει".

Αν πηρα θεση το κάνω για τους παρακατω λόγους

Α. Γιατι βλεπω επί 13 έτη την μαφια να κερδιζει εδαφος.

Β. Γιατι ενα νεο παιδι Φινλανδό φίλο μου που ειχα σαν παιδί μου, ομοφυλόφιλο, μόλις επεστρεψε στην Φινλανδια τον άρπαξαν τα εκκλησιαστικα ομοφυλοφιλικα κυκλωματα και τον κατεστρεψαν τον έστρεψαν δε εναντιον μου (πολλες πληροφοριες τις εχω αντλησει και από τον ίδιο).

Γ. Γιατι βλεπω την Ορθοδοξη Εκκλησια να καταστρεφεται

Δ. Γιατι οι τυποι αυτοι ειναι ΜΑΦΙΑ (ΦΡΕΣΚΟ ΝΕΟ: ξεκινουν μποϋκοταζ κατά της Μονης Βαλααμ επειδη δεν συμπρατει μαζι τους) και εχουν ξεκινησει διωγμό εναντιον των Ορθοδοξων οι οποίοι παιρνουν τηλεφωνα, μου γραφουν ή το σκανε και ερχονται στην Ελλαδα να παρουν δυναμεις.

Ε. Αν στην Φινλανδια υπήρχε Ορθοδοξη Εκκλησια ίσως να ειχα μετακομίσει και εγω εκει, αλλα τωρα που δεν υπαρχει δεν θελω να βιωσω αυτο που και εσεις βιωνετε στην ερημο της Γερμανιας.

Το ποιοι ήταν ομοφυλοφιλοι το ήξερα προ πολλου και δεν με απσχολουσε. Πηρα θεση απο την στιγμη που οι τυποι αυτοι με το παθος τους καπελωνουν την εκκλησια και αλλοιωνουν τις θεσεις της.

Με τους προτεσταντες δεν ταχω ακριβως αν μου διευκρινισεις ποιους προτεσταντες απ ολους. Στο συγκεκριμενο θεμα παντως προτιθεμαι να δημοσιευσω τις θεσεις της Ρωμαιοκαθολικης Εκκλησιας και του Παπα Βενεδικτου οι οποιες ειναι Ορθοδοξοτατες.

Και ενα τελευταιο νεο: Η Gay μαφια ετοιμαζει και νεο προπαγανδιστικό αφιερωμα υπερ της ομοφυλοφιλιας στα επομενα δυο τευχη του Ορθοδοξου περιοδικου που ελεγχει. Εγω έχω μετά τις εμμονές;

Ανώνυμος είπε...

Είσαι πράγματι σαρωτικός. Νομίζω πως τουλάχιστον έπρεπε να τεθεί κάποιο θέμα-για τα δογματικά ζητήματα τουλάχιστον. Σε καταλαβαίνω απόλυτα. Οι ισορροπίες είναι όμως λεπτές. Το Ελσίνκι είναι όντως ζώνη υψηλού κινδύνου για το...ευγενές άθλημα που ανέφερες αλλά νομίζω πως δεν αξιζει να καταστραφεί μια ολόκληρη τοπική εκκλησία για 5-6 "περιέργως δογματίζοντες". Ίσως χρειάζεται να δεις τον παππού προσωπικά...

Theoprovlitos είπε...

@VAterpanajiotis

Μακαρι να τον συναντουσα αλλα εχω την αισθηση πως υπαρχει γυρω του ενας αποτρεπτικος κλειος. Λυπαμαι που το Πατριαρχειο ειναι μονιμως εκτος νυμφωνος σε μεγαλες αλλαγες ενω αλλοι κερδιζουν συνεχως εδαφος.


Αλλα καποιοι εκει ειναι ξεροκεφαλοι ή υπερόπτες πος τους λαϊκους. Δηλαδη ας πουμε τωρα πια που η Νοτια Ιταλία κατελήθη από Ρουμανους που εκαναν εισπήδηση και κατελαβαν και το ιστορικο μοναστηρι του Αγ Ιωάννου του Θεριστη ΠΟΙΟΣ φταει; Καποιοι εκρουαν τον κωδωνα του κινδυνου αλλα δεν εισακουστηκαν.

Στην Ινδονησία τα καταφεραν να εξωθησουν τον προτεργατη της ιεραποστολης εκει στους Ρωσσους της διασπορας και να δημιουργησουν 2 Ορθοδοξες εκκλησιες.

Τωρα κρουουν διαφοροι τον κωδωνα του κινδυνου για την Φινλανδια αλλα δεν εισακουγονται. Ας ειναι οτι είναι αυτοι οι τυποι αλλα ας βγαλουν τουλαχιστον τον σκασμό. Ως αποτελεσμα το βλεπω να δημιουργειται Ρωσικη Μητροπολη ή αλλη Μητροπολη στους οποίους θα πανε τα ικανοτερα λαϊκα στελεχη με ιεραποστολικό και θα μεινει στο Πατριαρχειο μονο το αδελφατο να κανει λειτανιες με φτερα και πούπουλα.

Εκτος των αλλων δε, εκτειθεται ΚΑΙ το πατριαρχειο διοτι ευκολοτατα μπορει να το εκλαβει καποιος πως αφου δεν παιρνει κανενα μετρο αρα συμφωνει.

Ανώνυμος είπε...

Δίνω κάθε δίκαιο στον Θεοπρόβλητο για τη στάση του στο θέμα "Φινλανδική Εκκλησία". Όσο για το να καταστραφεί μία τοπική Εκκλησία, όπως λέει ο πατήρ Παναγιώτης, προσωπικά λέω ότι δεν καταστρέφεται ούτε όταν βγει από τη μέση μία μαφία, ούτε όταν τα πιστά μέλη της πάνε σε άλλη ορθόδοξη δικαιοδοσία. Στην παλιά μου γειτονιά, την Καλλιθέα, αρκετός κόσμος εκκλησιαζόταν συστηματικά στην Αγία Βαρβάρα, που είναι μετόχι των Ιεροσολύμων. Δεν ήταν μέλη της τοπικής Εκκλησίας αυτοί;

Καταστρέφεται η Εκκλησία ως Σώμα Χριστού όταν τα επίσημα κείμενα της Εκκλησίας αυτής διδάσκουν ετεροδιδασκαλίες. Στην περίπτωση αυτή, τέτοια ψευδο-Εκκλησία καλύτερα να πάψει να υπάρχει ("εάν το άλας μωρανθεί, εν τίνι αλισθήσεται;").
Τα κείμενα υπάρχουν, τα φινλαδικά δεν είναι μία άγνωστη γλώσσα όπου δεν βρίσκεται διερμηνέας και μεταφραστής. Να θυμίσω, πως οικουμενικές σύνοδοι συγκλήθηκαν στο παρελθόν επειδή κάποιος κληρικός δίδασκε ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ ετεροδιδασκαλία: Παράδειγμα ο Νεστόριος και ο Ευτυχής, που τίποτα δεν έγραψαν, μόνο είπαν οι έρμοι. Εντούτοις, συγκλήθηκαν Σύνοδοι για τον λόγο αυτό.

Από κει και πέρα, το μπαλάκι είναι στα χέρια του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως. Θέλει το Οικουμενικό Πατριαρχείο να βάλει τάξη ή δεν θέλει και βρίσκει προσχήματα (κατά το όποιος δεν θέλει να ζυμώσει...); Αν θέλει, μπορεί να τους τυλίξει τους Φινλανδούς θεομπαίχτες σε μία κόλλα χαρτί και να είναι σίγουρο πως θα βρεθούν πολλοί άλλοι Φινλανδοί Ορθόδοξοι που θα του πουν "μπράβο". Διαφορετικά, να μην εκπλαγούμε αν μεθαύριο κάποιος Ρώσος Πατριάρχης, με το πρόσχημα της σωτηρίας της Φινλαδικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, χειροτονήσει Φινλανδό επίσκοπο και εγκαθιδρύσει "παράλληλη" δικαιοδοσία εκεί.

Ανώνυμος είπε...

Διο και παρέδωκεν αυτούς ο Θεός εν ταις επιθυμίαις των καρδιών αυτών εις ακαθαρσίαν του ατιμάζεσθαι τα σώματα αυτών εν αυτοίς, οίτινες μετήλλαξαν την αλήθειαν του Θεού εν τω ψεύδει, και εσεβάσθησαν και ελάτρευσαν τη κτίσει παρά τον κτίσαντα, ός εστιν ευλογητός εις τους αιώνας,αμήν. Δια τούτο παρέδωκεν αυτούς ο Θεός εις πάθη ατιμίας. αι τε γαρ θήλειαι αυτών μετήλλαξαν την φυσικήν χρήσιν εις την παρά φύσιν, ομοίως τε και οιάρσενες αφέντες την φυσικήν χρήσιν της θηλείας εξεκαύθησαν εν τη ορέξει αυτών εις αλλήλους, άρσενες εν αρσεσι την ασχημοσύνην κατεργαζόμενοι και την αντιμισθίαν ην έδει της πλάνης αυτών εν εαυτοίς απολάβοντες. Και καθώς ουκ εδοκίμασαν τον Θεόν έχειν εν επιγν΄΄ωσει, παρέδωκεν αυτούς ο Θεός εις αδόκιμον νούν, ποιείν τα μη καθήκοντα....οίτινες το δικαίωμα του Θεού επιγνόντες, οτι οι τα τοιαύτα πράσσοντες άξιοι θανάτου εισίν, ου μόνον αυτό ποιούσιν, αλλά και συνευδοκούσι τοις πράσσουσι.( ΡΩΜ.1/24-32)

Theoprovlitos είπε...

Αγαπητε ανώνυμε,

Συμφωνα με μερικους Φινλανδους ιερεις και τον Θεολογικο Γραμματεα του Αρχιεπισκοπου το συγκεκριμενο εδαφιο "ΔΕΝ αποτελει θεση του Χριστου και της Ορθοδοξης Εκκλησιας" αλλα απλα αντικατοπτριζει τα Ιουδαϊκα πολιτισμικα πιστευω της εποχης και των πολιτισμικων επιδρασεων του Παύλου ως ατόμου.

Τουτεστιν ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΑΙΡΕΣΗ: Εξ αιτιας της ομοφυλοφιλιας και μονο, τιθεται υπο αμφισβητηση η Θεολογικη αυθεντια του Παυλου ενω οι Επιστολες ΔΕΝ μπορουν να εκληφθουν ως απολυτη βαση για την διαμορφωση Ορθοδοξης Δογματικης.

Να το πω και πιο απλά: Αμφισβειτειται το κυρος των Αποστολικων Επιστολών της Καινης Διαθηκης επειδη δεν αποδεχονται την ομοφυλοφιλία.

Αν θυμηθω και κατι αλλο σε αίρεση θα το γραψω σε προσεχες blog.

Ανώνυμος είπε...

Θεοπρόβλητε,

το δόγμα της εκκλησίας δεν είναι αυτό που γράφει ο Παύλος στις Επιστολές του, όπως και η Αγία Γραφή δεν είναι ο Λόγος του Θεού(προτεσταντική θεώρηση) αλλά "λόγος για τον Λόγο του Θεού". Η εκκλησία υπήρχε πριν από τα ευαγγέλια και μάλιστα είναι ο συγγραφέας τους και η αιτία που αυτά είναι θεόπνευστα. Δεν μπορείς να λαμβάνεις ό,τι έγραψε κάθε απόστολος ως "δόγμα".Έγραψε να καλύπτουν οι γυναίκες την κεφαλή τους.Προφανώς οι γυναίκες σήμερα δεν το κάνουν-είναι αιρετικές; Το δόγμα της Εκκλησίας του Χριστού ορίζεται μόνο από τις Οικουμενικές Συνόδους της-και μάλιστα από την βιωματική του καταγραφή.

Θεωρώ λοιπόν διπλή την ...πονηριά των gayδων που όχι μόνο αγνοούν ένα κάρο Κανόνες που αφορούν το ζήτημα αλλά χρησιμοποιούν και εδάφια-ευαγγελικά ή όχι-της Αγ.Γραφής για να δικαιολογήσουν το gayλίκι τους χρησιμοποιώντας την Ιστορικοκριτική Μέθοδο για να αλλάζουν το νόημα που αυτοί επιθυμούν. Αν το έχεις κάπου γραμμένο αυτό (την ερμηνεία τους και την σύνδεση με την ομοφυλοφιλία) είναι πολύ σημαντικό ντοκουμέντο.

Όσο για αυτά που έστειλες στο Πατριαρχείο, κάθετι που στέλνεται στο Πατριαρχείο εναντίον κάποιας τοπικής εκκλησίας, στέλνεται απευθείας στην εν λόγω εκκλησία με την διαδικασία του "καθ υμάς"(δηλαδή :"απαντήστε ρε").Ίσως πρέπει να επιμείνεις, δεν ξέρω.

Ανώνυμος είπε...

οποιος προσπαθεί να ερμηνεύσει είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα πέσει σε αντιφάσεις αλλα και λάθη. κανεις άσφαλτος, μονο ο Χριστός διότι μίλησε με παραβολές για να μην καταπιέσει την ελευθερια μας.
το πως εφαρμόζει ο καθένας μας τα δογματικά στη ζωή του, παίρνει και την ευθύνη της προσωπικής του αμαρτίας.
Το όλο θέμα με την κατάκριση κάποιων ομάδων ανθρώπων δεν μου ακούγεται ευχάριστο. έχω μάθει να λέω "όλοι και όλα στη δημιουργία χρήσιμα είναι".
δεν μπορώ να καταδικάσω κανέναν ούτε ακόμα και αυτόν που καταδικάζει άλλους διότι τότε θα καταδίκαζα και εμενα :)
όπως έλεγαν και οι παππούδες και γιαγιάδες μας "όλα παιδάκι μου έχουν το σκοπό τους". αναμφισβήτητη σοφια της γεροντικής ηλικίας.
όπως καταλαβαίνεις "θεοπροβλιτε" δεν έχω τη δύναμη να δικαιολογήσω ούτε να κατηγορήσω τις αναφορές σου και τις απόψεις σου, διότι δεν βλέπω τόσο μακριά. και αν βγει κάτι καλο στη Φιλανδία από αυτό? η ακόμα και οι αντιδράσεις σου μπορεί να επιφέρουν το καλο.
το μονο σίγουρο είναι ότι κάθε τι που θίγεις εδώ μονο καλο μας κάνει.
να είσαι πάντα καλά, σε ευχαριστώ

Theoprovlitos είπε...

@Luffy

Το στυλ του ατόμου που κυκλοφορει με τον δεικτη προτεταμενο και το ύφος νομοδιδασκαλου ΔΕΝ μου παει. Αντιδρω όμως προς αυτους που μπαινουν ΕΚΕΙΝΟΙ στην ζωη μας απροσκλητοι και την καπελωνουν νομιζοντας πως εχουν και την ΕΞΟΥΣΙΑ και την ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑ να το κάνουν.

ΑΝ ασχολουμαι εδω με αυτο το θεμα ειναι διοτι η gay mafia παιρνει Η ΙΔΙΑ ύφος νομοδιδασκαλου για να διδαξει τους υπολοίπους "αναδρομικούς και περιορισμένης αντίληψης" τις πλάνες της και κυκλοφορει με το δεικτη προτεταμενο εναντιον εκεινων που μπαινουν στον δρόμο της εχοντας μαλιστα κυρηξει εναντιον τους ΔΙΩΓΜΟ.

Ε ΔΕΝ θα διδαξει την Χριστιανοσυνη στην Ανθρωπότητα έτει 2008 μια γιαφκα ξεφωνημένων και προοδευτικων Φινλανδων ρασοφόρων κα εκείνων που είναι... από πίσω τους. Το μονο που είναι ικανή να διδαξει ειναι η New Age Θεολογια του Αντιχριστου που έρχεται.

Ανώνυμος είπε...

Ενδιαφέρον: http://www.orthodoxforum.com/topic.asp?TOPIC_ID=1507