11/12/08

FROM LORD TO LORDI


ΤΕΛΟΣ ΕΠΟΧΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥΣ

END OF SEASON AND THE END OF THEIR CHURCH AS THEY KNOW IT

(Αλήθεια γιατί εξαφανίστηκε η Εκκλησία στην Περσία;)

Ζούμε το τέλος μιας Εποχής. Και δεν εννοώ απλά μιας μεταβατικής περιόδου, μια πολιτιστικής περιόδου κλπ. Εννοώ το τέλος του Κόσμου όπως το γνώρισαν όλοι οι λαοί, οι θρησκείες και οι πολιτισμοί στα βάθη της ιστορίας.

Αστυνομικοί δολοφονούν δεκαεξάχρονα παιδιά (ακόμα και εάν ήταν και αλητάκια) και διακινούν ναρκωτικά και λευκή σάρκα. Αναρχικοί με βία καταστρέφουν τον μόχθο των συνανθρώπων τους, όχι γιατί τάχα απορρίπτουν τον πλούτο, την εξουσία και το Σύστημα αλλά από φθόνο, επειδή δεν ανήκει στους ίδιους.

Αριστερά κόμματα καλλιεργούν και υποδαυλίζουν την αλαζονία, την βία και το μίσος στις καρδιές των παιδιών και διαλύουν με φανατισμό κάθε ιστορικό και πολιτιστικό δεσμό με το παρελθόν των λαών.

Εναλλακτικά κόμματα λειτουργούν ως παπαγαλάκια της Νέας Τάξης. Σοσιαλιστικά και φιλελεύθερα πατριωτικά κόμματα οδηγούν τις μάζες σε μία απερίγραπτη φτώχεια και οικονομική αιμορραγία που κάνει και τον κεφαλικό φόρο των Οθωμανών να φαίνεται φιλοδώρημα, ενώ παραδίδουν τα πάντα σε μια αφανή εξουσία και σε μια αφανή οικονομική ολιγαρχία.

Κρατικές και Διεθνείς οντότητες οδηγούν τους λαούς σε εξαθλίωση με σημαία την ψευδεπίγραπτη ενότητα, την ασφάλεια και την ειρήνη.

Δημοσιογράφοι αντί να ελέγχουν, μανιπουλάρουν και επιβάλλουν την εξουσία της αρεσκείας των αφεντικών τους. Γιατροί κανιβαλίζουν τα θύματά τους μετατρέποντας τον ανθρώπινο πόνο σε βίλλες. Δικηγόροι και δικαστικοί αθωώνουν καθάρματα ακόμα και αυτά που προκαλούν το δημόσιο αίσθημα. Δημόσιοι λειτουργοί αφαιμάζουν τον κοσμάκη με προσχεδιασμένα γραφειοκρατικά συστήματα ώστε το λάδωμα να είναι αναπόφευκτο. Αγρότες δηλητηριάζουν τον κόσμο και καταστρεφουν το περιβάλλον για να κονομήσουν και μεσάζοντες τρώνε την μπουκιά από του αγρότη και του φτωχού το στόμα.

Διδάσκαλοι διδάσκουν τα παιδιά πως εκτός από την γνώση, και το ήθος είναι ανάλογο των αποδοχών τους. Γονείς διδάσκουν στα παιδιά την ασέβεια και μαννάδες στις κόρες την πουτανιά ως τον βέλτιστο τρόπο κοινωνικής ανέλιξης και οικονομικής ευμάρειας.

Κίναιδοι καταξιώνουν και προβάλλουν το πάθος τους από τα ΜΜΕ με σκοπό να σταχυολογήσουν τους μελλοντικούς εραστές τους από την νεολαία. Μειονότητες κάθε είδους επιβάλλονται δια της βίας και καταπιέζουν την πλειονότητα με σημαία τα υποτιθέμενα ανθρώπινα δικαιώματα.

Καθάρματα αξιολογούν την ανθρώπινη ζωή στο επίπεδο των 100 ευρώ. Τυχοδιώκτες και εγκληματίες κάθε είδους και χρώματος οργανώνονται παριστάνοντας τους πρόσφυγες και τους αναξιοπαθούντες.

Ο τρόμος έσωθεν και έξωθεν, άνωθεν και κάτωθεν φυλάει το έρημα. Από ποιόν να προστατευτείς πιά;

Από τον αναρχικό που θα σου κάνει πλιάτσικο στο μαγαζί με λοστάρι ή από τον εφοριακό που θα κάνει το ίδιο αλλά με διατεταγμένο έλεγχο; Από τον αστυνόμο του οποίου αισθάνεσαι έρμαιο ή από τον κακοποιό που σε σφάζει στο γόνατο επειδή θέλει να κυκλοφορεί με BMW με φυμέ τζάμια; Από τον έμπορο ναρκωτικών ή από αυτόν που υποτίθεται πως τον κυνηγάει; Από το μεγαλοαφεντικό όταν σε στύβει σαν λεμονόκουπα ή από τον επαγγελματία συνδικαλιστή που παίζει το παιχνιδάκι του σε βάρος του κοινωνικού συνόλου για να δικαιολογήσει την ύπαρξη του; Από εκείνον τον δάσκαλο που λειτουργεί σαν διαφθορέας ή από τον διαφθορέα που λειτουργεί σαν δάσκαλος; Από τους σωματέμπορους της οδού Αθηνάς ή από τους σωματέμπορους των τηλεοπτικών καναλιών? Από τον ταλαίπωρο πούστη της Συγγρού ή από τον εθνικό πούστη του ΠΑΣΟΚ; Από τον κλέφτη που σου αδειάζει παρανόμως το συρτάρι του κομοδίνου ή από τον κλέφτη που σου αδειάζει νομιμοφάνως το ψυγείο και το πορτοφόλι;

Και η Εκκλησία;

Ποιά Εκκλησία παιδιά; Αυτή των εκφυλισμένων παπάδων της Φινλανδίας που πάει ο νέος να εξομολογηθεί έναν ομοφυλοφιλικό λογισμό ή πειρασμό και αντί να τον βοηθήσουν τον περνούν στο... ιδιαίτερο; Μήπως των Πατριαρχών των Δημοσίων Σχέσεων; Μήπως των ανακυκλούμενων αυταρχικών μητροπολιτών και των παρατρεχάμενων ευνούχων τους που προσγειώνονται ως άλλη Mary Poppins πάνω στα κεφάλια των εγγάμων ιερέων; Μήπως των ευημερούντων "αναχωρητών" με τις ιερές μπίζνες, τα είδη προικός και τα 365 παρεκκλήσια; Μήπως των ιερέων ταληροφονιάδων; Μήπως μιας εκκλησίας που όχι μόνο συνυπάρχει και συχνωτίζεται, αλλά ενίοτε ταυτίζεται με την διεφθαρμένη εξουσία;


Μήπως πάλι να ακολουθήσουμε την κάθε σέκτα που αυτοαποκαλείται εκκλησία και ανοίγει το μαγαζάκι της με μια απλή έναρξη δραστηριότητας στην Εφορία; Ή μήπως τους άκρατους Οικουμενιστές που θεωρούν πως η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι ένα ακόμα μαγαζάκι μέσα σε όλα, λες και μιλάμε για boutiques στο The Mall με διαφορετικές πραμάτειες; Ή μήπως το πρόβλημα είναι ακριβώς αυτό: Το ότι οι ίδιοι οι εκπρόσωποί της την βλέπουν σαν μαγαζί;

Εκκλησία όπως την ξέρατε ΤΕΛΟΣ.


Καλὸν οὖν τὸ ἅλας ἐὰν δὲ καὶ τὸ ἅλα μωρανθῇ, ἐν τίνι ἀρτυθήσεται; οὔτε εἰς γῆν οὔτε εἰς κοπρίαν εὔθετόν ἐστιν· ἔξω βάλλουσιν αὐτό.

Suola on hyvä; mutta jos suolakin käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Ei se kelpaa maahan eikä lantaan; se heitetään pois. Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon!

Salt is good: but if the salt have lost his savour, wherewith shall it be seasoned? It is neither fit for the land, nor yet for the dunghill; but men cast it out.

Από εδω και εμπρός ας κτίσει ο καθένας την κατ οίκον εκκλησία του πρώτα. Εννοώ και τον εαυτό του ως κατοικητήριο του Αγιου Πνεύματος αλλά και το σπιτικό του. Ας εντοπίσει εδώ και εκεί εκείνους του ιερείς στους οποίους μπορεί ακόμα να εμπιστευθεί την ζωή του. Ας ψάξει να βρει εκείνους τους (πολλούς ακόμα) αδελφούς και να συνυπάρξει μαζι τους ακόμα και εαν βρίσκονται χιλιόμετρα μακρυά. Ας οργώσει το Άγιον Όρος να βρει στον αντίποδα της Βατοπαιδίου εκείνους που είναι πραγματικά αναχωρητές. Και ας προετοιμαζομαστε σιγά σιγά ψυχολογικά για την νέα Εκκλησία των κατακομβών σε μια βομβαρδισμένη κοινωνία που προετίμησε να ακολουθήσει τους Lordi από τον Lord (Κύριο).


λέγω ὑμῖν ὅτι ποιήσει τὴν ἐκδίκησιν αὐτῶν ἐν τάχει πλὴν ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου
ἐλθὼν ἆρα εὑρήσει τὴν πίστιν ἐπὶ τῆς γῆς;

Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

I tell you that he will avenge them speedily. Nevertheless when the Son of man cometh, shall he find faith on the earth?

Ich sage euch: Er wird sie erretten in einer Kürze. Doch wenn des Menschen Sohn kommen wird, meinst du, daß er auch werde Glauben finden auf Erden?

Je vous dis que bientôt il leur fera justice. Mais quand le fils de l'homme viendra, trouvera-t-il de la foi sur la terre?

30 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΦΙΛΕ ΘΕΟΠΡΟΒΛΗΤΕ.
ΕΙΜΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ ΝΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΣΕ ΟΛΑ ΟΣΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ.ΕΙΔΙΚΩΤΕΡΑ ΔΕ, ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΤΗΝ ΒΑΘΕΙΑ ΜΟΥ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΚΠΛΗΞΗ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΠΟΛΛΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΠΟΥ ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΔΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,ΚΑΙ ΑΝΑΖΗΤΟΥΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΕΣ[ΚΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΠΑΡΕΞΗΓΗΘΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΟΛΟΓΙΑ,ΓΙΑΤΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΑΡΑ]ΚΑΙ ΟΧΥΡΩΝΟΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΧΩΡΟ ΘΕΩΡΩΝΤΑΣ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΚΥΝΗΓΟΥΝ.
ASLAN

fvasileiou είπε...

Νίκο, κι εγώ συμφωνώ μαζί σου -τουλάχιστον στο ένα μέρος:
Ελλάδα Τέλος!

Δεν ξέρω για τα άλλα κράτη, για τους άλλους λαούς. Δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι και αυτοί τελειώνουν επειδή αυτοκαταστρεφόμαστε εμείς.

fvasileiou είπε...

Για την Εκκλησία δεν έχω να πω τίποτα, όπως θα κατάλαβες. Η σιωπή μου κι η σιωπή της, η σιωπή μας.

Τουλάχιστον να μπορούσαν αυτές οι σιωπές να γίνουν προσευχή...

Αλλά παραμένουμε πολύ ικανοποιημένοι με τους εαυτούς μας και τα επιτεύγματά μας για να κατορθώσουμε κάτι τέτοιο.

(Α)θανάσης είπε...

Μα, φίλε θεοπρόβλητε, κάπως έτσι (όπως τα λες στην τελευταία παραγραφο) δεν ξεκίνησε η Εκκλησία?
Όσο κι αν είμαστε εθισμένοι στον "ηγεμονικό" της ρόλο κατά τις τελευταίες λίγες εκατονταετίες, καλό θα μας (της) κάνει λίγη προσγείωση στην πραγματικότητα...
Ποτέ δεν ήταν πολλοί οι "πιστοί"... Αυτοί είναι το "άλας" της γης...

Το προστατευτικό συνονθύλευμα που η Ιστορία (ή ο Θεός) αν θέλεις συσσώρευσε γύρω από την Εκκλησία ανά τους αιώνες, πέφτει...
Το τσόφλι σπάει, και η Εκκλησία (η μόνη και πραγματική) αναδύεται σιγά σιγά για να παίξει τον ρόλο της στο τελευταίο δράμα του κόσμου (όπως τον ξέρουμε)...

vaterpanajiotis είπε...

Aslan, συμφωνώ μαζί σου απόλυτα. Η κρίση που αναφέρει ο Θεοπρόβλητος χτυπάει ανελέητα και την Ορθόδοξη Εκκλησία. Το μόνο που διαφωνώ μαζί του είναι πως (τελείως διαλεκτικά) η εκκλησία των κατακομβών ανήκει στο παρελθόν. Η νέα μορφή αυτής της εκκλησίας είναι δύσκολο να προσδιοριστεί διότι είναι γέννημα των καταστάσεων και όχι κάποιων προσωπικών μας επιδιώξεων. Κυρίως όμως διότι θα είναι θέλημα του Θεού και μόνο.
Επίσης, καλό θα ήταν να σκεπτόμαστε πως ο "χρόνος" του Θεού δεν ταυτίζεται με αυτό που εμείς εννοούμε συνήθως με αυτή τη λέξη.

Κοντολογίς: Ας μην εκφέρουμε καταστροφολογικές-εσχατολογικές απόψεις συνεπαρμένοι από τραγικές καταστάσεις του παρόντος.

Η ανάλυση όμως του Θεοπρόβλητου είναι πέρα ως πέρα η έκφραση της αγωνίας που μας διακατέχει όλους.

Theoprovlitos είπε...

@Vaterpanajiotis

Πατερ μου για να μην παρεξηγηθω το "εκκλησια των κατακομβων" σχημα λογου ειναι. Το να βρισκεται σημερα πια ενας ευσυνειδητος ιερεας με 2-3 πιστους να κανει μια ακολουθια την ώρα που εξω από το ναό γινεται πανδαιμόνιο και αυτο κατακομβη είναι. Και δεν εννοώ κατ αναγκη μόνο βομβες μολοτωφ. Στο Αμστερνταμ οι βιτρίνες των πορνειων είναι πια δίπλα στην εισοδο των ναών.

Αν και μεταξυ μας δεν μπορω να ειμαι καθολου σιγουρος πως στο μελλον δεν θα διωκεσαι εαν μιλας για το σωστό. Στην Φινλανδια δηλαδή αυτό ήδη γίνεται και μαλιστα εντος της Ορθοδοξης Εκκλησιας.

Δεν φτανει που απειλουν τον ανθρωπο που ανθισταται στην ομοφυλοφιλία ότι θα χασει την δουλεια του, την ώρα που προσπαθει να ξεπερασει το σοκ από την διαγνωση πως η γυναικα του εχει καρκινο με μεταστασεις -η οποία κραταει ως εθελοντρια το ΜΟΝΑΔΙΚΟ Ορθοδοξο βιβλιοπωλειο στην Ανατολικη Φινλανδια και το δευτερο σε ολη την χώρα- του τηλεφωνουν να του πουν πως το άρθρο του, ο μοναδικος αντιλογος στο τελευταιο πολυσελιδο αφιερωμα υπερ της εκκλησιαστικης αποδοχης της ομοφυλοφιλίας δεν θα δημοσιευθει "ελλειψει χώρου".

Ταυτοχρονα μαθαινω από το Ελσινκι πως ετοιμαζονται να κλεισουν και το τελευταιο, ιστορικο Ορθοδοξο βιβλιοπωλείο της πρωτευουσας Lampukka όχι επειδη μπαίνει μεσα οικονομικά αλλα επειδη δεν ειναι αρκετά κερδοφόρο!

Ο πατηρ Εφραιμ της Σκητης του Αγιου Ανδρεα παντως προ ολιγου καιρού είχε πει αινιγματικά. Ο Θεός στους καιρούς που ερχονται θα παρει κοντα του τις ψυχες που ειναι υπερευαίσθητες.

Εμις παντως ας πουμε και ενα Κυριε Ελέησον για την Άννα.

Μάρκο Τ είπε...

Θεοπρόβλητε, τείνω να συμφωνήσω μαζί σου. Επίτρεψέ μου να πω μία εμπειρία από την Αθήνα αυτών των ημερών: Έβλεπες διάχυτο παντού ένα φόβο, ένα μίσος, μία καχυποψία ("μήπως ο απέναντί μου πιτσιρικάς πάει να τα σπάσει ή μόλις τά' σπασε;"), και όλα αυτά εκδηλωμένα με μία σιωπή εκκωφαντική. Η Ελλάδα είναι σε μία φοβερή κρίση, που δεν νομίζω να τελειώσει σύντομα, και σύντομα εννοώ τις επόμενες δεκαετίες. Η Εκκλησία είναι σε απόλυτη αφασία, οι κληρικοί κυκλοφορούν κάνοντας σαν να μην συμβαίνει τίποτα, ενώ όλοι όταν τους κοιτάνε σκέφτονται τα σκάνδαλα και αυτοί ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ. Πιστεύω αυτό που λες, για μία Εκκλησία των Κατακομβών, ήδη στη Φινλανδία η επίσημη Εκκλησία (εννοώ αυτή των Αμβροσίου-Λέοντος και Σία) έχει μεταβληθεί σε μία διαβολική ψευδο-Εκκλησία. Το έχω ξαναγράψει νομίζω, έχω συνειδησιακό πρόβλημα να φιλήσω το χέρι τέτοιων επισκόπων, πολύ περισσότερο να κοινωνήσω από το χέρι τους.

Στο μεταξύ, ως χώρα χάνουμε σιγά-σιγά το τραίνο ολισθαίνοντας προς τη λατρεία του μηδενισμού. Ήμουν πολύ πρόσφατα στα Τίρανα για λόγους επαγγελματικούς. Είναι η τρίτη φορά και κάθε φορά βλέπω μία διαφορά προς το καλύτερο. Θα με κοροϊδέψουν μερικοί, αλλά φοβούμαι πως σε 20 χρόνια από τώρα τα Τίρανα θα είναι μια πόλη περισσότερο ανεπτυγμένη από την Αθήνα, περισσότερο ευνομούμενη, περισσότερο καθαρή (τουλάχιστον το κέντρο της) και με κατοίκους που τη σέβονται περισσότερο.

vaterpanajiotis είπε...

Θεοπρόβλητε,

συμφωνώ πως ίσως στο μέλλον θα διώκεσαι για τις απόψεις σου-αν και η μετανεωτερίστικη μέθοδος είναι η ηθική δολοφονία προσώπων και εννοιών και το πέρασμα σε μια κοροϊδευτική αδιαφορία. Δεν νομίζω να μας διώκουν αλλά να μας κοροϊδεύουν. Όπως έγραψε κάποιος άξιος κληρικός της Εσθονίας "θα είμαστε νησίδες φολκλόρ θρησκευτικότητας" ενώ θριαμβεύει η νεοεποχίτικη κουλτούρα του τίποτε.
Αύριο, στην πρωινή λειτουργία για τον Άγιο Σπυρίδωνα, θα μνημονεύσω την αγαπητή Άννα.

Μάρκο.
σε όσα συναισθήματα αναφέρεις, ας προσθέσω και το δικό μου: μιλάω με Γερμανούς που γνωρίζω για τα γεγονότα στην Ελλάδα και ΞΕΡΩ πως θέλουν να μου πουν "καλά, πάντα το ξέραμε ότι είσασταν τριτοκοσμικοί" αλλά δεν το λένε. ίσως να είναι δική μου ψύχωση αλλά αυτό διαβάζω στο ύφος τους. Εκπίζω να κάνω λάθος. Μακάρι να είναι τα Τίρανα όπως τα περιγράφεις.

Ανώνυμος είπε...

γιατι βρε παιδια δεν συμφωνειτε με τον γιανναρα καλα δεν τα λεει ο ανθρωπος?

Ανώνυμος είπε...

θεοπροβλητε ηρεμησε και οι μαρτυρες
του ιεχωβα μαζι με τους πεντηκοστιανους τελος του κοσμου
προβλεπουν
αν ασχοληθεις με ιστορικες μελετες
τα φαινομενα αυτα παντα υπηρχαν
και θα υπαρχουν
θα συμφωνησω με αναγνωστη του μπλογκ
που λεει πως την τελευταια λεξη
την εχει ο Θεος και μονον αυτος
Ειναι οπως στα μυθιστορηματα του philip k dick τον θεο τον βρισκεις
εκει που περιμενεις λιγοτερο
σε εκπλησει και σε ενθουσιαζει

Theoprovlitos είπε...

@Anvnymo

Φιλε μου το οτι το λενε οι Ιαχωβαδες και οι Πεντηκοστιανοι δεν σημαινει και πως δεν θα γινει. Η πλανη τους εγκειται στο οτι το προσδιοριζουν χρονικα, το περιγραφουν ποιοτικα (λες και προκειται για προγραμμα καποιας εκδηλωσης) προεξωφλουν την εκβαση του και το διαστρεβλωνουν θεολογικα. ΑΛλα αυτο δεν σημαινει πως υπαρχουν εντονα σημεια των καιρων σε μια παγκοσμιοποιημενη ανθρωποτητα. Ειδεμη τι μας τα ειπε καν ο Κυριος αν δεν επρεπε να ασχοληθουμε καθολου με αυτα ως ενδειξη για το αυριο.

Theoprovlitos είπε...

@Ανωνυμο

Με τον Γιανναρα δεν θα διαφωνησω, τουλαχιστον στα περισσοτερα. Θα τον επικροτησω δηλαδη και σε πολλά. Απλά μου τι δινει μερικες φορες αυτη η περιρρεουσα ατμοσφαιρα καποιων διανοουμενιστικων κυκλων που τεινουν να αναβιβαζουν καποιον διανοουμενο σε Θεολογικη αυθεντια που εχει λογο για τα παντα και εχει και παντα δικιο επειδη εχει ευχερεια λογου ενω ο λογος του παπαδακου ή της κυρας του χωριου που ειδε την Παναγια απαξιωνεται. Τον εχω παισει και φαουλ, οπως και τον Φιλοθεο Φαρο, όπως και τον π. Γεωργιο Μεταλληνο.

Αυτα τα πτυχεια Θεολογικης ή Φιλοσοφικής για αυτους που ταχουν λειτουργουν σαν τηλεβοας ενω για αυτους που δεν ταχουν λειτουργουν ως φιμωτρο.

Ανώνυμος είπε...

θεοπροβλητε ειμαι ο ιδιος ανωνυμος
κι οπως φανταζομαι καταλαβες καποιος
παληος ανωνυμος που ολο τον εκλαμβαναμε σαν νεο για να μην τον
μπερδεψουμε με τον αλφα η τον βητα
το τελος κανενας δεν το ξερει ουτε
και συ γιατι εμεις οι μικροι μονο
τα ανθρωπινα σημεια μπορουμε να ερμηνευουμε οχι τα θεικα, αλλα κι
αυτα τα ανθρωπινα προυποθετουν φωτιση
και φωτιση υπαρχει κυριως ανθρωπινη
ανωτερα ομως ολων των φωτισων η θεικη

Ανώνυμος είπε...

ολοι μας κανουμε λαθη το προβλημα των μπλογκς ειναι η αμφισημια τους κρυβομαστε ολοι πισω απο κουκουλες
και γι αυτο χρειαζεται μεγαλη διακριση στο να καταλαβεις προθεσεις
αλλα και κινητρα
σιγουρα το παιχνιδι των μπλογκς δεν
ειναι αληθεια και κυριως χριστιανικης
ο καθε χριστιανος και δε μιλαω για σενα γιατι σε ξερω δε φοραει κουκουλες προτιμαει τον δημοσιο χωρο
το ιντερνετ δεν ειναι δημοσιος χωρος καποιοι παγκοσμιοποιητες κρατουν τα κλειδια του
η αφελεια μας και η ανοησια μας
μας κανουν να πιστευουμε οτι ειναι
χωρος ελευθεριας

Ανώνυμος είπε...

και για να συνδεσω το post σου με κατι πιο κινηματογραφικο θα σου εξηγησω ατακα κι επι τοπου την παραβολη του αρχοντα των δακτυλιδιων
το ιντερνετ ειναι το δαχτυλιδι του υπερτατου αρχοντα lord η lordi
τωρα η καθε χωρα εχει και αυτη το
μεριδιο της δηλαδη το δαχτυλιδι της
και ο καθε χρηστης το δαχτυλιδακι του
ολοι νομιζουν πως κατεχουν κατι
τριχες ολα τα ελεγχει το δαχτυλιδι
την συνεχεια μπορεις να την φανταστεις

Theoprovlitos είπε...

@Ανωνυμε

Σωστα λες πως στα blogs κρυβομαστε πισω απο κουκουλες. Εγω το αποφευγω όσο μπορω και γι αυτο ειμαι ημιδιαφανης ως blogger. κατανοω πως καποιοι δεν μπορουν να ειναι προφανεις για διαφορους λογους. Σιγουρα παντως πολλοι κρυβονται πισω απο κουκουλες οχι γιατι οι ιδιοι φοβουνται την εκθεση αλλα τουναντιον επειδη την επιδιωκουν. ΔΗλαδη οι ιδιοι παιζουν τον ρολο του ροπαλοφορου. Ενα τετοιο σκοτεινο παραδειγμα ειναι το blog του Ροϊδη. Εχει ως μοναδικο ρολο ύπαρξης το ανελεητο χτυπημα της Εκκλησιας και της πιστης σε ολα τα επιπεδα, ή μαλλον της Χριστιανικης πιστης ενω διαθετει και πλουσιο αρχειο φακελωματος το οποιο θα ζήλευαν και μυστικες υπηρεσίες.

Μετα ειναι και ο αλλο: Ακομα και αν δηλωνει καποιος την ιδιοτητα του δεν σημαιανει πως μπορουμε να ξερουμε τα κινητρα του.

Την ψευδαισθηση οτι στο διαδικτυο υπαρχει ελευθερια ΔΕΝ την εχω. Από την άλλη ομως πραγματικη ελευθερια ειναι να ΞΕΡΕΙΣ οτι σε παρακολουθουν και να τους εχεις χεσμενους.

Theoprovlitos είπε...

@fvasileiou

Φωτακη σε αφησα για το τελος. Λοιπον ναι μεν ειναι οπως τα λες, δηλαδη αυτοκαταστρεφομαστε αλλα απο την αλλη πισω εχει η αχλαδα την ουρα. Θελω να πω ιδανικη κατασταση δεν υπαρχει.

Ή υπαρχει το μπαχαλο της Ελλαδας ή η υποταγη της Βορειας Ευρωπης. Δεν ξερω τι θα γινουν ολοι αυτοι οι βόριοι αν ξεσπασει μια σοβαρη οικονομικη κριση και χασουν την ευμαρεια τους. Θα αυτοκτονήσουν ομαδικά; Θα υποταθουν μηπως εντελώς σαν αβουλα οντα στην οποιαδηποτε μελλοντικη κατασταση που διαφαινεται σαν εθελοντες πειραματοζωα;

Το να εχεις ενα τελειο συστημα παιδειας ειναι σαφως προσον το να μην τολμας να το αμφισβητησεις ομως ούτε κατα κεραία είναι; Το να μην τα σπανε οι αναρχικοι (εντος ή εκτος εισαγωγικών) μαζικα ειναι σιγουρα καλό. Το να τα σπανε ομως καθε βραδυ μεθυσμενοι είναι; Δηλαδη μονο οι ΕΛληνικες Τραπεζες πινουν το αιμα του κόσμου και οι Ισλανδικες όχι;

Σιγουρα φρικαρω με το κατευθυνομενο κρατικο μπαχαλο και το παρακρατικο χαος των κυβερνωντων σε ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΜΕΝΗ συνεργασια με τον ΣΥΡΙΖΑ που ο σκοτεινος ρολος του στην κοινωνια ειναι να αποτελει το ιδανικο άλλοθι για μετρα είτε καταστολης είτε αποσυνθεσης. Αλλα και αυτη η ευδαιμονικη μακαριοτητα και τυφλη υποταγη των βορειων με προβληματιζει εξ ισου.

Δηλαδη ποια Σερβια ήταν καλυτερη; Εκεινη που αντιστεκοταν στον κατακερματισμό της και χλευαζε τα Νατοϊκα σχεδια σε βαρος της, που δεν ειχε αναγκη συναλλαγματος ουτε τραπεζικου συστηματος και με πολυετες εμπαργκο κι ομως ΕΠΙΒΙΩΣΕ ή ετουτη η Σερβια με τους καταχρεωμενους πολίτες που πενονται, που εξακολουθουν να μη βρισκουν δουλεια, που εισαγουν τα παντα που δεν παραγουν τιποτα και που ταπεινωθηκαν και εξευτελιστηκαν αναγκαζομενοι σαν Εφιαλτες να παραδωσουν στους Βαρβαρους τους άλλοτε εθνικους τους ήρωες;

Αν μη τι αλλο η αυτοκριτικη και ο αυτοσαρκαμσος δεν λειπει απο το Ελληνικο εθνος.

Ανώνυμος είπε...

''ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΞΕΡΗΣ ΟΤΙ ΣΕ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΧΕΙΣ ΧΕΣΜΕΝΟΥΣ''
ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΡΕ ΘΕΟΠΡΟΒΛΗΤΕ ΛΕΒΕΝΤΗ.
ΓΙΑ ΠΕΣ ΜΟΥ ΑΠΟ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ,ΕΤΣΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΠΟΡΕΙ
ΝΑ ΒΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΣΥΓΚΟΥΜΠΑΡΟΙ.
ASLAN.

(Α)θανάσης είπε...

Κλισέ, αλλά αληθινό.
Η ελευθερία είναι μέσα μας, όχι γύρω μας...

Ανώνυμος είπε...

η αληθεια θα σας ελευθερωσει
αλλα η αληθεια εχει κοστος
και ποιος την αντεχει?

Theoprovlitos είπε...

Υπαρχουν πολλες ελευθεριες. Να ας πουμε τώρα σκεφτηκα ακομα μια: Να εισαι ελευθερος να συνεργστεις την μια στιγμη με τον Καραμανλή και την άλλη με τον Αλαβάνο για κατι που θεωρεις σωστό. Να αναγνωρισςι ην Αγιοτητα και σε εναν Ρωμαικοκαθολικο. Να συμπονεσεις και τα παιδια που διαμαρτυρονται και τους μπατσους που εχουν καταντησει καθαρματα του κοσμο τουτου. Γι αυτο δεν μου αρεσουν οι δογματικες καταστασεις, γιατι ειναι ανελευθερες.

ocean soul είπε...

τι εννοεις να ψάξει να βρει τους αδελφούς του;

Ανώνυμος είπε...

αδελφοι ειμαστε ολοι,ειμαστε απο ενα
γενος οπως λεει κι ο Παυλος και ο θεοπροβλητος εχει δικηο ειναι πολυ σπουδαιο να εχεις αυτην την οπτικη
του Παυλου αλλα ποιος απο ολους εμας
το καταλαβαινει πραγματικα

Theoprovlitos είπε...

@Ocean
@ Anonymo

Θεωρητικα αδελφοι ειμαστε ολοι. Αλλοι ομως επελεξαν την φυγη. Αλλοι μεθυσαν απο τον παροντα αιωνα και αλλοι χαθηκαν στον δρομο.

Εννοω λοιπον ο καθενας να προσαπθησει να διαμορφωσει εναν κυκλο ανθρωπων γυρω του που δεν μεθυσαν απο το ποτηρι της Μεγαλης Πορνης. Και να δεις που οι κυκλοι αυτοι καπου θα τεμνονται.

Theoprovlitos είπε...

@Ασλαν

Μπασταρδοκατασταση ειμαι. Δηλαδη Βολιωτης με ολιγον απο Μικρα Ασια και Αιγυπτο απο την μια και Πελοποννησιος (Μεσσηνια, Τροιζηνια), με κατι ελαχιστο απο Χιο απο οσο μου ελεγε η συγχωρεμενη η γιαγια μου.

Το χειροτερο ομως δεν το ξερεις: Μια κακια μαγισσα με καταραστηκε και μεγαλωσα και ζω στην Αθηνα.

Μillinex είπε...

theoprovlite, με εντυπωσιάζει κι εμένα η γνώση για τα εκκλησιαστικά πράγματα που έχει αυτός ο Ροϊδης. Εγώ πιστεύω πως έχει γνώσεις εκ των έσω για την κατάσταση στην Εκκλησία. Μήπως είναι κάποιος πρώην ρασοφόρος που πέταξε(τον καθαίρεσαν ή έφυγε μόνος του) το ράσο σε κάποια φάση της ζωής του και τώρα χύνει χολή εναντίον της Εκκλησίας? Σου θυμίζω την περίπτωση του περιβόητου Αργύρη Τσακαλία, θείου των αδερφών Ξηρών , πρώην αρχιμανδρίτη, που εδώ και χρόνια γράφει βιβλία εναντίον της Εκκλησίας. Είναι αυτός που είχε δηλώσει σε εκπομπή του Σπ.Καρατζαφέρη το 2005(τότε με τα εκκλησιαστικά σκάνδαλα)ότι 90% του αγάμου κλήρου και των αρχιμανδριτών είναι(ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΨΩ)ομοφυλόφιλοι!Τι λες,theoprovlite, συμφωνείς?

Theoprovlitos είπε...

Δεν ξερω αν ειναι ο ιδιος η ο αλλος ο Λασκαρατος. Μαλλον προκειται περι ανιερης συμμαχιας πορωμενου αθεου (Ροϊδης) απο αυτους ομως που αν ποτε ειχαν θεση στην εξουσια θα γινοντουσαν νοσταλγοι απολυταρχικων καθεστωτων ο οποιος εχει ΚΑΙ προσβαση σε αρχεια, και απογοητευμενου ή εκπαραθυρωμενου Χριστιανου απο τα εκκλησιαστικα κυκλωματα στα οποια ΔΕΝ εμπλεκεσαι παντως αν δεν πας γυρευοντας. Θα μπορουσε να ειναι ακομα και αρχιμανδριτης που δεν εγινε δεσποτης κλπ.

Αυτα που λεει ο Τσακαλιας περι ομοφυλοφιλων Αρχιμανδριτων μου φαινοτναι λογικοτατα, ισως τα ποσοστα να ειναι μικροτερα.

Τους αρχιμανδριτες δεν τους εχω σε ΚΑΜΜΙΑ υποληψη πλην ελαχιστων. Υπαρχει κανενας λογος να γινει κανεις αρχιμανδριτης και να μην εχει μια γυναικα ή εστω και γκομενα αλλον απο το οτι ειτε ειναι ΑΡΡΩΣΤΗΜΕΝΑ φιλοδοξος καρριεριστας ειτε ομοφυλοφιλος ειτε κανενας μπουνταλας ασεξουαλικο παιδοβουβαλο; Εκτος αν ειναι ΤΕΡΑΣ εγκρατειας ή βιολογικα ανικανος. Στην σημερινη εποχη κομματακι δυσκολο το βλεπω.

Το να εισαι μοναχος εγκλειστος το καταλαβαινω. Το να μη θελεις να εχεις καμμια σεξουαλικη ζωη αλλα να ζεις ΕΝΤΕΛΩΣ μεσα στον κοσμο αυτο δεν το κατανοω με τιποτα. Προφανως κατι δεν παει καλα. Και ας μην ξεχναμε πως οι Ρωμαιοκαθολικοι παπαδες ειναι ΟΛΟΙ ετσι.

Παντως Μητροπολιτης γνωστος μου του οποιου του κρεμασαν τα κουδουνια οτι δηθεν εχει σχεση με κυρια στο εξωτερικο μου ειχε πει καταρρακωμενος οταν του εφαγε την θεση της Μητροπολης Αττικης ο διαβοητος Παντελεήμων: "Δυστυχως" Θεοπορβλητε είμαι αντρας. ΑΝ δεν ήμουν αντρας θα ειχα εκλεγει.

Δεν σημαινει οτι ολοι στην Συνοδο ειναι ομοφυλοφιλοι αλλα λειτουργουν σσν μαφια και εν ενι σωματι (και μεταφορικα και κυριολεκτικα) και αλληλοπροωθουναι.

Παντως μολις ήμουν στην Θεσσαλονικη και ανακαλυψα βιβλιο στο οποίο ειναι καταγεγραμμενο αυτο πoυ φανταζομουνα: Για τον κατακερματισμό του Οικουμενικου Πατριαρχειου, ΚΑΙ του ζητηματος της Μακεδονιας ΚΑΙ των Εληνοβουλγαρικων συρραξεων στην περιοχη, την μεγαλυτερη ευθυνη την εχει η Ελληνικη ΔΕΣΠΟΤΟΚΡΑΤΙΑ και οι Ελληνες Δεπσοταδες που τυφλωμενοι απο την χλιδη, την εκμεταλευση των φτωχων και τον ακολαστο βιο πριονιζαν το δεντρο που καθονταν και πηραν ολοκληρο το Πατριαρχειο στο λαιμο τους.

Το συγκλονιστικο ντοκουμεντο απο αντικειμενικο Γερμανο παρατηρητη σε προσεχη αναρτηση.

Μillinex είπε...

Theoprovlite, αναφέρεσαι μάλλον στην εκλογή του Παντελεήμονα Αττικής στον επισκοπικό θρόνο της Αττικής(Άνοιξη 1994). Τι "παιχνίδια" άραγε και συμφωνίες κάτω από το τραπέζι υπήρξαν.Φέραν τον Παντελεήμονα από τη Ζάκυνθο και λέχθηκε(και γράφηκε)ότι ρόλο στη εκλογή του Παντελεήμονα είχε παίξει και ο μακαριστός Χριστόδουλος. Είναι άραγε αλήθεια? Διαδόσεις? Ποιός ξέρει....

Theoprovlitos είπε...

Για το ρολο του Χριστοδουλου δεν γνωριζω. Σιγουρα επαιξε ρολο η θεση του Παντελεημονα στην επιτροπη διεθνων σχεσων της Εκκλησιας, η ιδιαιτεροτητα του, η φιλοδοξια του για μια γκλαμουρατη μητροπολη με πολυ χρημα και η προωθηση για την Ζακυνθο του νυν Ζακυνθου-τοτε Δωδωνης, η οποια για να επιτευχθει επρεπε πρωτα να μετατεθει ο Παντελεημων.

Μάρκο Τ είπε...

Για το θέμα της εκκλησιαστικής κατάστασης στη Μακεδονία αναμένω τη δημοσίευση, όπως επίσης και τον πλήρη τίτλο του βιβλίου. Βέβαια, υπάρχουν και μητροπολίτες που αγωνίστηκαν πολύ, όπως ο Καστορίας Γερμανός Καραβαγγέλης, ο Δράμας Χρυσόστομος (ο κατόπιν Σμύρνης, που σφαγιάστηκε), οι δολοφονημένοι Γρεβενών Αιμιλιανός και Κορυτσάς Φώτιος. Αυτά στις αρχές του 20ου αιώνα.
Από την άλλη, μέχρι και τον 19ο αιώνα στέλλονταν στις σλαβόφωνες επαρχίες επίσκοποι που αγνοούσαν παντελώς τη γλώσσα της περιοχής και απαιτούσαν και φόρους απο τις κατά τόπους κοινότητες και ενορίες, τους οποίους προωθούσαν στο Φανάρι, το οποίο με τη σειρά του τάιζε την Υψηλή Πύλη (από όπου εκπορεύονταν και οι αρχικές οικονομικές απαιτήσεις). Γενικά, υπήρχε μία ιεραρχία αποξενωμένη από το ποίμνιο, και συχνά ήταν άνθρωποι μειωμένης παιδείας και αντιλήψεως, και άπληστοι. Το Πατριαρχείο μόλις από το 1850-1860 άρχισε να στέλνει σλαβόφωνους ιεράρχες στις σλαβόφωνες επαρχίες, αλλά ήταν πια αργά, ο βουλγαρικός εθνικισμός είχε ξυπνήσει και το σχίσμα του 1870 ήταν προ των πυλών.