8/8/08

HOLIDAYS IN TURKEY


Ή, ΑΓΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ

Το να πας για διακοπές στην Τουρκία είναι μια γεναία απόφαση. Έχεις να αντιπαλέψεις με τις ενοχές σου πως "χρηματοδοτείς αυτόν που σε επιβουλεύεται". Ντρέπεσαι και να το αποκαλέσεις "διακοπές" γι΄ αυτό μπορεί και να το βαπτίσεις "προσκύνημα".

Εγω όμως δεν το βάπτισα έτσι. Έχω αρκετό θάρρος να λέω πάντα τα πράγματα με το όνομά τους, είτε γιατί δεν μου πάει να παίζω ρόλους σε στημένες παραστάσεις, είτε γιατί το γνώθι σ' εαυτόν ελευθερώνει.

Πήγαμε λοιπον στην Τουρκία για διακοπές. Ή μάλλον ΚΑΙ για διακοπές.

Πήγαμε γιατί σπάστηκα να μου ζητούν μια περιουσία την βραδυά τα κοπρόσκυλα τα δικά μας για να κάνω διακοπές στον τόπο μου/τους/μας, τα "πολύπαθα, και ευαίσθητα ελληνικά νησιά" τα οποία δεν γίνονται ΚΑΘΟΛΟΥ ευαίσθητα όταν είναι να σε αρμέξουν αισχροκερδώντας.

Πήγαμε γιατί η επικοινωνία με τον "αντίπαλο" ή τον άγνωστο με γοήτευε σαν εγχείρημα και πάντως δεν με φοβίζει ποτέ. Άλλωστε δύσκολα θεωρώ κάποιον άλλον ως "αντίπαλο".

Δεν μου αρέσει να οχυρώνομαι και να πετροβολώ, αλλά δεν υποχωρώ καθόλου πίσω από την κόκκινη γραμμή που θεωρώ σημείο συνάντησης. Με άλλα λόγια το γενικό ξεπούλημα κάτι ξεΣυριζομένων που αναγνωρίζουν φιλίες εκεί που δεν υπάρχουν και μειονότητες Μακεδόνων και Τσάμηδων σε βάρος του λαού τους και υπέρ των συμφερόντων των εθνικιστών και των στρατηγών της άλλης πλευράς και των Αρχιστράτηγων της Νέας Τάξης δεν μου πάει, όσο και υπερεθνικιστικές κορώνες.

Πήγαμε για να δώσω και ένα ηχηρό ράπισμα στην απάτριδα (και άρα πιό επικίνδυνη και από Τουρκάλα) κυρία Ρεπούση, διδάσκοντας στα παιδιά μου - και διδασκόμενος - την πραγματική ιστορία.
Ομολογώ πως το εγχείρημα πέτυχε απολύτως. Διότι

και καλά και φτηνά περάσαμε
και μορφωθήκαμε βλέποντας αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία
και γνωρίσαμε τις χαμένες - για μας- πατρίδες
και φιλίες κάναμε
και είδαμε πως ο απέναντι λαός είναι πιό συμπονετικός, φιλικός και χαμογελαστός από τον εξαχρειωμένο-εξευρωπαϊσμένο δικό μας.

Τουτέστιν: Το Ορθόδοξο πνεύμα στην πράξη ζει και βασιλεύει στη Μικρασιατική γη.

Το πνεύμα όμως. Γιατί το γράμμα είναι διαφορετικό. Δεν είναι το βαθύ κράτος που τελικά φαίνεται χωρίς να φαίνεται, δεν είναι οι στρατηγοί και οι γκριζοι λύκοι που κυκλοφορούν μασκαρεμένοι σαν φυσιολογικοί άνθρωποι. Είναι αυτή η καταπάτηση καποιων ανθρωπίνων δικαιωμάτων που συμπυκνώνονται σε δύο βασικούς άξονες.

1. Η αναβάθμιση του Κεμαλ σε αθάνατο θεό - δικτάτορα που επιβλέπει ΤΑ ΠΑΝΤΑ: Τις εγκαταλελειμένες εκκλησίες, τις παιδικές χαρές, τα δημοσια κτίρια, τις τραπεζες, τα εστιατόρια, τα λεωφορεία, τα σχολεία, κανοντας το γνώριμο σε μερικούς από μας πορτραίτο του Βασιλέως ή του δικτάτορα Παπαδόπουλου ως οικογενειακή φωτογραφία.

Αυτά τα μάτια του Κεμαλ με τις κρυμένες κάμερες από πίσω, σε παρακολουθούν παντού. Ακόμα και στην εκκλησία του Αγ. Χαραλάμπους στο Τσεσμέ (φωτό) που την κατήντησαν παζάρι (γι αυτό και εγω φωνάζω να δείχνουμε περισσότερο σεβασμό στα μουσουλμανικά Οθωμανικά μνημεία στην Ελλάδα). Και φονιάς να μην ήταν ο Κεμάλ, και φωτογραφία του ίδιου σου του πατέρα να ήταν, καποια στιγμή θα σου ερχόταν να ξεράσεις.

2. Η έλλειψη ανεξιθρησκείας η μάλλον ο έμμεσος διωγμός της, ακόμα και ως Ισλαμ. Φαίνεται πως οι δικοί μας οι Ξεσυριζομένοι και οι θρησκοκάπηλοι ψηφοθήρες-εκσυγχρονιστές της γαλαζοπράσινης δεξιάς, έχουν βάλει την Τουρκία των στρατηγών σαν πρότυπο.

Όμως όλα αυτά στην γείτονα χώρα είναι μια τεχνητή εικόνα, για άλλους άνωθεν επιβεβελημένη με τη βία, ενώ για άλλους υιοθετημένη με την προπαγάνδα.


Διότι τι να σκεφτεί κανείς όταν ανήμερα τον Δεκαπενταύγουστο πηγαίνει στο "Σπίτι της Παναγίας" στην Έφεσσο και συνειδητοποιεί πως τα χιλιάδες αυτοκίνητα ΔΕΝ ανήκαν σε τουρίστες αλλά σε Τούρκους προσκυνητές; (φωτο)

Τι να σκεφτεί κανείς όταν βλέπει τις μουσουλμάνες με την μαντήλα να περιμένουν στην σειρά για να πάρουν αγίασμα;

Τι να σκεφθεί όταν βλέπει τα χιλιάδες κουρελάκια- τάματα των μουσουλμάνων είτε στο σπίτι της Παναγίας είτε στο Σπήλαιο των 7 Παίδων εν Εφέσσω; (φωτο)

Παθαίνεις βέβαια και ένα σοκ όταν σε πλευρίζουν διακριτικά μερικοί Κρυφοέλληνες κρυπτοχριστιανοί που ζουν ακόμα στα μικρασιατικά παράλια παριστάνοντας τους Τούρκους.

Συνειδητοποιείς επίσης πως οι μισοί - αν όχι όλοι - οι Τούρκοι που σου πιάνουν με χαρά κουβέντα (στα Αγγλικά) είναι Τούρκοι-Ελλαδίτες από την Καστοριά, το Κιλκίς, την Καβάλα ακόμα και από τα Σκόπια (ναι, Ελλαδίτες από τα Σκόπια, κατά δική τους δήλωση) και ξεριζώθηκαν με την βία από τα σπίτια τους, όπως και οι δικοί σου πρόσφυγες, επειδή έτσι το θέλησε η τότε Νέα Τάξη πραγμάτων και οι άνθρωποί της Βενιζέλος-Κεμάλ).

Αλλά τόσες χιλιάδες τάματα και τέτοια κοσμοσυρροή ΔΕΝ δικαιολογείται σε μία Μουσουλμανική χώρα με θεωρητικά ανύπαρκτο Χριστιανικό ποίμνιο.

Εκει λοιπόν συνειδητοποιείς πως όλοι αυτοί, (σαν την Τούρκικη οικογένεια δίπλα σου που ανάβει κερί και φορά μέσα από το πουκάμισο Σταυρό!) δεν εκδηλώνονται ελεύθερα όπως θα μπορούσαν σε μια δημοκρατική χώρα.

Εσύ πάντως καταλαβαίνεις πια εντελώς, πως τόσο η πίστη όσο και η δημοκρατία δεν έχουν να κάνουν με το φαίνεσθαι, αλλά με το είσθαι.


28 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο βρε Θεοπρόβλητε! Πολύ ωραία τα έθεσες!

Ως Κωνσταντινουπολίτης μπορώ να επιβεβαιώσω τα όσα μας λες! Είναι αλλιώς τα πράγματα στην γείτονα, απ΄ότι νομίζουμε! Και πιστεύω πως με το πέρασμα του χρόνου θα δούμε αλλαγές που θα ΤΡΙΒΟΥΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΑΣ.

Κατι αλλο που ίσως να μην είδες/πρόσεξες: Ακους πολύ συχνά Ελληνική μουσική! Είτε μεταφρασμένα τραγουδια στην Τουρκική, είτε ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ στα Ελληνικά.

Δεν είμαι βέβαια "αιθεροβάμων" . Ξέρω πως δεν σημαίνουν τα παραπάνω πως τάχα γίναμε φίλοι με τους Τούρκους. Ξέρω πως αύριο μπορεί ανετα να κάνουν εισβολή . Ξέρω όμως πως σιγά-σιγά , κάτι ΑΛΛΑΖΕΙ στην ΒΑΣΗ, παρα την στυγνή στρατιωτική-κεμαλικη δικτατορία που υπάρχει. Υπάρχουν σημάδια που μας δίνουν ελπίδες για ένα καλύτερο αύριο, με την βοήθεια του Θεού.

Ανώνυμος είπε...

Kalhmera Den xserw pou phges kai htan fthna H kwstandinoupolh einia panakrivh Oi dikoi mas ondws mas gdernoun sta nhsia kai osa les gia tous Tourkous exeis dikio..

Theoprovlitos είπε...

@Homo

Πήγαμε στο Τσεσμε μαι πιο συγkελκριμενα στο Ciftlikoy (οι κατοικοι πήγαν στην Ηλεια στην Κατω Παναγια Κυλληνης) με ΕΚΛΠΗΚΤΙΚΕΣ παραλίες, στα Αλατσατα (πατριδα του Καψή) και τελος στη Διδύμη (Altinkum) κοντα στην Μιλητο, Έφεσσο κλπ.
Εκει ηταν λιγοτερο καλα γιατι ειχε πολυ Αγγλοτουρισμο. Αν πηγαινες ομως σε παραλίες που κανουν οι Τουρκοι διακοπες ηταν καλα και φτηνα.

Η Κωνσταντινουπολη το περιμενω πως θα ειναι πανακριβη.

Ας πουμε στο Τσεσμε γευμα, μια τσιπουρα ατομικη με σαλάτα 6 ευρω το άτομο. Έξι τσιπουρες 30 ευρω. ΑΝ τρωγαμε κεμπαμπ δεν μηγαινε πανω από 25 ευρω τα 6 ατομα.

Οσο για την διαμονη νοικιασα 5 μερες μια ΒΙΛΛΑ με 3 μπανια 6 υπνοδωματια, κουζινες, πλυντηρια ρουχων παιτων κλπ και εδωσα στο Τσεσμε 100 ευρω την ημερα γιατι την βρηκα τελευταια στιγμη μες στον δεκαπενταυγουστο ενω στο Altinkum διαμερισμα με πισινα, θυρωρό, 2 υπνοδωματια 6 κρεββατια, κουζινα κλπ 45 ευρω την ημερα.

Να προτιμησω λες τα 190 την βραδυα που μου ζητησαν φετος στην Ναξο σε καταλυμα που η κανονικη τιμη που εγραφε στην ιστοσελιδα τους ήταν 75 ή να πληρωνω το κατεψυγμενο για φρεσκο;

Ανώνυμος είπε...

σε ευχαριστώ για τις τόσο χρήσιμες
πληροφορίες. χωρίς να έχω πάει καθόλου
απέναντι τέτοια εικόνα έχω για τον απλό
κόσμο της Τουρκίας από ακούσματα και
συζητήσεις. και βεβαια το ελληνικό
στοιχειο αθάνατο περιμένει εκεί κρυμμένο.
διότι όσο χτυπιέται η ελευθερια τόσο
πιο ισχυρή γίνεται στις καρδιές των
ανθρώπων. και ποιος είναι καλύτερος
πρεσβευτής της ελευθερίας αν όχι το
ελληνικό χριστιανικό πνεύμα?
ονειρεύομαι την εποχή όπου όλοι οι
γειτονικοί λαοί των βαλκανίων και της
μεσογείου θα ζουν μεταξύ τους
ειρηνικά,αρμονικά εν ελευθερια.
μήπως όμως για αυτό χρειάζεται μια άλλη
παιδιa όπου τα παιδιά θα μαθαίνουν ότι
οι γείτονες δεν είναι κακοί και ότι και
αν προηγήθηκε το 1821 ανήκει στο
παρελθόν και τώρα θα πρέπει να μάθουμε
να συμβιώνουμε? μήπως ο θόρυβος που
δημιουργείται p.x. με τα βιβλία και
τους ναούς είναι κάτι στημένο για να
φανατίζει και να σπέρνει το φόβο και το
μισος?
αναρωτιέμαι...

Ανώνυμος είπε...

Μήπως μπορείτε να δείτε το email σας;...:-)

Ανώνυμος είπε...

Μόνο στην Κωνσταντινούπολη έχω πάει και έχω γενικά καλή εμπειρία. Ο τουρισμός στα ελληνικά νησιά, εκτός λίγων εξαιρέσεων, έχει γίνει...κατάθεση στο βωμό της αρπαχτής. Ευτυχώς που έχω σπίτι στις Κυκλάδες, αλλά αυτός είναι και ένας λόγος που έχω πάει σε ελάχιστες (και δεν νομίζω ότι έχω διάθεση να πάω σε όλες. Θα προτιμούσα, για παράδειγμα, ένα ταξίδι στην υπέροχη Βρεττάνη της Γαλλίας).
Αυτό για τη φωτογραφία του Κεμάλ είναι επίσης αλήθεια. Την είδα ακόμη και μέσα σε ελληνορθόδοξες εκκλησίες εν λειτουργία στην Πόλη.
Μην νομίζεις πάντως ότι το προσκύνημα σε χριστιανικά μνημεία σημαίνει απαραίτητα κρυπτοχριστιανισμό. Υπάρχει φυσικά και αυτό, αλλά πολλές φορές αυτή η ευλάβεια συνδέεται με δεισιδαιμονία.

Ένα υστερόγραφο: Το "σπίτι της Παναγίας" στην Έφεσο είναι μία μεγάλη απάτη των Ρωμαιοκαθολικών και αυτό εφευρέθηκε μόλις στα τέλη του 19ου αιώνα με κάποια αμφιβόλου γνησιότητας "οράματα" κάποιας καλόγριας. Όλη η αρχαία εκκλησιαστική παράδοση συμφωνεί ότι η Παναγία δεν απομακρύνθηκε από τα Ιεροσόλυμα και ετάφη στη Γεθσημανή. Μάλιστα, η γιορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου ήταν αρχικά ιεροσολυμίτικη γιορτή και από εκεί διαδόθηκε στον υπόλοιπο χριστιανικό χώρο (και στη Δύση). Το παραμύθι της Εφέσου δεν βασίζεται πουθενά απολύτως.

Katerina είπε...

δε ξαναπάω στην Πολη , βίωσα την παρακμή.
Κεμάλ παντου.
Καπου διάβασα ότι χριστιανος ιεραποστολος εγινε μουσουλμάνος και δουλευε για τη μυστικη υπηρεσία της Τουρκιας. Οι άνθρωποι ειναι πορωμένοι , αλλά φτωχοι και κακόμοιροι , ελάχιστα αξιοπρεπεις και γι αυτο επιρρεπεις σε λοβιτουρες.Η θρησκευτικη τους συνειδηση βασιζεται στη προληψη.

Ανώνυμος είπε...

ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΑΝΑΔΥΕΤΑΙ ΜΙΑ ΝΕΑ ΜΕΣΑΙΑ ΤΑΞΗ ΠΟΥ ΨΑΧΝΕΙ ΝΑ ΒΡΗ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΗΣ,ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΕΝΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΔΥΣΗ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΑΥΤΟ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑ.ΕΙΝΑΙ ΣΑΦΩΣ ΕΠΗΡΕΑΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΕΜΑΛΙΣΜΟ[ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΜΕΡΑ ΤΟΥΣ ΤΡΑΓΟΥΔΩΝΤΑΣ''ΤΙ ΕΥΤΥΧΙΑ ΝΑ ΛΕΣ ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥΡΚΟΣ'']ΑΛΛΑ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΑΝΑΖΗΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗΣ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ,ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΠΑΡΑ ΤΟ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤ 'ΌΥΣΙΑΝ ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ,[Η ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ''ΑΣΠΡΟΥΣ'' ΚΑΙ ''ΜΑΥΡΟΥΣ'' ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΤΗΣ ΕΦΕΥΡΗΜΑ]ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΓΧΥΣΗ.ΤΟ ΙΔΕΟΛΟΓΗΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΦΙΛΙΑΣ ΒΡΙΣΚΕΙ ΠΡΟΣΦΟΡΟ ΕΔΑΦΟΣ ΕΚΕΙ,ΣΕ ΜΙΑ ΜΙΞΗ ΚΕΜΑΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ.ΣΕ ΛΙΓΑ ΧΡΟΝΙΑ ΘΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟΙ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ΜΑΣ,ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΤΑΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΩΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΕΝΑ ΜΙΝΙΜΟΥΜ ΣΥΝΝΕΝΟΗΣΗΣ.

fvasileiou είπε...

Πολύ ενδιαφέρον το κείμενο. Ελπίζω να επανέλθεις με περισσότερες πληροφορίες από τις εμπειρίες, τις γνωριμίες, τα συμπεράσματα και τις φωτογραφίες που έβγαλες.

Ggian είπε...

Φίλε Θεοπρόβλητε, επειδή κι εγώ είμαι σαν κι εσένα πολύτεκνος, και επειδή οι ρίζες μου είναι από εκεί και με ενδιαφέρει ένα ταξίδι διακοπές-προσκύνημα, μπορείς να μας δώσεις σε παρακαλώ κανένα τηλέφωνο για την βίλλα στο Τσεσμέ ή για τα διαμερίσματα;

Ανώνυμος είπε...

μια απορια.σε ποια οθωμανικα μνημεια να δειχνουμε σεβασμο στην ελλαδα?στον λευκο πυργο των ενετων?
στις ορθοδοξες εκκλησιες που λεληλατηθηκαν και μετατραπηκαν σε τζαμια?
ή σε κατι κρηνες και ..λουτρα?
αν εννοεις τα λουτρα συμφωνω.να δειχνουμε σεβασμο στα λουτρα που φτιαξαν 4 αιωνες οι πολιτισμενοι οθωμανοι

Theoprovlitos είπε...

ευρισκομαι στην Σεριφο.
Επιστρεφω την αλλη εβδομαδα. Ενοικιασαμε σπιτι σε καποιο χωριο με γαιδουρακια μπαρμπαδες και κυραδες.

Πολυτεκνε ggian, για κοιτα και εσυ απο του χρονου για ενοικιαζομενα σπιτια με τη βδομαδα η με τον μηνα. Συμφερουν τελικα παρα τα ενοικιαζομενα.

Τα υπολοιπα οταν επιστρεψω

Ανώνυμος είπε...

Τουρκόφιλε Τουρκοσπορε και Τουρκοβαρεμένε
που ξεπουλας γυναίκα φιλανδη και 4 παιδιά
για δυό βραδυές στην ξενη σου Τουρκιά

Δεν στέλνω τα παιδιά μου εγώ να τα πισογλεντήσουν στην τουρκιά
και να το παίξω χαϊλίκι στην αγαπη μου Ελλαδιά

κ'αν νόμιζες πως εισαι Θεού η προβολή
στο τσεσμέ καλύτερα να έμενες προβλήτα με συκα λουγκρας φουντωτής.

Φιλιά,
Ο Φιλος σου ο Μουσταφά

Ανώνυμος είπε...

οτι κιαν λες για μασ τις παλαβεσ εμεις θα σε λατρεβουμε γιατι εισαι σεξυ ιδεολογοσ πατερασ κι αδερφος θα ηθελα να με λες μπετυ και να εισαι οαδερφος μου εμεισ οι γκει σε αγαπαμε γιατι λεσ την αληθεια κιαν αντιδραμε το κα νουμε γιατι θελουμε να ασχοληθει καποιος μαζι μας

μου αρεσε πολυ η φωτογραφια σου πρασινο αγορι

Theoprovlitos είπε...

@Ροζμαρυ/Μπετυ

Σε ευχαριστω για τις φιλοφρονησεις. Κολακευουν την ματαιοδοξια μου που αν και φαινεται ως ανθρωπινη "αναγκη" στην πραγματικοτητα μας αποπροσανατολιζει απο τον πραγματικο μας εαυτο.

Οταν ομως λες ΕΜΑΣ ποιους εννοεις; Εσυ εισαι ένας, ως προσωπο. Και εγω επισης είμαι ένας. Δεν υπαρχει κανενας λογος να ανηκουμε με το ζορι σε ομαδες με βαση ενα και μονο μεμονωμενο χαρακτηριστικό ή ιδιότητα μας.

Το αν εισαι gay ειναι μονο ΕΝΑ χαρακτηριστικο της προσωπικοτητας σου. Συνεπως ποιοι είστε αυτοί οι ΕΣΕΙΣ;

Αλλα και αυτο το ΕΣΕΙΣ υπονοει πως υπαρχει κατα συνεπεια και το ΕΜΕΙΣ; Δηλαδη βαζεις και εμενα στο ίδιο τσουβαλι με τον καθε ετεροφυλόφιλο όσο μαλακας ή όσο καθίκι και να ειναι; Εγω αρνουμαι κατηγορηματικα να με εντασουν σε ομαδες με προδιαγεγραμμενα ιδεολογικα ή άλλα χαρακτηριστικά και πιστευω. Το ίδιο θα προτεινα να κανεις και εσυ και να μην εντασεις τον εαυτο σου σε καποιο γκρουπ με βαση τις σεξουλικη σου ιδιαιτεροτητα. Αυτη υπάρχει ούτως άλλως. Χρειάζεσαι και πιστοποιητικό;

Σε καποιον μπορει να φαινεται πως τα εχω με τους gay αλλα αυτο ΔΕΝ ισχυει. Τα εχω με τους συνδικαλισμενους, με τα συνδικατα, με τους νονους και με τους ινστρουχτορες των ομοφυλοφίλων που καπελωνουν πρωτα τον καθε ομοφυλοφιλο και εν συνεχεια την κοινωνια ολοκληρη.

Και για να γινει πιο σαφης η διαφορα γραφω ενα παραδειγμα: Μισογυνης δεν είμαι. Αγαπώ τις γυναικες είτε λεγονται μάνα, συζυγος, κόρη, γιαγιά, συναδελφος, κλπ. Αντιπαθω ομως φοβερα τις στρατευμενες φεμινιστριες για λογους που δεν θα αναπτυξω εδω.

Το να κατηγηρήσει λοιπον καποιον πως είναι ομοφοβικος επειδη δεν γουσταρει πχ τον Βαλιανατο και το σιναφι του που απλωνεται σαν γαγγραινα και καρκινωμα είναι το ίδιο παρανοικό με το να κατηγορήσει κανεις καποιον ως μισογύνη επειδη δεν γουσταρει την κάθε χρυσοπληρωμενη καρεκλοκενταυρη μεγαλοκυρατσα κρατικοδίαιτων οργανισμων "ισοτητας" ως μισογυνη ενω μπορει να ειναι ακριβως το αντιθετο. Διοτι εκτος των άλλων αυτα τα "πραγματα" ειναι γυναίκες;

Εν κατακλειδι δεν με ενδιαφερει τι εισαι αλλα τι λες. Φανταζομαι πως μπορεις να εχεις άποψη για καθε ζητημα που απασχολει αυτην την κοινωνια. Αν και όταν τεθει θεμα που απτεται της σεξουαλικοτητας κανενα προβλημα να το συζητησω και αυτο. Αλλα επειδη θα το λες εσυ σαν προσωπικη αποψη και όχι επειδη θα το εχει εκδωσει ως ντιρεκτιβα η commandatur του Βαλιανατου.

Theoprovlitos είπε...

@g.armodios

Μα καλα ρε Armodie απο ενα ολοκληρο κειμενο και μαλιστα αρκετα καταγγελτικο εσυ αυτο συγκρατησες;

Δηλαδη απο αυτο το blog επανειλημενα εχω καταγγείλει και την ανικανοτητα ή δοτικοτητα της εξωτερικης μας πολιτικής, όπως για παραδειγμα τους Πομακους που τους εχουν αφησει στο Τουρκικο παρακρατος, ή και στην παρουσα αναρτηση αναφερομαι στον Ατατουρκ και στο παρακρατος του και εσυ τωρα που κόλλησες;

Μαλλον η διαφορα μας εγκειται στο τι εννοουμε ως χαμενες πατριδες. Δηλαδη αν την Ιωνια την κυβερνουσε τωρα ο Σημιτακος ή ο Καραμανλής ή ο Παπανδρεου θα ήταν "δικες" μας; Θα ήταν οι εθνικες οδοι Ισπανικες, τα αεροδρομια Γερμανικα, οι τηλεπικοινωνιες Γερμανικες και τα λιμανια δεν ξερω και εγω τι και κατα τα αλλα θα ήταν "Ελληνικα";
Εδω κοντευει να γινει ολη η Ελλαδα χαμενη πατριδα!

ΔΕΝ είσαι προδοτης με το να πας στην Τουρκια να δεις τις εκκλησιες και τα μνημεια. Ουτε καν οταν πας για μπανια. Διοτι αισθανεσαι πως το μερος αυτο ειναι ΔΙΚΟ ΣΟΥ. Τρως τα φρουτα που παραγει η γη της Ιωνίας, κανεις μπανιο στα νερα του Αιγαιου, περπατας στα σοκακια με τα Ελληνικα σπιτια. Και εαν ισχυρισθεις πως σε αυτα δεν μενουν Ελληνες αλλα Τουρκοι θα σου δωσω δυο απαντησεις.

Η πρωτη είναι εχεις παει τελευταια στην Μυκονο και μερικα νησια να δεις τι γινεται και εαν αυτα θυμιζουν καθολου Ελλαδα. Γιατι εμενα αυτο που ειδα στην Ιωνια μαλλον Ελλαδα μου θυμιζε, περισσοτερο από την Μυκονο ή την Ρόδο.

Το δευτερο ειναι εχεις αντιληφθει πως δεν υπάρχουν πια συνορα και πως με την ταυτοτητα σου περνας απεναντι και αγοραζεις οποιο σπίτι θελεις; Ιδου η Ρόδος, η μαλλον ιδου η Ιωνία. Αν μας καιει τοσο πολύ που χασαμε τις πατριδες μας ας αγορασει ο καθε Έλληνας γη 'η σπιτι όπως κανουν ΧΙΛΙΑΔΕΣ βρεττανοι και αλλοι Ευρωπαίοι με 30-70.000 ευρω. Εκτασεις ολοκληρες εχουν γινει Αγγλουπόλεις. Γιατι δεν παμε εμεις οι υπερευαισθητοι να αγορασουμε γη στην Τουρκια αφου δεν απαγορευεται από οτι ξερω. Και αντι το Didim να ειναι μια απεραντι Αγγλουπολη να γινει Ελληνουπολη. Να κατακλειστουν τα μικρασιατικα παραλια απο Έλληνες τουριστες.

Και κατι ακομα. Μηπως δεν ειμαι εγω Τουρκοσπορος αλλα ειναι οι "Τουρκοι" Ελληνοσποροι που εμεις τους εγκαταλειψαμε βορα στο παρακρατος του Κεμαλ; Πως θα αφυπνισουμε ποτε το Ελληνικο και Χριστιανικο τους παρελθον χωρις να τους προσεγγίσουμε; Αφου κανει μπαμ πως στους ανθρωπους αυτους ο φερετζες ΔΕΝ τους παει.

Και ενα τελευταιο και αν θες βρισε με οσο θες. Ενα δυο Σημιτιδες να βγουν εδω και λιγοι Αλογοσκουφηδες να μας κυβερνησουν ακομα και ενας δυο Βαλιανατοι, Ρεπουσηδες και μερικοι Συνασπισμενοι να μας καπελωσουν ακομα και σε διαβεβαιω πως ΑΝΕΤΑ τα μαζευω και παω να ζησω απεναντι. Διοτι εκει τα παιδια μου θα διδασκονται μια ιστορια πιο κοντα στην πραγματικοτητα ακομα και ειδωμενη απο αντιθετη σκοπια. Θα μαθαινουν τουλαχιστον οτι ο Καναρης τους τιναξε την ναυαρχιδα, ενω εδω σε λιγο θα διδασκονται πως "πατριδα" τους ειναι η ΕΕ, Σουλτανος τους ο Bush και αφεντης τους ο Berlusconi.

Theoprovlitos είπε...

@ Ανωνυμο

Αν δεχτουμε πως ο Ρωμαϊκος πολιτισμος μπορει να ειναι βεβαια αυτονομος αλλα βαθυτατα επιρρεασμενος απο τον Ελληνικο πολιτισμο, εξ ισου δεν μπορουμε να λεμε πως ο βαθυτατα επηρρεασμενος από τον Βυζαντινο, Οθωμανικος πολιτισμος ειναι ανυπαρκτος. Εξ αλλου μερικα από τα ωραιοτερα κτισματα της Οθωμανικης αυτοκρατοριας ειναι απο Ελληνικα χερια και μυαλα. ΚΑι οχι μονο σε σχεση με το Ισλαμ. Για παραδειγμα την μονη Κουτλουμουσιου στο Αγιον Όρος Οθωμανοι την έκτισαν οπως και αρκετα αλλα μεταβυζαντινα μνημεια εγιναν με Οθωμανικους παραδες.

Μετα παλι η Τουρκικη κουζινα ποσο Τουρκικη ειναι; Αν την θεωρησουμε Ελληνικη την οποια υιοθετησαν πληρως οι Οθωμανοι τοτε γιατι τους λέμε απολιτιστους και λεμε πολιτισμενους αυτους που τρωνε fish and chips και hamburgers;

Η μουσικη τους δεν ειναι βυζαντινο δανειο;

Μετα παλι ποσες πολεις Ελληνικες δεν ηκμασαν υπο τις ευλογιες του Σουλτανου οπως τα Αμπελακια, η Χιος κλπ.

Οταν λεμε Οθωμανικο πολιτισμο εννουμε την επισημη κρατικη θεση πανω στις τεχνες και οχι τις βαρβαρες ορδες λησταρχων που ζουσαν με την σφαγη και την καταστροφη, οπως δεν εννουμε σαν Ρωμαικο πολιτισμο το πλιατσικο του καθε Ρωμαιου φανταρου.

Τωρα ως φαινομενικα μαυρο αγκαθι ειναι η καταστροφη ή μαλλον η μετατροπη σε τζαμια λατρευτικων χωρων.

Θα μου επιτρεψεις να μην θεωρησω αυτο ως βαρβαροτητα αλλα ως πραξη αγαπης προς το Θειο ακομα και αν στην πραγματικοτητα προκειται περι πλανης και καταστροφης.

Διοτι οπως δεν θεωρω την μετατροπη Αρχαιων ελληνικων ναων σε Χριστιανικους σαν ιεροσυλια αλλα τουναντιον σαν μια πραξη αγαπης προς τον Αληθινο Θεό και την εκ νεου αφιερωση του ναου στον Θεο της Αληθειας, εξ ισου θεωρω και την μετατροπη βυζαντινων ναων σε τζαμια ως λατρευτικη πραξη. Το κινητρο ειναι που κανει την διαφορα. Ακομα και η Αγια Σοφία ως τζαμι, σε χωρο λατρειας του θεου ειχε μετατραπει, ετσι οπως τον αντιλαμβανονταν οι Μουσουλμανοι που μας θεωρουν ειδωλολατρες.

Δεν μπορουμε να τους κατηγορησουμε ως απολιτιστους λοιπον. Γιατι θα πρεπει να αρχισουμε τοτε απο τους δικους μας που απο την αρχαιοτητα μεχρι και την παρακμη του Βυζαντιου εβγαζε ο ενας τα ματια του αλλου, μεταφορικα και κυριολεκτικα.

Theoprovlitos είπε...

aslan/82

Σωστες οι παρατηρησεις σου. Ομως εχω να κανω μερικα συμπληρωματικα σχολια.

1) ΗΔΗ ερχονται στα Ελληνικα νησια. Πετυχα Τουρκαλα να ψωνιζει κεραμικα στην Παρο, ενω η Σμυρνη βριθει διαφημιστικων για διακοπες στην Χιο. Μάλιστα 1-2 Τουρκοι που μιλησαμε ερχονται στην Ελλαδα για να ξεσκασουν.

2) Οι ταξεις των Τουρκων ειναι εμφανεις στα... μαγιω.

Οι γυναικες με τα ευρωπαικα μαγιω σαφως ειναι στο ιδιο μηκος κυματος με εμας. Και δεν συνδεεται κα αναγκη με την οικονομικη ταξη διοτι διεκρινα και αρκετο λαϊκο κοσμο που μας προσεγγιζε φιλικα περα από τους καλοβαλμενους και καλοντυμενους Σμυρνιους με τα lacost που εκαναν βολτες στα Αλατσατα και ετρωγαν σε εστιατορια που επαιζαν μουσικη του Νταλαρα ή της Αλεξιου.

β) Οι παραδοσιακες συντηρητικες που φορουσαν απο πανω σουτιεν και απο κατω φουστακι. Ειναι σαν τις δικες μας της ψιλοθρησκευομενες ή τις συνηριτικες. Και αυτη η κατηγορια που ηταν αναμφιβολα λαϊκη ηταν ψιλοσυνενοησιμη.

γ) Εκει που ηταν το μεγα χασμα ηταν σε αυτες με τα ολωσωμα μαγιω που καλυπταν απο το κεφαλι μεχρι και το κουντεπιέ. Μεσαιωνας. Αλλα εχω την αισθηση πως ολες αυτες προερχονται από το εσωτερικο της Τουρκιας και βρεθηκαν στα παραλια λογω θερινων διακοπων. Μεχρι και οι αντρες φορουν μαγιω βερμουδα λιγο πιο πανω απο τον αστραγαλο και από μεσα σωβρακο!

Οι ντοπιοι παντως Τουρκοι της Ιωνιας ανηκαν σχεδον αποκλειστικα στς δυο πρωτες κατηγοριες. Δηλαδη η διαστρωματωση εχει σαφως και γεωγραφικη κατανομη. Αν θα επρεπε καποτε η Τουρκια να διαλυθει θα ηταν για να απαλαγουν επιτέλους και οι μεν απο τους δε.

Τωρα μην με ρωτησεις για τους γκριζους λυκους. Δεν ξερω να σου πω μετα βεβαιοτητας σε ποια κατηγορία ανηκουν. Βασικα αυτα τα καθαρματα πρπει να ειναι απογονοι των Τσετηδων και των πειρατων.

Theoprovlitos είπε...

ggian

Εγω συνιστω ανεπιφυλακτα ενα προσκυνημα στην Τουρκια αλλα και μπανιο στις παραλιες χωρις ενοχες. Αφου δε εχεις παιδια, συνιστω να τα πας μια βολτα εκει γιατι θα ειναι οτι καλυτερο μπορεις να τους κανεις. Όσο και να χτυπιεται η Ρεπουση οταν θα πας στο Ciftilikoy (Κατω Παναγια) και θα παρεις μια πετρα απο το χωριο να την χαρισεις στο φιλο σου που καταγεται απο εκει και το 1922 η οικογενεια του εγκατασταθηκε στην Κατω Παναγια Κυλληνης θα το θυμουνται. Θα δουν και 4-5 εκκλησιες να εχουν γινει τζαμια ή στην χειροτερη εκθεσιακος χωρος και θα πονεσουν. Και αυτες οι μημες θα τα συνοδευουν καλυτερα και από 100 βιβλια ιστοριας.

Απο την αλλη θα δουν και ποσο ομοιοι ειμαστε με τους Τουρκους σε τοσα πολλα, αν ειστε τυχεροι θα σας που και μερικοι πως ξεριζωθηκαν και εκεινοι απο τα σπιτια τους στην Ελλαδα και τους πεταξαν και αυτους σε κατι αντιστοιχες Κατω Παναγιες Κυλλήνης και εκει λιγο σου φευγει το παραλογο μισος και η αντιπαθεια γιατι αρχιζεις πια να μπερδευεσαι για το ποιοι ηταν στην ιστορια αυτη τα θυματα και ποιοι οι θυτες. Ή μαλλον αρχιζεις να ξεχωριζεις τους πραγματικους θυτες ξεκαθαρα.

Theoprovlitos είπε...

@Fvasileiou

Θελω να επανελθω με πολλα περιστατικα και φωτογραφιες. Θα το επιδιωξω σιγα σιγα.

Theoprovlitos είπε...

@ocean soul

Τι περιμενες απο το Ισλαμ. Ο κεμαλ εχει αντιακταστησει το Χριστο ως Μεσσιας οι φωτογραφιες του τις εικονες και τα ματια και τα χαϊμαλια το σταυρο. Οχι βεβαια οτι συχνα πυκνα και εμεις δεν χρησιμοποιουμε θρησκευτικα συμβολα ως φετιχ.


Ομως υπαρχουν τεραστια κομματια πληθυσμου, εξελιγμενοι ανθρωποι οι οποιοι δεν θεωρουν εαυτους μουσουλμανους οχι γιατι ειναι αθεοι αλλα γιατι τους ειναι αδυνατο να ενταχθουν σε μια τοσο κατωτερη θρησκεια.

Νομιζω παντως πως η Πολη δεν εκφραζει την πραγματικη Τουρκια.

Theoprovlitos είπε...

@Μαρκο

Στην Βρεττανη θα ηθελα να παω και εγω πολύ.

Ναι οι Τουρκοι ειναι δυσειδαιμονες και πολυ μαλιστα. Αλλα ομως δεν παυει να ερχονται και να τιμουν χριστιανους αγιους και σε ενα περιβαλλον καθολου φιλικο προς τους Χριστιανους.

Οσο για το σπιτι της Παναγιας εχω επιφυλαξεις τοσο να το αποδεχτω όσο και να το απορριψω. Και ολογος ειανι οτι δεν ηταν παντα Καθολικο προσκυνημα αλλα τοπος προσκυνηματος πρωτιστως των Ελληνορθοδοξων κατοικων της περιοχης. Φανταζομαι πως καποια στιγμη περιηλθε στα χερια των καθολικων. Τα οραματα της καθολικης μοναχης διολου απιθανο να επινοηθηκαν στην συνεχεια για να κατωχυρωθει το προσκυνημα στους καθολικους. Χωρις να το λεω με σιγουρια γιατι δεν ειμαι απο αυτους που πιστευει πως η Παναγια ή ο Χριστος ΔΕΝ παρουσιαζεται και σε αυτους.

Οσον αφορα την παραδοση θα εχω και εκει τις επιφυλαξεις μου, οχι μονο γιατι μου φαινεται πολυ λογικο πως αφου ο Ιωαννης βρεθηκε στην Εφεσσο και την Πατμο να βρεθηκε εκει τουλαχιστον για καποιο διαστημα και η Θεοτοκος αλλα εξ αλλου πως δικαιολογειται πως η Παναγια βρεθηκε και στο Αγιον Ορος περιπλεουσα την περιοχη και το διαλεξε ως περιβολη της. Αν δεν εφυγε ποτε από τους Αγ Τοπους τοτε η παραδοση περι Αγ Ορους ειναι ψευδης.

Theoprovlitos είπε...

@luffy

και εγω το ιδιο οραμα με εσενα εχω για ειρηνικη συμβιωση. Ομως πιστευω πως αυτο δεν επιτυγχανεται κουκουλωνοντας και εξωραιζοντας την ιστορια οπως θελει να επιτυχει η New Age κα Ρεπουση αλλα διδασκοντας τις τραγικες συνεπειες των λαθων όχι μονο των αλλων αλλα και των δικων μας.

Katerina είπε...

καλώς ήρθες
χαρά στο κουράγιο σου να γράφεις τοσα

Theoprovlitos είπε...

Ξεκουραστηκα γι αυτο

Roadartist είπε...

Καλησπέρα..Πρωτη φορα απο εδω.. πολυ καλο κείμενο.. Σιγουρα το ταξιδι αυτο ανες ειναι μια εμπειρια..που θα ηθελα να μπορεσω να τη ζησω..

Theoprovlitos είπε...

@roadartist

Αν μπορεσα να την ζησω κι εγω σερνοντας πισω μου 4 παιδια τοτε μπορει να την ζησει και ο καθενας. Τελικα τα πραγματα συνηθως ειναι πολυ πιο ευκολα απο οτι φαινονται. Αποφαση θελει, λιγη διαθεση περιπετειας ως διασκεδαση, λιγη διαθεση να ενσωματωθει κανεις στον χωρο που επισκεπτεται, λιγη σοφια να μην προκαλει, αποφαση να παρει κανεις ακομα και την αναποδια ως εμπειρια και λιγα χρηματα. Στην προκειμενη περιπτωση μαλιστα πολυ λιγοτερα από πολλα υποσχομενες εκδρομες.

Theoprovlitos είπε...

@G.Armodie/Ροζμαρυ/Μπέττυ/Μουσταφά

Δηλαδη κατα κοσμον Γιαννη Π.
Αν μου ξανακανεις πλάκα και κάθομαι σαν μ. να σου γράφω σοβαρές απαντησεις νυχτιάτικα, θα σε ξεφωνήσω στους φίλους σου τους παπάδες.